יממה אחרי המפץ הגדול בהפועל ת"א, מתחילה להתחבר התמונה שתרכיב את הזהות והדרך של המועדון בעידן הבעלים החדש עופר ינאי, כאשר העסקה צפויה לקבל את החותמת הרשמית שלה בעוד כשלושה שבועות (ה-7 באוגוסט), וכצעד ראשון יזרים בעל המאה הטרי באדום כ-30 מיליון שקל לקופת המועדון.
מבחינת הפועל ת"א, שמנוהלת על ידי עמותת אוהדים, מדובר בצעד מאוד דרמטי. השינוי שצפוי ללוות את המועדון בשנים הקרובות הוא קודם כל שינוי בסטטוס של כ-2,300 חברי העמותה, שמקיימים אסיפות חודשיות ומעצבים את גורלה של הקבוצה מאז שנה 2007.
4 צפייה בגלריה
ישפיע גם עליהם. אוהדי הפועל ת"א
ישפיע גם עליהם. אוהדי הפועל ת"א
ישפיע גם עליהם. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
כהן וינאי
כהן וינאי
שינויים בצמרת. ינאי וכהן
(צילום: רונן פדידה, עוז מועלם)
במשך זמן רב חיפשו יו"ר המועדון, רמי כהן והמנכ״ל, מתן קפלן, אנשים וגופים שיסייעו למועדון כלכלית, במטרה לשדרג אותו מקצועית. במסגרת העסקה ינאי יהיה בעל השליטה במועדון ויחזיק כ-51 אחוז מהמניות. אבי זינדנברג, חלק ממחזיקי המניות עד כה יחזיק ב-30 אחוז מהמניות ואילו עמותת האוהדים תסתפק כעת ב-19 אחוז בלבד.
הקשר בין כהן לינאי נוצר לפני שנתיים, באמצעות שני שותפיו (שהם במקרה גם אוהדי הקבוצה) נדב טנא ושחר גרשון, כחלק מעסקת חסות. בעונה שחלפה החיבור התהדק וינאי אף תמך כספית בקבוצה, והיה אחראי בין היתר על החוזה הגדול של תומר גינת, על הבאתו של צ'ינאנו אונואקו, ועל כך שהקבוצה נטלה חלק במפעל היורוקאפ, מהלך שכרוך בלא מעט הוצאות נלוות.
4 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
אחת הנדוניות הראשונות של ינאי. גינת
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שצפה בהתנהלות המועדון מקרוב, החל ינאי וקברניטי המועדון לדון ברכישת מניות בקבוצה, כשהאפשרות שיהפוך לבעל השליטה העיקרי הונחה על השולחן כתנאי למשא ומתן. בתום לא מעט שיחות ופגישות, כשבדרך עוד היה נדמה שהצדדים מוותרים על המהלך, שלשום (שלישי) הושגה ההסכמה הדרמטית. בהמשך, כאמור, היא תובא לאישור אסיפת חברי העמותה על ידי הוועד המנהל של המועדון.
בהפועל ת"א ידעו מהרגע הראשון שהם עומדים בפני שינוי מטלטל, מאחר שבעלות המועדון במתכונתה הנוכחית הפכה לחלק מהדי-אן-איי של הקבוצה, שחוותה פריחה מרשימה מאוד במהלך השנים האחרונות. בנוסף, מדובר בשינוי שטבעי שיהיה לאוהדים קשה לעכל. במטרה להעביר את הנושא בהסכמה כמה שיותר רחבה, אומרים במועדון, נדרשו מחוות משמעותיות מצד ינאי עוד לפני ההצבעה הדרמטית ב-7 באוגוסט.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
עם הכסף הגדול שייכנס, גם תשתנה במעט תמונת מקבלי ההחלטות במועדון
(צילום: עוז מועלם)

התקציב יגדל משמעותית

לאור העסקה תקציב הקבוצה צפוי לגדול מכ-18 מיליון שקל בעונה הנוכחית ל-25 מיליון שקל בזו הקרובה. עם הכסף הגדול שייכנס, גם תשתנה במעט תמונת מקבלי ההחלטות במועדון. ינאי אומנם לא מתכוון לעשות מהפכות גדולות מדי בהתחלה, ומתכוון להשאיר את עמותת האוהדים כחלק ממערך קבלת ההחלטות בקבוצה, אבל בשורה התחתונה המילה האחרונה תהיה שלו.
יש לציין כי רק לפני כשנתיים הצליחו בהפועל ת"א לעשות את הצעד הראשון לעבר הטופ של הכדורסל הישראלי, כשהגיעו עד לגמר גביע המדינה. בעונה שחלפה נרשמה הקבוצה בפעם הראשונה למפעל אירופי - היורוקאפ, שם נעצרה רק בשלב רבע הגמר. בליגת העל הצליחו האדומים להגיע עד לסדרת גמר הפלייאוף מול מכבי ת״א, במהלכה אף רשמו את הניצחון הגדול ביותר על יריבתם המושבעת - 74:112.
כניסתו של ינאי אמורה לשים את הפועל ת"א בנקודה אפילו גבוהה יותר לעומת העונות האחרונות, ובאופן המיידי, השינוי אמור לבוא לידי ביטוי בבניית סגל הקבוצה לקראת עונת 2023/24.