אחרי מאבקים מול משרד הבריאות ושרי הממשלה שהובילו לחידוש ליגות העל בכדורגל וכדורסל, שר התרבות והספורט חילי טרופר העניק הבוקר (רביעי) ראיון ל-ynet.
"אנחנו כבר שבוע עובדים בשקט מול אנשי משרד הבריאות. היו פגישות רבות, כולל בראשון השבוע עם השר יולי אדלשטיין, הפרויקטור נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס", סיפר טרופר. "בגלל הנתונים הגבוהים הם סירבו בתוקף לחדש את הליגות, אנחנו מצידנו לחצנו בלי הפסקה".
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר באולפן ynet
חילי טרופר באולפן ynet
מסע שכנועים. השר חילי טרופר
(צילום: הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני מול אור דדיה
מוחמד אבו פאני מול אור דדיה
הכדורגל חוזר כבר בשבת
(צילום: עוז מועלם)
השר סיפר את מה שקרה מאחורי הקלעים: "לקחנו מהיו"רים של המינהלות, ארז כלפון משמואל פרנקל, את הנתונים מהנזקים האפשריים כתוצאה מהמשך הסגר והכנו מסמך מסודר עם סעיפים רבים שהבהירו לשר אדלשטיין ולממשלה את הנזק חסר התקדים במידה וההשבתה תימשך. המסמך הזה עזר לשנות כיוון. ביומיים האחרונים קיימתי שיחות ארוכות עם שר הבריאות, כולל רגע לפני הכניסה לישיבת ממשלה, במהלכה וגם סיומה. הוא הבין, הוא שותף ובסוף הסכים. במקביל, יו"ר כחול-לבן בני גנץ ויתר השרים במפלגה התגייסו לעניין, רה"מ בנימין נתניהו ושרים אחרים לא התנגדו וכך זה קרה. צריך לקיים את הליגות גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה כלכלית, ובעיקר כדי לתת נחת להמוני האוהדים בתקופה הקשה הזאת, היה מאבק חשוב".
אחרי שבועיים של הקפאת ליגות העל בשל הידוק הסגר, בישיבת הממשלה סוכם אתמול כי הן יחזרו לפעילות החל משבת, כשמדובר בליגות העל לגברים ונשים בענפי הכדורגל, כדורסל, כדוריד וכדורעף, הבוקר הן יאושרו במשאל טלפוני. מי שלא נכח בדיון וניסה להתעניין במהלכו מהן התוצאות שלו היה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. רק אחרי ארבע וחצי שעות דיונים הקשורים בעיקר בנוהל הקורונה בנתב"ג, התפנו חברי הממשלה להתעסקות מהירה בהחרגת ליגות העל בלבד.
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
השר טרופר העלה בישיבת הממשלה את הצורך לאפשר החרגה יוצאת דופן עבור הליגות העליונות בשל הסכנה לסגירתם ולפגיעה במפעלים הבינלאומיים, וביקש שהממשלה תסמיך אותו ואת שר הבריאות להגיע לסיכום ביניהם שימנע פגיעה זו.
על פי הסיכום, הליגות העליונות יחזרו לפעילות תוך מתווה בידוד ביתי קפדני שישמור על בריאותם של השחקנים והצוותים המקצועיים, כשטרופר ימשיך במאמצים להשבת כלל הליגות והספורט כולו. בכדורגל בין היתר יתקיים כבר בעוד שבוע בבלומפילד משחק העונה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה.
מי שלא יחזרו הם הליגות הלאומיות, מה שיצר תסכול בכדורגל, מאחר שיהיה אפשר לחדש את הליגה רק בראשון בפברואר, כך ששלושת המחזורים שתוכננו וכבר שובצו על ידי המינהלת יידחו שוב. "ליגות העל ישובו החל משבת", הודיע כלפון. "החזרה תהיה תחת המתווה של הסגר המהודק, שמח שהצלחנו בזה".
הסיבה שהליגה הלאומית לא תשוב היא העניין הרוחבי שדוגל בו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כלומר חזרה של ליגות העל בלבד בכל הענפים, נשים וגברים. "בליגה הלאומית אין בעיה לשחק במהלך היורו או בחלונות האירופיים. נוכל לבנות לו"ז ואולי נגלוש גם ליוני", הסביר כלפון.