"מאוד התרגשתי, אפילו שאני למודת ניסיון במסיבות עיתונאים - היה משהו מחשמל באוויר. מחבק ותומך, מבין ומכיל. באמת היה כיף". יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, סיפרה על התחושות החיוביות אחרי שהשופטת הטרנסג'נדרית ספיר ברמן בישרה על החלטתה לעבור הליך להתאמה מגדרית. הצעד של ברמן זכה היום גם לפירגון באתר הרשמי של אופ"א, בו נכתב: "סיפור עם השראה. ברמן, אנחנו איתך".
בראיון לאולפן ynet אמרה תירוש: "ההיקף של התגובות, ותודה לאל לא הייתה אף תגובה שלילית, היה באמת נדיר. זה הפתיע והיה מאוד נעים".
3 צפייה בגלריה
ספיר ברמן
ספיר ברמן
ספיר ברמן
(צילום: עוז מועלם)

גם שופטת הכדורגל מיתר שמש, המכירה היטב את ברמן, סיפרה: "ספיר ואני חברות כבר שנים, מכירות מהרגע שספיר התחילה לשפוט. הייתי מאנשי הסוד של ספיר, שמחתי להיות חלק מהתהליך שהיא עוברת ולהיות שם בשבילה, כמו כל חבריי לאיגוד שהיו שם בשבילה בצורה גורפת ומדהימה".
מה התגובות? כי אנחנו יודעים מה הסטיגמות. חווית הרמות גבה? שמש: "אתמול היה לנו כנס של ליגה לאומית והיה פשוט מדהים. הגעתי לשם וספיר הייתה השיח. התרגשות, צמרמורות וכיף. התגובות היו 'איזו אמיצה', פשוט תגובות מדהימות".
רונית, הרבה גבות הורמו כשהתברר שהשיבוץ הראשון של ספיר הוא משחק של בית"ר ירושלים. התלבטתם לפני השיבוץ הזה? "ממש לא. ברגע שידענו שספיר הולכת לחשוף את עצמה קבל עם ועולם, אמרתי שהמשך ישיר, מתבקש ומשלים של התהליך הזה, בוודאי על הרקע של תמיכת גורפת, זה לשים אותה בפוקוס, בצנטרום של הפיילוט, מה שנקרא. לשים אותה במרכז המגרש, מול קהל מאוד מגוון, בית"ר ירושלים. קהל קשוח הייתי אומרת. שאלתי אותה רגע לפני שהשיבוץ פורסם אם היא תוכל להתמודד, היא אפילו לא שקלה לשנייה, אמרה בגדול 'אחרי מה שעברתי, אני מוכנה לכל אתגר, אין לי שום בעיה עם זה'".
3 צפייה בגלריה
ספיר ברמן
ספיר ברמן
רונית תירוש לצד ספיר ברמן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מיתר שמש
מיתר שמש
"הייתי מאנשי הסוד של ספיר", מיתר שמש
(צילום: אורן אהרוני)
אין בכל זאת חשש מקריאות גנאי כלפיה? תירוש: "לא, לא. אני חושבת שכולנו בני אדם, כולנו חווינו התרגשות אדירה. יכול להיות שיהיה אחד או שניים, תמיד יש חריגים, אבל ככלל אני חושבת שהיא תקבל חיבוק ענק, גם מהשחקנים עצמם שאגב החלו לכתוב לקבוצות שהם מאוד מאוד גאים ותומכים בה וגם מהקהל עצמו. לא מדובר פה בסטייה שהיא לרוחי או לא לרוחי, מדובר פה בנפש של ילדה, לימים אישה שגדלה בתוך גוף שהוא לא שלה. זו לא הייתה בחירה שלה, זו לא גחמה שלה, זה לא סטייה, חלילה. זו היא מאז שהיא נולדה וצריך להבין ולקבל את זה ולהיות איתה לאורך כל הדרך".
קיבלתם כבר תגובות מהעולם? תירוש: "אני מניחה שנקבל, אבל היו אתמול גם כתבים מאיטליה ומבריטניה ככל הידוע לי שסיקרו את האירוע. אני מניחה ובטוחה שיהיו לזה גלים בכל העולם".