מכבי תל אביב הודיעה היום (שלישי) רשמית כי פטריק ואן לוון ימשיך בתפקידו כמאמן הצהובים בשתי העונות הבאות. בהודעה שפרסם המועדון בשם הבעלים, מיץ' גולדהאר, הוכרז גם כי שרון תמם ששימשה עד כה כמנכ"לית בפועל מונתה למנכ"לית המועדון וכן כי ברק יצחקי יעמוד בראש מחלקת הכדורגל וישמש למעשה כמנהל המקצועי של הקבוצה.
גולדהאר התייחס להחלטה להעניק את הקרדיט להולנדי שיפתח עונה ראשונה בקריירה כמאמן ראשי: "פטריק אינו זר למכבי תל אביב אחרי שהצטרף למועדון ב-2016 על מנת לארגן מחדש ולהנהיג את אקדמיית הנוער שלנו. הוא מונה כמאמן זמני בדצמבר 2020 והוכיח בנוסף למנהיגות שלו גם את המחויבות והלויאליות שלו למכבי. פטריק מאוד מותאם למטרותיו של המועדון – פיתוח שחקנים צעירים שגדלו במחלקת הנוער שלנו והתווית מפת דרכים ברורה בדרך להפיכתם לשחקני הקבוצה הבוגרת".
2 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון. קיבל קרדיט מגולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
בנוגע למינויו של ברק יצחקי לתפקיד היוקרתי: "הוא עבר בצורה חלקה משחקן כדורגל מקצועי בכיר לתפקיד מרכזי במחלקת הכדורגל שלנו. ברק יעמוד בראש מחלקת הכדורגל שלנו, יוביל בתחום הרכש והסקאוטינג, יהיה מעורב בהחלטות בנושא העברות שחקנים ויהיה אחראי על תיאום פילוסופיית הכדורגל של המועדון בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת".
הבעלים של מחזיקת הגביע שיתף גם בתחושות שלו באשר לעונה האחרונה שעברה על קבוצתו. "אני גאה בזכייה ה-24 שלנו בגביע המדינה", אמר הקנדי. "זו הייתה זכייה של אופי ושל לב. מאמץ קבוצתי לא אנוכי, חוסר פחד ועז רוח להילחם עד הסוף. לצד הכבוד, אלו תכונות שאנחנו מעריכים. אלה איכויות של מועדון מנצח".
2 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר. שבר שתיקה
(צילום: אורן אהרוני)
גולדהאר נגע גם באובדן האליפות אחרי שתי עונות בהן הצהובים הניפו את הצלחת: "בשעה שעונה זו סיפקה לא מעט רגעים גדולים ובלתי נשכחים, כמו בגביע, אני לא יכול להתכחש לרגשות האכזבה שיש לי מהתוצאה הסופית בליגה. למרות שעשינו כמיטב יכולתנו על מנת לשמור בחיים את השאיפות לזכות באליפות עד לרגע האחרון, לצערנו לא הצלחנו להשיג את המטרה הסופית. נתגלו פערים בהם נצטרך לטפל. אני נחוש שנעשה כל שביכולתנו על מנת להשתפר בתחומים אלה".
ואן לוון החליף את יורגוס דוניס שפוטר במהלך העונה. הוא עמד על הקווים ב-25 מחזורים בליגה ומאזנו כולל 17 נצחונות, שבע תצואות תיקו והפסד בודד. הצהובים גם הניפו כזכור את הגביע אחרי 1:2 דרמטי על הפועל תל אביב בגמר סוער.