שוב סערה על רקע אפליית נשים בכדורגל הישראלי. שחקניות ומאמנות כדורגל ישראליות החברות בתנועת "כדורגלניות עושות שינוי" זועמות על אמיר כהן, סגן ומ"מ יו"ר איגוד המאמנים, בעקבות פוסט שפרסם ביום רביעי בפייסבוק. לטענת השחקניות והמאמנות תומך הפוסט במאבק הקיים להגדלת התקציבים הניתנים לליגות הנמוכות של כדורגל הגברים, אך עושה זאת תוך זלזול בזכויות הנשים והצגת נתונים שלטענתן אינם נכונים.
"אין ספק כי מדובר במאבק מבורך וצודק ותקוותנו שיישא פרי", טענו הנשים במכתב שנשלח לכהן אך הוסיפו וכתבו: "בתחתית הפוסט בחרת לפרסם התייחסות לתקציב הליגה השלישית בכדורגל לנשים לפיה תקציב הליגה השלישית לנשים הינו פי שלוש מתקציב ליגה א' לגברים. טענה זאת אינה נכונה ואף מקוממת". על האמירה המשתמעת לדבריהן מתוך הנתון שהוצג, שאלו הנשים במכתב: "האם איגוד המאמנים סבור כי תקצוב כדורגל הגברים עדיף על התקצוב שמקבל כדורגל הנשים? האם איגוד המאמנים דורש כי כדורגל הגברים יתוקצב יותר כי מעמדו של כדורגל הנשים נחות?". לטענת השחקניות והמאמנות הן אינן מוכנות לקבל אמירה "כה שוביניסטית ובוטה!".
5 צפייה בגלריה
אמיר כהן
אמיר כהן
אמיר כהן
(צילום: אבי רוקח)
עוד נטען במכתב כי "לא ניתן להבין כיצד איגוד המאגד את כלל המאמנים והמאמנות בישראל לרבות, מאמנים ומאמנות של ליגות הנשים, מציג עמדה לפיה ישנה בעיה בכך שהתקציב שניתן לליגה השלישית בכדורגל נשים גבוה מזה שניתן לליגה א' בכדורגל גברים (טענה אשר כאמור אינה נכונה ואף אם הייתה נכונה הרי שאינה עניינית)".
השחקניות והמאמנות טענו כי בפוסט שהעלה כהן ישנן סתירות. "אמנם במסגרת הפוסט כתבת כי 'אין בעיה עם הכדורגל נשים וההיפך הוא נכון', אולם ברור הוא שאמירה זאת סותרת את תוכן הדברים שכתבת בפוסט. בשורה התחתונה האיגוד מציג עמדה לפיה לא יתכן כי המדינה תוסיף תקציב לכדורגל נשים על חשבון הליגות הנמוכות ועל כך יש להצר".
הפוסט המדובר
לסיום נכתבה דרישה: "כמי שחברות באיגוד ומשלמות אגרה על מנת להיות חלק ממנו, אנו דורשות כי יפורסם פוסט המבהיר כי איגוד המאמנים תומך בקידום כדורגל הנשים ומברך על כל תקציב שמוקצה, אף אם מדובר בתקציב גבוה יותר (משל הגברים). יתרה מכך, אנו סבורות כי האיגוד מחוייב לתמוך במאבק של ליגות הנשים בדיוק כשם שהוא תומך במאבק של ליגות הגברים, תוך שהוא מגנה את הפערים הבלתי נתפסים בין התקצוב של ליגת העל לנשים בכדורגל לבין התקצוב של ליגת העל לגברים (5.8 מיליון ש"ח לליגת העל לנשים לעומת 110 מיליון ש"ח לגברים), תת תקצוב שמונע אגב את התפתחות וצמיחת כדורגל הנשים בארץ. נציין שעצוב כי גוף כדוגמת איגוד המאמנים מבטא תפיסה כה שוביניסטית אשר מובן שאין לה מקום בשנת 2020!".
העתקים של המכתב המכתב נשלחו לארגון המאמנים, למנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, שר הספורט חילי טרופר ולעוד רבים במטרה שיפעלו בעניין.
5 צפייה בגלריה
התגובה של אמיר כהן
התגובה של אמיר כהן
התגובה של אמיר כהן לחברת הכנסת מירב מיכאלי
(צילום מסך מפייסבוק)
5 צפייה בגלריה
התגובה של אמיר כהן
התגובה של אמיר כהן
ועוד התייחסויות שלו לנושא
(צילום מסך מפייסבוק)
"מצער מאוד לראות שגם בשנת 2020 יש עדין כאלו שמדברים בשפה כזו כל שכן כאשר אלו שמבטאים אותה הם מאמנים, שאגב חלק גם מאמנים נשים, ולמעשה אמונים על פיתוח וקידום כדורגל הנשים בארץ .איך ייתכן שמי שמייצג את הלך הרוח באיגוד ידבר כך?" אמרו הכדורגלניות.
תגובת אמיר כהן ל-ynet: "נגיב לכל דף בפייסבוק? שישלחו מכתב מסודר עם פרטי הכותב, נגיב לכותב בצורה מסודרת. אין לי כוונה להגיב למכתבים או דפי פייסבוק אנונימיים. בגדול, אני עומד אחרי כל מילה וחושב שהלחץ שלכאורה מנסות לעשות הכותבות המסתוריות רק מחזק את דעתי שיש להקים ועדת חקירה בנדון". בהמשך כתב פוסט בו טען לסתימת פיות, אך גם הבהיר הוא תומך בתקצוב כדורגל הנשים, "אך לא על חשבון הגברים. שהטוטו יגדיל תקצוב, לא מגדילים ל-X על חשבון Y", כתב.
5 צפייה בגלריה
תגובת אמיר כהן
תגובת אמיר כהן
תגובת אמיר כהן המלאה
(צילום מסך מפייסבוק)

5 צפייה בגלריה
חברת הכנסת מירב מיכאלי
חברת הכנסת מירב מיכאלי
חברת הכנסת מירב מיכאלי
(צילום: אוהד צויגנברג)
בהמשך לדברים, העבירו נשות הכדורגל ביקורת על תגובתו של כהן בפוסט בו נשמעת מירב מיכאלי אומרת "כמה שוות נשים? גברים 87 מיליון שקל, נשים 5 מיליון שקל - שיוויון". בתגובתו לפוסט כתב כהן: "מפי דבר יו"ר הוועדה 'אני רואה שאת משעשעת' ואני לא אוסיף מילה".
לכך הגיב כהן כשאמר: "יו"ר הוועדה אמר את זה. זה ציטוט".