סיפורה של ספיר ברמן (26), שופטת ליגת העל שסיפרה על החלטתה לעבור הליך להתאמה מגדרית תפס כותרות ברחבי העולם.
אתרים מובילים בחו"ל דיווחו על המקרה, שגם זכה לתגובות רבות ברשתות החברתיות. ב"אל פאיס" הספרדי הזכירו שהאנגליה לוסי קלארק כבר הקדימה את ברמן בשלוש שנים, אבל היא שפטה לאחר מכן רק במשחקי כדורגל לנשים, בעוד ברמן תשפוט במשחקי ליגת העל לגברים בישראל.
1 צפייה בגלריה
ספיר ברמן
ספיר ברמן
ספיר ברמן
(צילום: עוז מועלם)
ב"אכנר צייטונג" הגרמני נכתב: "שופטת ישראלית עשתה היסטוריה, ההתאחדות הישראלית תומכת בה וגם איגוד השופטים והמועדונים". ב"איל נפוליסטה" האיטלקי נכתב: "ישראל מציינת רגע היסטורי בכדורגל".
ב"ספורטסטאר" ההודי נכתב: "ההחלטה של ספיר התקבלה בזמן בו הומואים וטרנסג'נדרים משיגים יותר ומתקבלים ברחבי העולם". דיווחים דומים נמסרו באתרי ספורט במדינות כמו צרפת, רומניה ויוון.
גם גולשים ברחבי העולם פירגנו לברמן: "זה רגע גדול לכדורגל ולספורט העולמי, המודעות לטרנסג'נדרים וקבלתם היא מאוד חשובה וזה פנטסטי לראות אותה פורצת גבולות".
כדורגלנית העבר סילבי ז'אן כתבה: "הצעד האמיץ של שגיא ברמן, שנקרא היום ספיר-גאיה, מעורר רגשות של תמיכה והערצה. בראייה שלי ככדורגלנית וכאישה שתומכת בקהילת הלהט"בים אני אומרת שנשמה היא נשמה ולא משנה אם היא באה לעולם בגוף נקבי או זכרי, היא צריכה להיות מאושרת. הרבה מאוד אוהדי כדורגל עם יד קלה על המקלדת כבר החלו במסע הכפשות ולגלוג. בואו תעצרו לרגע, האם זה שהשופט הפך לשופטת יכולותיו המקצועיות ירדו? נהפוך הוא".