וילי רוטנשטיינר ימשיך לאמן את נבחרת ישראל בכדורגל, ויישאר בתפקיד לפחות לאורך קמפיין מוקדמות המונדיאל שייפתח במרץ 2021 – כך סוכם אמש בשיחות בינו לבין חברי ועדת האיתור ויו"ר ההתאחדות אורן חסון. הוועדה צפויה להתכנס כבר היום במשרדי ההתאחדות על מנת לאשר את ההחלטה, שאמורה להפוך לרשמית ביום חמישי כאשר הנהלת ההתאחדות תתכנס כדי להצביע על הנושא.
המאמן האוסטרי אמור היה לחזור למולדתו כדי לחגוג את חג המולד עם משפחתו, אבל דחה את הטיסה כדי לסגור את התנאים. הוא חשף אמש בפני מקורביו בכדורגל הישראלי כי נפגש בימים האחרונים עם חסון, כשעמדו בפניו שלוש אופציות: להישאר בתפקיד, לחזור לעמדת המנהל הטכני או לעזוב את הכדורגל הישראלי עם פיצוי מוסכם של 700 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"נחוש להצליח ולהמשיך את מה שהתחלתי פה". וילי רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
רוטנשטיינר אמר למקורבים: "אשאר מאמן הנבחרת. הייתה לי פגישה מעולה עם חסון וזה בדיוק מה ששני הצדדים רצו. אני נחוש להצליח ולהמשיך את מה שהתחלתי פה". בסיכום בין הצדדים נכלל גם סעיף להארכת החוזה למוקדמות יורו 2024. בימים הקרובים ההתאחדות תמנה גם מנהל טכני לנבחרות הצעירות.

לשמור על החיבור

חברי ועדת האיתור, שכוללת בין היתר את יו"ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ, אלי אוחנה, אלי כהן, חסון ומנכ"ל ההתאחדות רתם קמר, התלבטו אם עדיף להמשיך עם האוסטרי כמאמן או כמנהל טכני. לבסוף, השיקול שהכריע היה ההצלחה היחסית תחתיו בעיני אנשי ההתאחדות, לצד הרצון לשמור על הקו המקצועי והחיבור לשחקנים. עם זאת, בחוזה יחולו מספר שינויים: רוטנשטיינר הסכים להתפשר בשכרו, שעמד על 100 אלף שקל נטו לחודש, בתמורה לאפשרות של חוזה ארוך יותר (הנוכחי אמור היה להסתיים בקיץ 2022), הגדרת התפקיד שלו הובהרה ולא יהיו פרצות בסמכויות המקצועיות, והאוסטרי יחנוך את המנהל הטכני הבא של הנבחרות הצעירות, שלא יהיה מעורב בנבחרת הבוגרת.
3 צפייה בגלריה
ימשיך את הדרך. וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון
ימשיך את הדרך. וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון
ימשיך את הדרך. וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון
(צילום: עוז מועלם)
כפי שנחשף לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ביולי, רוטנשטיינר מונה למאמן הנבחרת אחרי עזיבתו של בן ארצו אנדי הרצוג, ונקבע מראש כי רק עלייה ליורו דרך משחקי הפלייאוף תשאיר אותו בתפקידו. עם זאת, בעקבות קמפיין ליגת האומות בדרג 2, בו הנבחרת השיגה תוצאות סבירות וסיימה במקום השלישי בבית, הוחלט להשאירו במערכת. גם העובדה שההפסד לסקוטלנד בפלייאוף היורו היה רק אחרי דו־קרב פנדלים פעלה לטובתו.

חסון התרשם

חסון התלווה למשחקי הנבחרת בליגת האומות, והתרשם מהסטנדרטים שהציב רוטנשטיינר בכל הנוגע להכנה למשחקים, ניתוח נתונים וזימוני שחקנים – למרות שבהתאחדות לא מרוצים לחלוטין מיכולות ניהול המשחק שלו. עוד היבט מרכזי שהשפיע על ההחלטה היה הקמפיין של השחקנים, שתמכו בהשארתו. השמות הבכירים בסגל הבהירו בשיחות עם ההתאחדות כי מדובר במאמן איכותי, מה שסייע לו לשמור על העמדה שיוסי אבוקסיס היה מועמד לתפוס.
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
התרשם מהאוסטרי. יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
מי שעשוי לאמן את הנבחרת הצעירה הוא אלון חזן, ששימש כעוזרו של האוסטרי בנבחרת.