כפי שנחשף הבוקר (שני) ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, וילי רוטנשטיינר ימשיך כמאמן נבחרת ישראל. ועדת האיתור התכנסה היום במשרדי ההתאחדות לכדורגל ברמת גן ואישרה באופן רשמי את הארכת החוזה של האוסטרי כמאמן הנבחרת.
בקרב חברי ועדת האיתור, שכוללת בין היתר את יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אלי אוחנה, אלי כהן ויו"ר הוועדה המקצועית, שינו זוארץ, לא היה קונצנזוס מוחלט בהחלטה להשארתו של המאמן האוסטרי בתפקיד. זוארץ היה היחיד שהתנגד למינוי.
5 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר מגיע למשרדי ההתאחדות, היום
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
ימשיך גם לקמפיין הבא
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
אלי כהן מגיע למשרדי ההתאחדות
אלי כהן מגיע למשרדי ההתאחדות
אלי כהן מגיע למשרדי ההתאחדות
(צילום: אורן אהרוני)
חסון מסר בסיום הישיבה: "אני מודה לחברי הוועדה על הזמן שהשקיעו ועל הדיונים הענייניים, המקצועיים והמפרים. רוטנשטיינר הרשים אותנו בתקופה בה אימן את נבחרת ישראל במשחק פלייאוף ליגת האומות בו הפסדנו בדו קרב פנדלים לסקוטלנד ובמשחקי הנבחרת בליגת האומות בדרג ב'. סגנון המשחק של הנבחרת, האימונים המוקפדים, החיבור לשחקנים וכמובן העובדה שנמשיך להיות חלק מדרג ב' המאתגר – כל אלה עומדים לזכותו. אנחנו מאמינים כי הוא האדם הנכון להוביל את הנבחרת בטורניר מוקדמות מונדיאל 2022, לחזק את חילופי המשמרות בסגל, להמשיך בכדורגל יוזם ולקדם את הנבחרת בדירוג העולמי. ביום חמישי הקרוב נביא בפני הנהלת ההתאחדות לכדורגל את המלצתנו למנות את רוטנשטיינר למאמן הנבחרת ונאחל לו ולנו כבר עתה הצלחה".
5 צפייה בגלריה
אלי אוחנה מגיעה למשרדי ההתאחדות
אלי אוחנה מגיעה למשרדי ההתאחדות
אלי אוחנה
(צילום: אורן אהרוני)
"חשבתי שווילי רוטנשטיינר צריך להמשיך בתפקיד המנהל הטכני, הבעתי את דעתי בישיבות הוועדה, שהיו פוריות, מעמיקות ומעל לכל מכבדות כל עמדה", הסביר זוארץ. "רוטנשטיינר תורם רבות להתפתחות הכדורגל שלנו ואני מאחל לו הצלחה בתפקידו כמאמן הנבחרת. אמשיך כמובן להיות חלק מוועדת האיתור ולתרום כמיטב יכולתי והבנתי".

השיקול שהכריע: הרצון להמשכיות

חברי ועדת האיתור התלבטו אם עדיף להמשיך עם האוסטרי כמאמן או כמנהל טכני. לבסוף, השיקול שהכריע היה ההצלחה היחסית תחתיו בעיני אנשי ההתאחדות, לצד הרצון לשמור על הקו המקצועי והחיבור לשחקנים. עם זאת, בחוזה יחולו מספר שינויים: רוטנשטיינר הסכים להתפשר בשכרו, שעמד על 100 אלף שקל נטו לחודש, בתמורה לאפשרות של חוזה ארוך יותר (הנוכחי אמור היה להסתיים בקיץ 2022), הגדרת התפקיד שלו הובהרה ולא יהיו פרצות בסמכויות המקצועיות, והאוסטרי יחנוך את המנהל הטכני הבא של הנבחרות הצעירות, שלא יהיה מעורב בנבחרת הבוגרת.
כפי שנחשף לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ביולי, רוטנשטיינר מונה למאמן הנבחרת אחרי עזיבתו של בן ארצו אנדי הרצוג, ונקבע מראש כי רק עלייה ליורו דרך משחקי הפלייאוף תשאיר אותו בתפקידו. עם זאת, בעקבות קמפיין ליגת האומות בדרג 2, בו הנבחרת השיגה תוצאות סבירות וסיימה במקום השלישי בבית (8 נקודות), הוחלט להשאירו במערכת. גם העובדה שההפסד לסקוטלנד בפלייאוף היורו היה רק אחרי דו-קרב פנדלים פעלה לטובתו.
5 צפייה בגלריה
ימשיך את הדרך. רוטנשטיינר עם סולומון
ימשיך את הדרך. רוטנשטיינר עם סולומון
ימשיך את הדרך. רוטנשטיינר עם סולומון
(צילום: עוז מועלם)
חסון התלווה למשחקי הנבחרת בליגת האומות, והתרשם מהסטנדרטים שהציב רוטנשטיינר בכל הנוגע להכנה למשחקים, ניתוח נתונים וזימוני שחקנים – למרות שבהתאחדות לא מרוצים לחלוטין מיכולות ניהול המשחק שלו. עוד היבט מרכזי שהשפיע על ההחלטה היה הקמפיין של השחקנים, שתמכו בהשארתו. השמות הבכירים בסגל הבהירו בשיחות עם ההתאחדות כי מדובר במאמן איכותי, מה שסייע לו לשמור על העמדה שיוסי אבוקסיס היה מועמד לתפוס.
פורסם לראשונה: 15:38, 21.12.20