אחרי עזיבתו של ולדימיר איביץ' ולפני מינויו של יורגוס דוניס, המנהל הטכני ברק יצחקי לקח הקיץ את המושכות במכבי תל אביב בכל מה שקשור לרכש הישראלי. הוא היה האיש שרקם את הארכת החוזה של אייל גולסה בקבוצה, וכן את ההשאלה של דן ביטון מלודוגורץ הבולגרית, שתי החתמות שפורסמו לראשונה ב-ynet.
אחרי שיצחקי הביא את טל בן חיים ובן ביטון, ודאג להשאיר בקבוצה את שרן ייני ואיתי שכטר, הוא התפנה כאמור לעסקאות של גולסה וביטון, שכמובן קיבלו את אישורו של דוניס.
3 צפייה בגלריה
בן מנספורד וברק יצחקי
בן מנספורד וברק יצחקי
יצחקי
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
גולסה
גולסה
גולסה
(צילום: עוז מועלם)
מבחינה מקצועית הסבירו בקבוצה כי ההחתמה של ביטון, שהושאל לעונה מהאלופה הבולגרית עם אופציה לרכישה בסיום העונה, באה על חשבון דור מיכה שיעזוב את המועדון. גולסה, שקיבל את השכר הגבוה ביותר מבין מסיימי החוזים, התפשר על הסכם לשלוש שנים ואת העונה השלישית יקבל במידה שישלים 70 אחוז מהעונה השנייה. "גולסה הוא שובר שוויון, היה חשוב מאוד שיישאר במועדון", אמרו חבריו לקבוצה.
אחרי העזיבה של מיכה ועומר אצילי, במכבי סגרו ככל הנראה את הסגל הישראלי שלהם, כשאילון אלמוג צפוי להיות דומיננטי יותר. מבחינת הזרים, כרגע למכבי יש בסגל רק את אנריק סאבוריט ואדוארדו גררו שהגיע מהליגה הלאומית, כך שלדוניס יש מקום לעוד ארבעה. הוא רוצה בלם וחלוץ כאופציה ראשונה ולאחר מכן יחפש זרים נוספים שיחזקו את הסגל במקומות הנכונים.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
לא ברור אם איתי שכטר, שחזר לאימונים בימים האחרונים אחרי בידוד, יהיה חלק מהסגל, אולם בכל מקרה הוא לא מתוכנן לפתוח מול FC ריגה במוקדמות ליגת האלופות (רביעי, 20:00). הלטבים יגיעו מחר ארצה ויהפכו לקבוצה הראשונה מחו"ל שנוחתת בישראל מאז פרוץ הקורונה.