ככה רצו במכבי ת"א לפתוח את עונת 2023/24 ביורוליג. הצהובים נראו נהדר אתמול (חמישי) נגד פרטיזן בלגרד, הוליכו ביתרון דו ספרתי החל מהרבע הראשון ויצאו עם ניצחון מהדהד - 81:96.
בקבוצה של עודד קטש מאוד חששו מהמשחק הזה משתי סיבות עיקריות. הראשונה - משחקי ההכנה בקיץ, כולל ההפסד להפועל ירושלים בגמר גביע ווינר, לא ממש נתנו הרבה נחת לצוות המקצועי. הסיבה השנייה היא הפציעה של ווייד בולדווין בגב. הגארד כבר עבר MRI בתחילת השבוע, אך צפוי לערוך בדיקות נוספות בימים הקרובים בהן אמורה להתברר חומרת הפציעה. נכון לעכשיו הוא אמור להיעדר בשבוע הקרוב, אבל בקבוצה חוששים שההחלמה שלו צפויה לקחת קצת יותר זמן מהצפוי, ולכן בצוות המקצועי כבר מחפשים אחר מחליף לתקופה קצרה.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
בצוות המקצועי כבר מחפשים שחקן שיחליף אותוו לתקופה קצרה. ווייד בולדווין
(עוז מועלם)
"זו התחלה נהדרת בשבילנו", אמר קטש. "אני מאוד שמח על איך ששיחקנו. אני גאה בשחקנים וגם חייב לתת קרדיט לקהל על האווירה המהפנטת, כולנו התגעגענו לאווירה הזאת. הדרך שבה שיחקנו התקפית במחצית הראשונה הפתיעה אותי בשלב הזה של העונה. יש לזה קשר להמשכיות, ולחוויות שהיו לנו כאן בהיכל ובכלל. זה כנראה מוציא מהשחקנים משהו אחר. לא הייתי רץ להסיק מסקנות, אני עדיין מאמן וקצת פרנואיד".
קטש המשיך: "כמובן שיש לי חששות למצב של ווייד, אני מתפלל שזה לא חמור מדי. נצטרך לחכות לתשובה של הרופאים. נהיה חכמים בעוד שבוע או עשרה ימים. בסיטואציה שנוצרה, אנחנו נצטרך להביא עוד שחקן, כי לוח המשחקים שלנו בחודש הקרוב מטורף, ואנחנו קצרים בגארדים. לפעמים יש תגובות שרשרת. זה לפעמים הופך את הכל ליותר מאתגר, הסיטואציה דומה למה שעשינו עם ג'יילן אדאמס בשנה שעברה".

שביעות רצון מבלאט וריברו

מי שתפס את המושכות בהיעדרו של בולדווין הוא כמובן לורנזו בראון, שכבר במחצית הראשונה רשם 22 נקודות ו-6 אסיסטים ובמחצית השנייה הוסיף רק עוד שני אסיסטים, בלי נקודות, אבל זה הספיק כדי לפתוח פער על האורחת ולערער לה את כל הביטחון.
מלבד בראון עוד ארבעה שחקנים סיימו את הערב עם ספרות כפולות, שלושה מהם (סורקין, ניבו וקולסון) נשארו בקבוצה מהעונה שעברה, מה שרק עזר להם ביכולת להסתגל מבלי חבלי קליטה. הרביעי הוא חסיאל ריברו, שבמשחק האחרון היה נראה פחות מחובר אבל הפעם סיים עם 11 נקודות, אבל יש לציין שסיים עם ריבאונד אחד- נתון שהוא יצטרך לשפר.
מי שעוד קיבל לא מעט מהמחמאות בסוף הערב הוא תמיר בלאט, שסיים את הערב עם 8 נקודות ו-8 אסיסטים. הרכז הישראלי הציג את היכולת הטובה הרגילה שלו בניהול משחק וגם עזר לריברו להיכנס לעניינים, אבל עדיין לא הצליח לחדד לגמרי את הידית מחוץ לקשת כשהפעם סיים עם שתי קליעות משבעה ניסיונות.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א תמיר בלאט
שחקן מכבי ת"א תמיר בלאט
"הוא כבר מכיר את האינטנסיביות". תמיר בלאט
(צילום: עוז מועלם)
קטש התייחס גם לבלאט וריברו: "עבור תמיר זאת עונה שלישית שלו ביורוליג, הוא כבר מכיר את האינטנסיביות. להגיע למכבי ת"א זה מרגש עבורו, אפשר היה להרגיש את זה עליו. אנחנו סומכים עליו וקיבלנו ממנו היום מנהיגות, הוא הביא לידי ביטוי את היכולות היוצאות דופן שלו. לגבי ריברו, הוא שחקן שמביא מעט דברים אחרים ממה שהתרגלנו. בדקות שהיינו תקועים התקפית, הוא עזר לנו. הוא מביא לנו עוד מימד, הוא שחקן קשוח וזה חשוב לנו. כשיעבור זמן, נדע להשתמש בו יותר".
מי שלא ממש הצליח להצטרף לכל החגיגה הוא הרכש החדש, ג'יימס ווב, שסיים את הערב עם 3 נקודות בלבד ב-15 דקות ועם מינוס 3 במדד (השחקן היחיד שסיים עם מדד שלילי, מלבד רפי מנקו ששיחק פחות משבע דקות). בקבוצה לבינתיים לא מתרגשים מהיכולת הדלה שלו וחוסר ההשתלבות מאחר שמדובר רק במשחק ראשון ביורוליג במדי הצהובים ובטוחים שככל שהזמן יעבור הוא יכנס לקצב.
ביום ראשון הקרוב הצהובים יפתחו את העונה בזירה המקומית במשחק ביתי מול עירוני קריית אתא ולאחר מכן יצאו למשחק חוץ מול אולימפיה מילאנו.