"אני לא רוצה שאף מועדון יעבור על החוק. יש פה חוק ברור שלא מאפשר בשלב הזה אימונים ולכן כל השטיקים של ליגות כאלו או אחרות לא יעמוד בזה. צריכים למצוא בצורה החכמה והנכונה דרך לאפשר לקבוצות המקצועניות לחזור לאימונים, ואני מאמין שזה יקרה עד לסוף השבוע הקרוב". יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, פנה לבעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, שלא הפר את החוק עם חזרה כבר היום לאימונים דרך "ליגת המנותקים" שהקים ביוון.
בעקבות הפנייה לחוגג, הודיע יו"ר בית"ר כי הוא דוחה את פתיחת האימונים לרביעי, אולם לטענתו במידה ומשרד הבריאות לא ישנה את החלטתו עד אז, הקבוצה תשוב מחרתיים לאימונים. אגב, אחרי בית"ר ואשדוד, בזמן שהפועל ת"א התנערה מהשתתפות בה, בני יהודה אישרה הצטרפותה לליגת המנותקים.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג ואלי אוחנה ביציע
משה חוגג ואלי אוחנה ביציע
חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
במינהלת הליגה מעריכים כי עד לסוף השבוע הקרוב תותר חזרת האימונים תחת פיקוח משמעותי יותר של הקבוצות המקצועניות, כולל בידוד מלא של כל הגורמים בכל מועדון, ללא משחקי אימון, חדרי הלבשה נפרדים וכיוצא בזה.
מי שתומך מוצהר במהלך הם משרדי הספורט והאוצר, בשל הטעמים המקצועיים והכלכליים שנובעים מדחיית החזרה לאימונים והבנה כי מגרשי האימונים שכוללים רופאים, בדיקות סטורציה וחום הם המקום הבטוח ביותר.
היום יתכנס קבינט הקורונה וקיים לחץ מצד גורמים שונים שנושא השבת האימונים יעלה בו, כשבכל מקרה על מנת להחריג חזרה לאימונים יצטרכו לכנס את ועדת חוקה, חוק ומשפט. ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הצהיר שבחמישי יתקבלו החלטות לגבי אופי המשך הסגר. לכדורגל הישראלי כבר הובטח שבמסגרת החזרה לשגרה הוא יהיה הראשון שישוב לפעילות.