ישראל זכתה אתמול (שני) בהגרלה חלומית, לפחות על הנייר, במסגרת משחקי מוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר.
הנבחרת תפגוש את מולדובה, איי פארו, סקוטלנד, אוסטריה וראש הבית דנמרק – ללא ספק הנבחרת החלשה ביותר מכל האפשרויות שהיו בדרג הראשון.
2 צפייה בגלריה
קספר יולמאנד
קספר יולמאנד
"חרם הוא לא הדרך לשנות דברים". קספר יולמאנד
(צילום: AP)
אך לחץ שמופעל על ראשי הנבחרת וההתאחדות הדנית מצד פוליטיקאים במדינה עשוי להביא לכך שהיא כלל לא תופיע למשחקים.
מספר דמויות פוליטיות בדנמרק מפצירות באנשי הנבחרת להחרים את המשחקים בעקבות הדאגות מפגיעה בזכויות אדם בקטאר, שספגה ביקורות עצומות מאז שזכתה בכרטיס (אחרי פרשת שוחד מתוקשרת) לארח את הטורניר היוקרתי.
מאמן דנמרק קספר יולמאנד דווקא חושב אחרת: "זהו דיון ארוך ליום אחר ככל הנראה, אבל חשוב להבהיר שההתאחדות הדנית מעולם לא הייתה בעד העובדה שקטאר תארח את המונדיאל".
2 צפייה בגלריה
שחקני דנמרק חוגגים
שחקני דנמרק חוגגים
שחקני נבחרת דנמרק
(צילום: EPA)
"יש המון ביקורת מוצדקת נגד המדינה המארחת ויש הרבה דברים שצריכים להשתפר שם, אבל זה לא התפקיד של הכדורגל לקבוע לאן מותר ולאן אסור להגיע", הוסיף יולמאנד. "חרם הוא לא הדרך לשנות דברים. אנחנו מקבלים גיבוי גם מארגון אמנסטי. הם אמרו לנו שזו לא הדרך לשינוי. אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להדגיש את הבעיות במדינה היא להעפיל לטורניר ולהמשיך משם. כך שכל עוד ההתאחדות הדנית לא אומרת לנו לא להגיע, אנו נהיה בקטאר אם נעפיל".
לגבי ההגרלה: "היא הכי קרובה שאפשר לחלומית עבורנו. אבל יש המון איכות בכדורגל האוסטרי ואנחנו גם נפגוש את סקוטלנד, נבחרת שמתקדמת בכיוון הנכון. היא העפילה עכשיו ליורו אחרי הרבה שנים ותגיע עם המון מוטיבציה וביטחון עצמי".