ועדת האיתור התכנסה אתמול במשרדי ההתאחדות לכדורגל, וכפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" אישרה באופן רשמי את המשך העסקתו של וילי רוטנשטיינר כמאמן נבחרת ישראל עד לקיץ 2022. כעת נחשפים פרטים נוספים בנוגע לחוזה, כשהמוקד הוא מדד ההישגיות שעשוי להוביל להארכת תקופתו של האוסטרי בתפקיד.
חברי ועדת האיתור ויו"ר ההתאחדות אורן חסון העמידו בפני המאמן האוסטרי רף הישגי מינימלי – מקום שלישי בבית מוקדמות המונדיאל, בו ישחקו דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, איי פארו ומולדובה. אם רוטנשטיינר יצליח לקדם את הנבחרת לדרג השלישי בהגרלת מוקדמות יורו 2024, מה שיסדר מסלול נוח יותר לטורניר שמסומן בהתאחדות כמטרה ריאלית, הוא יקבל הארכת חוזה אוטומטית. מעבר לכך, רוטשנטיינר הסכים ששכרו יופחת לכ־80 אלף שקלים לחודש, אחרי שהרוויח בכל חודש 100 אלף.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר ביציע
המטרה: מקום שלישי לפחות. רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)

ימשיך בהכשרת מאמנים

בין רוטנשטיינר ליו"ר ההתאחדות אורן חסון התקיימו שתי פגישות בנושא המשך דרכו, אחת לפני היציאה של חסון לחתימה על הסכם השותפות עם ההתאחדות של איחוד האמירויות בדובאי ואחת שלשום, אז נקבע סופית, בתמיכת שאר חברי ועדת האיתור, כי יישאר כמאמן ולא כמנהל טכני.
ועדת האיתור תבחר בימים הקרובים מנהל טכני שיהיה אחראי לנבחרות הצעירות, זאת אחרי שרוטנשטיינר התחייב לתפוס פיקוד על חניכת הנבחר, לצד המשך בתפקידו כאחראי על הכשרת המאמנים בהתאחדות, קורס פרו והדרכת מאמנים. המנהל הטכני יקבע את זהות המאמנים בנבחרות הצעירות, כשכבר עתה ברור כי גדי ברומר ואופיר חיים יהיו שניים מהם. אלון חזן צפוי לאמן את הנבחרת הצעירה, אלא אם יחליט להישאר כעוזרו של רוטנשטיינר בנבחרת הבוגרת.
2 צפייה בגלריה
אלון חזן ביציע
אלון חזן ביציע
אלון חזן. עשוי לאמן את הצעירה
(צילום: ראובן שוורץ)

הסגנון והאימונים

כאמור, רוב חברי ועדת האיתור, בין היתר חסון, אלי אוחנה ואלי כהן, תמכו במהלך. יו"ר הוועדה המקצועית, שינו זוארץ, היה היחיד שהתנגד להמשיך עם רוטנשטיינר כמאמן, ורצה לראות אותו בתפקיד המנהל הטכני. זוארץ: "הבעתי את דעתי בישיבות הוועדה, שהיו פוריות, מעמיקות ומעל לכל מכבדות כל עמדה. רוטנשטיינר תורם רבות להתפתחות הכדורגל שלנו ואני מאחל לו הצלחה בתפקידו כמאמן הנבחרת. אמשיך כמובן להיות חלק מוועדת האיתור ולתרום כמיטב יכולתי והבנתי".
לעומתו אמר חסון: "רוטנשטיינר הרשים אותנו בתקופה בה אימן את הנבחרת, במשחק פלייאוף ליגת האומות בו הפסדנו בדו־קרב פנדלים לסקוטלנד ובמשחקי הנבחרת בליגת האומות. סגנון המשחק של הנבחרת, האימונים המוקפדים, החיבור לשחקנים וכמובן העובדה שנמשיך להיות חלק מדרג ב' המאתגר – כל אלה עומדים לזכותו. אנחנו מאמינים כי הוא האדם הנכון להוביל את הנבחרת, לחזק את חילופי המשמרות בסגל, להמשיך בכדורגל יוזם ולקדם את הנבחרת בדירוג העולמי. ביום חמישי נביא בפני הנהלת ההתאחדות לכדורגל את המלצתנו למנות את רוטנשטיינר למאמן הנבחרת ונאחל לו ולנו כבר עתה הצלחה".