בית"ר ירושלים הוציאה הודעה לפיה היום (שלישי) בשעות הבוקר הועברו אל הוועדה להעברת זכויות כל התשובות והמסמכים שהמועדון נדרש לספק למען השלמת עסקת רכישת חצי מהמועדון על ידי שייח חמד בן חליפה. ראוי לציין שטרם התקבל אישור מהוועדה.
על פי אותה הודעה, השייח בן חליפה החליט גם להעביר חלק מהסכום הראשוני אותו התחייב, וההעברה כבר בוצעה. ההודעה מביאה מדבריו של השייח עצמו, שהתייחס לחקירות האינטנסיביות שנערכות בעניין בירור טיב ההון האמיתי שלו ואמר: "אני עדיין מנסה לעכל את היחס וההאשמות הנבזיות אותן אנו חווים מהיום שהחלטנו להיכנס כשותפים בבית"ר".
2 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
השייח בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
עם זאת השייח הבהיר כי מבחינתו אין שום כוונה לסגת מהסיכום וכי דבר לא השתנה בנוגע למטרות לעתיד: "למרות הכל, אנחנו כאן, ואנחנו נחושים ומתכוונים להתחיל את הדרך המשותפת שלנו בקבוצה, ולראיה העברנו היום חלק מהסכום אותו התחייבנו. אני מאחל לקבוצה בהצלחה במשחק מחר".
כפי שנחשף ב-ynet, במהלך הדיון בוועדה ביום חמישי שעבר התגלו פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של איש העסקים לבין ממצאי חברת המודיעין העסקי "מגידו", ששכרה ההתאחדות, כדי לברר מהו חוסנו הכלכלי של השייח. אף שבן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת "מגידו" הדליקה נורות אדומות והעלתה שתי בעיות מרכזיות.
הראשונה, פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח, שכולל נכסים בוונצואלה, אינו ברור. בנוסף, נכסיו בוונצואלה, מחצית מההון שעליו הצהיר בן חליפה, הם אג"חים לא סחירים שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו. תמרור אזהרה נוסף הוא עסקי הבלוקצ'יין של השייח.
2 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן חליפה ומשה חוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
בינתיים, בבית"ר יש לחץ גדול לקראת המשחק מחר (20:45) מול הפועל חדרה לאחר שהקבוצה השיגה רק ניצחון אחד בעשרת המשחקים האחרונים. המשחק האחרון היה ה-3:3 בטדי מול הפועל חיפה, לאחר שהקבוצה עלתה ליתרון 1:3 בדקה ה-73, אך ספגה צמד מהאקס חנן ממן. במועדון עדיין שוקלים את האפשרות לצרף את דור מיכה מאנורתוסיס הקפריסאית.