שובר השוויון שהוביל בסופו של דבר לאישור לחדש את ליגות העל בכדורגל וכדורסל היה מסמך שחיבר שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אחרי איסוף נתונים משתי המינהלות - שגרם לשינוי מגמה ומחשבה במשרד הבריאות, ובעיקר אצל השר יולי אדלשטיין. יש לציין כי האישור הרשמי הסופי יינתן הבוקר ב-10:00 אחרי הצבעה טלפונית של שרי הממשלה, שאמורה להיות לפרוטוקול בלבד.
על פי המסמך שהגיע לידי ynet, הובהר בין היתר על ידי טרופר כי "יש סכנה ממשית שאי החרגת שתי הליגות הראשונות עשויה לגרום לסיום העונה עוד באמצע הדרך וכן להדחה ממפעלים בינלאומיים. מסמך זה מסכם את ההשפעות העיקריות שייגרמו במידה שהתקנות בנוגע לקיום משחקים לא ישתנו עם הארכת הסגר".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר ב'זאפה'
חילי טרופר ב'זאפה'
המסמך עשה את ההבדל. טרופר
(צילום: חיים הורנשטיין)
2 צפייה בגלריה
שחר הירש מנסה להתחמק מדור פרץ
שחר הירש מנסה להתחמק מדור פרץ
טרופר הסביר: "לא ניתן יהיה להאריך את הליגה"
(צילום: עוז מועלם)
המסמך כלל סעיפים רבים, בין היתר בעייתיות לוחות הזמנים: "כבר כעת לא התקיימו ארבעה מחזורי ליגה בעקבות הסגר. לוח המשחקים הצפוף (בשל הסגר הקודם) לא מאפשר קיום מחזורים נוספים במידה שההשבתה תימשך, מה שיביא לסגירת הליגות. לא ניתן לקיים משחקים במקביל למשחקים בינלאומיים על פי התקנון הבינלאומי. כיום, בשל פער הזמנים מתקיימים משחקים בימי שלישי, אך עם חזרת ליגת האלופות והמפעלים האירופיים האחרים, הדבר לא יתאפשר".
סיבה נוספת שמפורטת במסמך טרופר מדברת על כך ש"לא ניתן להאריך את הליגה מכיוון שהשחקנים הזרים צריכים לשחק עם הנבחרות שלהם בקיץ", והייתה גם התייחסות לפעילות הבינלאומית: "המפעלים האירופיים צפויים לחזור בחודש פברואר. כיוון שהמשחקים בליגת העל נעצרו לאור הסגר, במידה שהפעילות לא תחודש, הליגות הישראליות לא יוכלו לעמוד בלוח הזמנים של המפעלים האירופיים ולהשתתף במשחקים בינלאומיים, שכן אין זה אפשרי בהתאם לתקנוני המפעלים".