ההתאחדות לכדורגל הגישה הבוקר תלונה רשמית בפיפ"א כנגד קבוצתם של ערן זהבי ודיא סבע, גוואנגז'ו R&F, בשל סירובה לשחרר את השניים לקראת משחק הנבחרת בשישי הבא בסקוטלנד במסגרת ליגת האומות.
זהבי וסבע היו אמורים להמריא ארצה כבר השבוע, דבר שהיה מוביל לכך שיחסירו חמישה מבין 14 המשחקים בשלב הראשוני של הליגה הסינית המשוחקת בדיליאן, אלא שבשבוע שעבר שלח המועדון הסיני מכתב רשמי להתאחדות בו הודיע כי אינו מתכוון לשחרר את השניים.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי ודיא סבע באימון הנבחרת
ערן זהבי ודיא סבע באימון הנבחרת
ערן זהבי ודיא סבע באימון הנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
מעבר לשני המשחקים הקרובים בליגת האומות, בסקוטלנד ולאחר מכן בנתניה נגד סלובקיה, החשש בהתאחדות הוא כי הסינים גם לא ישחררו את השניים למשחק החשוב ביותר של הנבחרת בשנים האחרונות, חצי גמר פלייאוף יורו 2021 בגלזגו נגד סקוטלנד, בשמונה באוקטובר.
בהתאחדות ניהלו בימים האחרונים שיחות רשמיות עם הנהלת גוואנגז'ו, ואף שלחו מכתב למועדון הסיני אתמול, בו ביקשו מהמועדון לשנות את החלטתו, אולם הסינים הודיעו כי אין בכוונתם לשחררם בכל מקרה. כבר בסוף השבוע נשלח מכתב בקשה לטיפול בעניין לפיפ"א, אולם לאחר שקיבלו תשובה שלילית מהסינים אתמול, החליטו לעלות מדרגה והגישו הבוקר תלונה רשמית. בתלונה הבהירו בהתאחדות כי מדובר בתאריכים בינלאומיים שמאפשרים לשחרר שחקנים, אולם המכשול שעשוי להוביל לכך שלא ישוחררו מבחינת פיפ"א הוא חוקי הבידוד בסין, המחייבים כי עם שובם של השניים ממשחקי הנבחרת הם יצטרכו להיכנס ל-15 ימי בידוד.
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון. לא מרימים ידיים
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. מודע לחשיבותו עבור הקבוצה
(צילום: Getty Images)
מאחורי הקלעים יש לחץ גם מצידם של זהבי וסבע על ראשי המועדון, אולם הם מודעים לחשיבותם בקבוצה, במיוחד זהבי, שכבש ארבעה שערים מחמשת שערי קבוצתו עד כה ובישל את החמישי. ההערכה היא כי אם זהבי ישוחרר בסופו של דבר, כשהסינים לא פוסלים כי מהלך כזה עוד יכול לקרות עם התערבות של פיפ"א, חוזהו יותר.
העניינים ממשיכים להסתבך מבחינת התקפת הנבחרת, לאחר שהיום נודע שאפואל ניקוסיה לא מתכוונת לשחרר את בן שהר. החלוץ אומנם לא זומן לסגל נכון לעכשיו, אך אם לא ייפתר הפלונטר עם זהבי וסבע הוא בהחלט עשוי להיות האופציה הבאה של וילי רוטנשטיינר.
4 צפייה בגלריה
בן שהר נבחרת ישראל
בן שהר נבחרת ישראל
בן שהר. גם הגיבוי עלול להיות לא זמין
(צילום: אורן אהרוני)