מכבי תל אביב הציגה אתמול (חמישי) את אחד מהמשחקים הטובים שלה העונה, הביסה 57:85 את ז׳לגיריס קובנה וטיפסה למקום ה-11 ביורוליג. המאמן, יאניס ספרופולוס, גם חגג על הדרך ניצחון ראשון מול הליטאים כמאמן הצהובים. ביום רביעי תחכה לו ריאל מדריד שנותרה הקבוצה היחידה, שלא ניצח בשנתיים האחרונות.
"ככה אני רוצה שנשחק", אמר היווני רגע אחרי שלקח את שחקניו לכיוון שער 11 בהיכל מנורה מבטחים, שם יושב ארגון האוהדים של הקבוצה. השחקנים עשו זאת בכדי להודות לקהל שיושב כרגע בבית, בדרך קצת שונה.
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. שבר את הנאחס
(צילום: ראובן שוורץ)
ספרופולוס הוסיף: "עשינו את המקסימום. כל שחקן נתן את הלב שלו וזה בהחלט היה המשחק הקבוצתי הכי טוב שלנו מתחילת העונה. חשוב לי שכל השחקנים יבינו שאנחנו צריכים להמשיך לשחק ככה ושאנחנו מאמינים בהם וסומכים עליהם".
ז'לגיריס הגיעה להיכל כקבוצת ההתקפה הטובה ביורוליג שקולעת בממוצע 81.5 נקודות למשחק, אבל כמו שספרופולוס הדגיש פעם אחר פעם לפני המפגש, הצהובים התכוננו לכך היטב והצליחו כאמור לבלום את היריבה על 57 נקודות בלבד.
טיילר דורסי, שסיים את הערב עם 16 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים היה כמובן מרוצה בסיום: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. היינו צריכים את המשחק הזה לפני שבוע הבא מול ריאל ועשינו את זה. המשחק הזה נתן לנו הרבה ביטחון". כריס ג׳ונס, שהתעלה עם 15 נקודות וזכה לשבחים רבים הודה: "זה בזכות הביטחון שהחברים והצוות המקצועי נותנים לי".
2 צפייה בגלריה
טיילר דורסי חוגג
טיילר דורסי חוגג
טיילר דורסי. הצטיין
(צילום: ראובן שוורץ)
ברביעי הקרוב כאמור תחכה למכבי ת"א ריאל מדריד ואז ולנסיה בשישי. ג׳ונס התייחס לצמד המשחקים: "אני מקווה שהמשחקים האלה יעזרו לנו להחזיר את הביטחון. בשבוע הבא נשחק נגד שתי קבוצות נהדרות, אבל הניצחון הזה מראה מה אנחנו יכולים לעשות וכמה אנחנו מסוכנים, בטח לקראת הרגע שנקבל את כל השחקנים הפצועים בחזרה".
לפני המשחק, החשש הכי גדול של הצהובים היה מהיעדרותו של אותלו האנטר, שעדיין סובל מהמכה שקיבל בראשו בהפסד לאנאדולו אפס. בסופו של דבר דראגן בנדר קיבל את ההזדמנות בעמדת הסנטר והחזיר עם משחקו הטוב ביותר ביורוליג העונה. במקביל, גם אנטה ז'יז'יץ' המשיך בגרף ההתקדמות שלו.
ספרופולוס פרגן לשניים לאחר המשחק: "היה לדראגן את המשחק הכי טוב שלו ביורוליג. ראיתם גם את ז'יז'יץ', איך הוא משחק עכשיו לעומת תחילת העונה. הוא מבין את הפילוסופיה של הקבוצה, חוסם ומשיג נקודות".