הפועל ירושלים צפויה להיפרד ממאמנה אלכסנדר דז'יקיץ' ב-48 השעות הקרובות. זאת בעקבות סירובו לשוב לישראל בשל המצב הביטחוני.
אם לא יקרה משהו בלתי צפוי ביומיים הקרובים, ודז'יקיץ' יתבצר בעמדתו, אז הפועל ירושלים תאלץ לקבל החלטה כואבת בשבילה: להיפרד ממנו. כידוע, הנהלת הקבוצה רצתה לתת מספיק זמן למאמן הסרבי לחזור לארץ, אולם כשהבינה בשבוע האחרון שזה כנראה לא יקרה - במועדון הוחלט שאי אפשר להסתדר עם מאמן "בשלט רחוק", כשהשחקנים בארץ ודז'יקיץ' בבלגרד.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
הפור נפל. דז'יקיץ'
(צילום: אתר פיב"א)
הדבר האחרון שבהפועל ירושלים רצו זה לסיים את החוזה של דז'יקיץ' ולכן נעשו ניסיונות רבים על מנת להחזירו לארץ, אפילו בימים האחרונים התקבלה החלטה לאפשר לסרבי לחתום בשורות נבחרת גיאורגיה, כדי לרצות אותו ואולי בעקבות כך הוא יסכים לטוס לישראל. אך אתמול ב-71:77 על הפועל באר-שבע/דימונה הוא לא עמד על הקווים וגם לא צפוי לעשות זאת ביום שישי הקרוב מול הפועל חיפה. "זה סיפור עצוב מאוד", אמרו במועדון: "עצוב בשביל המועדון וגם עצוב בשביל דז'יקיץ'. הנזק שנגרם למועדון וגם למאמן הוא גדול".
בירושלים נערכים כבר ליום שאחרי הפיטורים הצפויים. במועדון רוצים שהמהלך יעבור בצורה הכי חלקה שיש כדי שתהיה כמה שפחות פגיעה בשטף הקבוצתי. בירושלים כבר התחילו לבדוק את שוק המאמנים הפנויים ובמידה שדז'יקיץ', המחזיק בחוזה לשנתיים נוספות במועדון, יפוטר אז הרצון הראשוני הוא להחתים איש מקצוע זר בעל ניסיון באירופה. החשש היחידי בצירוף מאמן זר הוא האפשרות שהמצב הביטחוני פתאום יסלים, כך שגם אם ימצאו מאמן שיעמוד בקריטריונים של משרד הספורט, יש סיכוי שגם הוא לא ירצה להישאר בישראל.
3 צפייה בגלריה
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'
ממשיך בדרישתו להישאר בבלגרד. דז'יקיץ'
(צילום: FIBA PHOTOS)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, בירושלים בחנו את השוק בימים האחרונים ועלו לא מעט שמות של מאמנים עם רזומה במפעלים אירופיים (כפי שדורש תקנון משרד הספורט), כמו ננאד מרקוביץ' ואיליאס זורוס, אך מי שנמצא בראש הרשימה הוא שחקן העבר של המועדון, יוריצה גולמאץ.
גולמאץ הסלובני (46) זכור יותר מקריירת המשחק שלו ואף כיכב בקבוצה בעונת 2006/7. לפני עשור הוא פרש ומונה לעוזר מאמן בציבונה זאגרב ובהמשך בנבחרת גיאורגיה. ב-2017 הפך למאמן ראשי וזכה בשלוש אליפויות סלובניה - אחת עם קבוצת קופר האלמונית ושתיים עם צדביטה, ממנה פוטר במארס האחרון. הישג השיא שלו היה הופעה ברבע גמר היורוקאפ בעונת 2021.
3 צפייה בגלריה
אוהדי ירושלים מקבלים את גולמאץ כשחקנה של הפועל ירושלים
אוהדי ירושלים מקבלים את גולמאץ כשחקנה של הפועל ירושלים
אוהדי ירושלים מקבלים את גולמאץ כשחקנה של הפועל ירושלים ב-2006
(צילום: טל שחר)
הבעיה היחידה שעומדת בפני הפועל ירושלים היא שגולמאץ אינו עומד בקריטריונים של משרד הספורט, מאחר שחסרה לו עונת אימון אחת ביורוקאפ/ליגת האלופות (השלים שתיים מלאות, והקריטריון הוא לשלוש). בירושלים יבקשו להחריג את התקנון, לאור המצב הביטחוני והסיטואציה המורכבת.