בהתאחדות לכדורגל מתכוונים למנות ועדת איתור כבר בחודש הבא, עם סיום קמפיין ליגת האומות, על מנת לקבל החלטות לגבי זהות המאמן הלאומי הבא, כשכפי שפורסם לראשונה ב-ynet, יוסי אבוקסיס הוא המועמד המוביל להתמנות לשני הקמפיינים הבאים, מוקדמות מונדיאל 2022 ומוקדמות יורו 2024.
בארבעת המשחקים של רוטנשטיינר הוא השיג 16 אחוזי הצלחה בלבד, שני הפסדים ופעמיים תוצאות תיקו, כשבהתאחדות נקבע עם מינויו כי הקריטריון היחיד להשארתו כמאמן או מנהל טכני אחרי סיום חוזהו בדצמבר (יקבל פיצוי של חצי מיליון שקלים) הוא עלייה ליורו. כל זאת עוד לפני העימות שהחל בראיון של המאמן האוסטרי במוסף סוכות של "ידיעות אחרונות", בו תקף את ההתאחדות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
ביקורת נגדו בתוך הנבחרת. וילי רוטנשטיינר
(צילום: אורן אהרוני)
הנבחרת השיגה שתי נקודות בלבד אחרי שלושה מחזורים, כך שכדי להישאר בדרג השני היא חייבת לנצח מחרתיים את סלובקיה, לה יש נקודה אחת. "הגענו לא מוכנים למשחק הזה", אמרו שחקנים בנבחרת. "צ'כיה עשתה לנו בית ספר, משחק לחץ שלא היינו מוכנים ולא ידענו מה עושים איתו, לא קיבלנו הוראות, למשל לעשות דברים בסיסיים כמו לבעוט כדור לאיזה פיבוט, הם היו שווים ארבעה שערים במחצית הראשונה".
שחקן אחר אמר: "שאף אחד לא יחשוב שבאמת היינו קרובים לעשות משהו, הצ'כים עזבו את המשחק ונתנו לנו לשחק. הכנסנו חלוצים, זה בלוף, אנחנו לא נבחרת מאורגנת, הוא מאמן מקובע".
"אני מבקש שתרחיקו את הפוליטיקה מהנבחרת, הנבחרת זה הדבר היפה במדינת ישראל", אמר בסיום המשחק הקפטן ביברס נאתכו. "הנבחרת מכילה את כל המגזרים והדתות, הלוואי שישראל תיראה כמו שנבחרת ישראל נראית, זו ישראל היפה וזה מה שאנחנו רוצים להראות לעולם, פוליטיקה זה לא בשבילנו".
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
"בגלל שאין סבלנות אנחנו לא מתקדמים". ביברס נאתכו
(צילום: אורן אהרוני)
נאתכו גם תקף את חוסר הסבלנות בכדורגל הישראלי. "אם הייתה סבלנות, היינו בונים משהו, רק שפה ברור שאחרי טורניר אחד צריך להחליף את המאמן וכל השחקנים. בגלל המחשבה הזו אנחנו לא מתקדמים הלאה. בנבחרות נחשבות מאיתנו יש סבלנות ובנו משהו מאפס, גם אם לקח עשרים שנה, רק שבסוף הם הצליחו להגיע. אצלנו חמישים שנה חיים מהיום למחר ולכן לא מתקדמים לשום מקום".
חאתם אל-חמיד שוחרר עם סיום המשחק מהסגל לאחר שלא חשב בטוב. הוא הוכנס לבידוד ויעבור היום בדיקת קורונה. בנבחרת חוששים כי אחרי ההדבקה של ניר ביטון ולואי טהא, ועתה התסמינים של אל-חמיד, יהיו בדיקות נוספות חיוביות בסבב שייערך לקראת סלובקיה.
בנבחרת התעסקו כמובן בשער המביך שספגו עם החזרת הכדור של ג'ואל אבו-חנא לאופיר מרציאנו שחלם, והכדור חלף מתחת לרגליו. בנבחרת סיפרו כי אבו-חנא נראה מבוהל עם הירידה לחדרי הלבשה, ונטען כי הוא חש במתיחה בשריר ולכן הוחלף. רוטנשטיינר ביקר את השחקן שלו שהוא הרגיש פציעה בשריר רגלו ולא ביקש להתחלף. בנבחרת לא אהבו שמרציאנו, שטעה בגדול, אמר: "אבו-חנא לא נתן לי כדור נוח" והאשימו אותו בשער בצורה ברורה. רוטנשטיינר טען: "אם אבקר אותו באופן פומבי, אהיה מאמן רע".
3 צפייה בגלריה
סולומון בפעולה
סולומון בפעולה
מתוסכל. סולומון בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)
מי שנראה מאוד מתוסכל היה מנור סולומון עם החמצה גדולה ובעיטה לקורה בדקה האחרונה. "לא נכנסים לי הכדורים, נמאס לי", הוא צעק אחרי המשחק. רוטנשטיינר קרא לו בחדר ההלבשה ואמר לו: "אל תתעכב על זה, תהיה רגוע ותגיע לרמות הגבוהות בכדורגל הבינלאומי ותכריע עוד הרבה משחקים לנבחרת ישראל". קשר שחטאר: "בעטתי קטסטרופה בהזדמנות הראשונה, בשנייה לקורה, זה מתסכל אותי, אבל זה יגיע בהמשך".
מגן מכבי תל אביב, מאור קנדיל, זומן לסגל הנבחרת לקראת היציאה לסלובקיה וייקח חלק כבר באימון הערב. גם בלם הפועל ק"ש עידן נחמיאס קיבל זימון.