ההפסד של נבחרת ישראל בחצי גמר פלייאוף ליגת האומות, אמש (חמישי) בגלזגו נגד סקוטלנד, יוציא לפועל את ההחלטה שהתקבלה מראש בהתאחדות לכדורגל, לפיה במידה ו-וילי רוטנשטיינר לא יעלה את הנבחרת ליורו, הוא יעזוב את הכדורגל הישראלי בדצמבר, כשגם בעמדת המנהל הטכני ימונה ישראלי במקומו.
כפי שפורסם השבוע, יוסי אבוקסיס צפוי להתמנות במקום רוטשנטיינר, כשהאוסטרי ימשיך לעמוד על הקווים בארבעת המשחקים שנותרו בליגה האומות ויקבל על פי ההסכם פיצוי של שבע משכורות, כחצי מיליון שקל נטו. אבוקסיס יעביר משחק אחד במוקדמות המונדיאל במרץ הקרוב במסגרת השאלה מהפועל באר שבע ולאחר מכן ימונה באופן רשמי. "אבוקסיס מוכיח בכל משחק מאני-טיים ונוקאאוט שהוא יודע להכין את הקבוצות שלו בצורה הטובה ביותר, זו הסיבה שהוא יהיה המאמן הבא", אמרו גורמים בהתאחדות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. לא ימשיך למרות המחמאות
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
המחליף? אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
למרות שהאוסטרי לא ימשיך בדצמבר, בהתאחדות החמיאו לרוטנשטיינר על ההכנה המקצועית והמנטלית למשחק בגלזגו. "הוא עשה את ההכנה הטובה ביותר, החילופים שלו היו בינגו אחד גדול, ההחלטה לפתוח עם חאתם אל-חמיד כמגן שמאלי הייתה מצוינת והוא גם שילב שחקנים צעירים", אמר גורם בהתאחדות.
בנבחרת מתכננים לרענן את הסגל אחרי ליגת האומות. ערן זהבי יצטרך לקבל החלטה אם להמשיך בנבחרת, כאשר ישנם שחקנים ותיקים נוספים כמו ביברס נאתכו, שרן ייני או איתן טיבי שלא מתאימים להצערה המתכווננת בקמפיין הבא. בנבחרת היו גאים ששלושת שחקני הנבחרת הצעירה בני ה-21, מנור סולומון, מוחמד אבו פאני שנכנס מצוין ועילאי אלמקייס שיחקו דקות רבות, כשגם אילון אלמוג ישולב בבוגרים.
3 צפייה בגלריה
איתן טיבי מול לינדון דייקס
איתן טיבי מול לינדון דייקס
איתן טיבי מול לינדון דייקס
(צילום: רויטרס)
איתם ימשיכו שחקני דור הביניים כמו אלי דסה, חאתם אל-חמיד, טאלב טוואטחה, ניר ביטון, מונס דאבור, אייל גולסה, דיא סבע ושון וייסמן. הנבחרת אמורה לנחות הבוקר בארץ ולהתחיל בהכנות למשחק ביום ראשון (21:45) בחיפה נגד צ'כיה.

בהתאחדות הגיבו לשיחה של ראש הממשלה וזהבי

בנוגע לשיחת הטלפון שערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ערן זהבי בסיום, מסרו בהתאחדות: "למען הסר ספק וכדי למנוע המשך פרסום לא אחראי: ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, היה אמור לשוחח טרם המשחק עם יו״ר ההתאחדות אורן חסון, קפטן הנבחרת ביברס נאתכו וערן זהבי. חלון הזמנים היה צר מאוד ומרגע שהדבר היה פוגע בהכנה, בחרו ראש הממשלה ואנשיו לוותר על השיחה.
לאחר ההפסד, התעקש ראש הממשלה לשוחח עם שחקני הנבחרת ובהם כמובן הקפטן נאתכו, אלא שהדבר לא הסתייע. ערן זהבי נותר בחדר ההלבשה וראש הממשלה שוחח עמו, חיזק אותו ואת כל הנבחרת וביקש שימשיכו לייצג באותה גאווה ונחישות את מדינת ישראל. נבחרת ישראל מעריכה את התמיכה בה גם ברגעים פחות מוצלחים וכל מי שמנסה לתאר תרחיש אחר טועה ומטעה".