ההתנהלות של שחקני מכבי ת"א בשבוע האחרון הכעיסה כמה אנשים. אחד מהם הוא יו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי, שהעלה פוסט לפייסבוק ותקף את הצהובים. "בואו נראה צביעות מה היא. התנהגות מכבי ת"א לאורך משבר הקורונה היא אך ורק על פי מה שמשרת אותם", כתב מזרחי. "זה התחיל עוד מחודש מרץ, כשהקורונה התחילה בארץ. לכאורה הם הפרו הוראות של משרד הבריאות. בכל אמצעי התקשורת פורסם שאין קהל, אבל במקביל דאגו להכניס כמה אלפים שבכל זאת הגיעו".
מזרחי הוסיף: "בזמנו, לא שמעתי אף שחקן מכבי דורש שיעשו לו בדיקות או שהוא לא מוכן לשחק נגד השחקנים של ויטוריה. ג'ייק כהן אף התבטא בציניות אחרי המשחק ואמר שהוא מבין שהם 'עבריינים'. אז, זו הייתה בדיחה בשבילו. הצביעות הגדולה ביותר הגיעה בהצבעה על שאלת חזרת הליגה, אז החליטו להימנע. בכל הישיבות במינהלת הם היו בראש העמדה לסגור את הליגה. כולל בישיבה המכריעה שהם הצביעו בעד סגירת הליגה ורק אחרי שראו שאין רוב שינו לנמנע. את הטיעונים לדחיית ההחלטה לגבי פתיחת הליגה באותה ישיבה אני אמנע מכם כדי לשמור על מעט מכבודם (אם נשאר כזה)".
2 צפייה בגלריה
גיא הראל ויניב מזרחי
גיא הראל ויניב מזרחי
פוסט לוחמני. מזרחי עם הראל
(צילום: אלן שיבר, מינהלת הליגה)
"מהרגע שהיורוליג הודיעה על סגירה הם מתקיפים באופן חסר תקדים את הליגה באופן מאורגן ובכל החזיתות", המשיך מזרחי. "בציוצים של בעלי תפקידים, כולל שחקן שמראש הודיעו שלא חוזר לשחק ושחקן אחר שמודיע שיפר את הוראות משרד הבריאות. הנה הם גם הראשונים להיתפס ברחוב בערב בניגוד להנחיות. שכחו רק לציין שלכל השחקנים שלהם מובטח השכר, להבדיל מכל שאר השחקנים בליגה, וזה בשל ההסכם של היורוליג. אם זאת לא צביעות אני לא יודע מה כן".
"בעוד 13 יום הליגה חוזרת, אז בואו נעביר את השיח ונחזור לדבר על כדורסל ולא על ניסיון המחטף שקבוצה אחת מנסה לעשות במסווה של חופש הביטוי. כי כשהם רוצים, הם יודעים לטפל בשחקנים כדי שיתיישרו עם מה שמשרת את אינטרס המועדון", סיכם מזרחי.
גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, הגיב בפייסבוק למזרחי: "לפני שזה יהפוך לדיון הפועל מכבי - יניב הוא כתום. הוא לא מתפרנס מהכדורסל, נס ציונה שלו עברה עונה טובה, ולהתחיל לבנות קבוצה חדשה זה סיכון. אבל יניב חולה על הכדורסל הישראלי. וחשוב לו שתהיה פה ליגה. אם אפשר אז צריכים לשחק פה כדורסל. זה מעל לכל אינטרס של קבוצה כזו או אחרת".
2 צפייה בגלריה
בנס ציונה תוקפים את מכבי ת"א. מזרחי ופדרמן
בנס ציונה תוקפים את מכבי ת"א. מזרחי ופדרמן
בנס ציונה תוקפים את מכבי ת"א. מזרחי ופדרמן
(צילום: ראובן שוורץ)
כזכור, לפני חודש נרשם גם כן עימות מתוקשר בין הצדדים. אז אחד מבעלי מכבי ת"א, דייויד פדרמן, טען כי "לא מפתחים כדורסל במשחקים נגד נס ציונה". לאחר מכן ערך פדרמן שיחת הבהרה עם מזרחי והתנצל בפניו.
במכבי תל אביב העדיפו לא להגיב לדברים של מזרחי.

ארגון השחקנים פנה לפרופ' גרוטו

ובעניין אחר: ארגון שחקני הכדורסל פנה היום (ראשון) למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, והודיע כי השחקנים מחויבים למתווה החזרה אל הליגה, כפי שהתחייבו לכך. כל זאת לאחר שגרוטו עצמו טען בראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות" שפורסם הבוקר: "אם שקלתי להקל על הכדורסלנים, זה כבר לא רלוונטי".
יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון: "על רקע הלחצים שמטרתם לחבל בפתיחת הליגה, פנינו לפרופ' גרוטו והודענו שאנחנו מחויבים לסיכומים שיאפשרו את פתיחתה המחודשת. עוד לפני שהבאנו את ההישג החשוב של פתיחתה המחודשת, ומאז שההסכם עבר, ישנו מיעוט בעלי אינטרס שמבקשים לפגוע בפתיחת הליגה באמצעים שונים. אנחנו מודיעים באופן הכי ברור - לא ניתן לקומץ בעלי אינטרסים צרים, לחבל בפתיחת הליגה ובכך לפגוע הן בשחקנים והן באוהדי הכדורסל בישראל, המעוניינים לסיימה בדרך ספורטיבית".