בסיוע שני אנשי עסקים, בבני סכנין הפכו אמש (שלישי) את החלום למציאות כשצירפו לשורות המועדון את בירם כיאל, באחת העסקאות המפתיעות בתולדות הכדורגל הישראלי, ובכך למעשה הצהירו על כוונתם לעמוד במטרה ולהישאר בסיום העונה בליגת העל ואולי אף יותר מכך.
אותם אנשי עסקים הנמצאים בקשר עם ראשי המועדון הגיעו אתמול בשעות הבוקר לביתו של הקשר בג'דיידה על מנת להאיץ את מאמצי השכנוע במטרה שיחבור לנציגת המגזר מהר ככל הניתן. השניים נתנו לכיאל הבטחה שיעמדו במימון חלק נכבד מחוזהו לשלוש עונות ובערבות על שכרו ובנוסף תמולא גם בקשתו לקבל תפקיד מקצועי במועדון בסיום החוזה.
4 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
הלחץ עבד. בירם כיאל עם החולצה החדשה
(צילום: בני סכנין)
הפגישה המדוברת לא הייתה הראשונה בין הצדדים, שכבר דנו באפשרות הגעתו מספר רב של פעמים כאשר איש הקשר שתמך במהלך הוא קרוב משפחה של הקשר.
תחילה סירב כיאל לרעיון להצטרף לסכנין וביקש לבדוק אפשרויות אחרות, אך בהמשך כשמאמצי השכנוע לא פסקו והצעות אחרות רציניות לא הגיעו או לא התאפשרו מבחינתו, הוא התרצה והסכים לשמוע את הצעת סכנין מציעים. באותה נשימה הבהיר את דרישותיו הכספיות (80 אלף שקל בחודש), הנחשבות לגבוהות מאוד בסדר גודל של מועדון כמו סכנין.
לאחר מכן כשהתברר שהמהלך יכול לצאת אל הפועל מבחינת סכנין בכפוף להבטחה לסיוע של אנשי העסקים, כיאל (32) אישר לצרף את סוכנו למהלך ולהיפגש עם ראשי המועדון במטרה לחתום ובהמשך ישיר אמש התקיימה פגישה בין הצדדים במשרדי המנכ"ל חאלד דוכי.
4 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
הפגישה במשרדו של המנכ"ל חאלד דוכי
(צילום: פרטי)
לקראת סיום הפגישה פרצו מספר אוהדי קבוצה נלהבים והספיקו לצלם את מעמד החתימה. במועדון התנצלו על פירסום התמונות לפני ההודעה הרשמית, ונכתב: "אנחנו מברכים על הצטרפותו של הקשר בירם כיאל ומאחלים לו המשך הצלחה במשפחת בני סכנין. הוא צפוי לעבור בבקרה ולהיות בסגל ביום שבת".
מאוחר יותר, לאחר שהמאמן ניסו אביטן הבהיר שהסיכוי שהקשר ייכלל בסגל בשבת קלוש, אמר גורם במועדון: "הכוונה הייתה שיעמוד לרשות המאמן לאחר שנעביר אותו בבקרה. כמובן שהמאמן הוא הסמכות ביחידה שתחליט בפן המקצועי.
אביטן עצמו אמר ל-ynet: "שוחחתי עם בירם שדיווח לי שהוא שמר על כושר. לא נמהר לשום מקום. קודם נראה באיזה כושר הוא נמצא ואחר כך נתקדם. צריך להיות זהירים ולהימנע מפציעות כשמדובר בשחקן שלא שיחק תקופה ולכן מוטב לא לסכן אותו".
וכמה מילים על צירופו? "לא חשבתי שיש לזה סיכוי, אבל דברים שלעיתים חושבים שהם הזויים קורים בסופו של דבר והנה זה קרה".
4 צפייה בגלריה
ניסו אביטן
ניסו אביטן
גם הוא הופתע. אביטן
(צילום: ראובן שוורץ)
הבוקר יגיע כיאל לאימון הבכורה שלו בקבוצה. בגלל מגפת הקורונה והמגבלות, בסכנין סגרו את האימון וזימנו אנשי אבטחה למגרש האימונים על מנת למנוע מהאוהדים להיכנס מהחשש שהדבר יכול לגרור עונשים מצד המינהלת וההתאחדות לכדורגל.
כיאל עצמו נשמע נרגש מהמהלך כשסיפר ל-ynet: "ראיתי ושמעתי את הרצינות והנכונות של אנשי העסקים והסכמתי. לאחר שהבנתי שהתנאים שלי ימומשו נתתי להם או ירוק לנהל מו"מ יחד עם הסוכן שלי מול ראשי הקבוצה וכבר הפנמתי שאשחק בסכנין".
התוכניות היו בכלל לחתום בחו"ל "סירבתי להרבה הצעות בגלל המחויבות למשפחה. יש לי אישה ושני ילדים שאני לא יכול לקחת לכל מקום ולא יכול שלא להיות לצידם תקופה ארוכה. קיבלתי הצעה מקבוצה בהודו, יש לי את החוזה מוכן במייל לשנתיים. היו לי עוד הצעות, גם מאוסטרליה, אבל בגלל הקורונה המשפחה לא הייתה יכולה לחבור אליי לפחות עד מרץ ולכן ירדנו מזה. עכשיו הגיע השלב שצריך היה לחזור, התגעגעתי לשחק בארץ והמשפחה רצתה שנהיה פה".
אז בנבחרת יכולים להתכונן? "ברגע שאחזור לכושר אני מאמין שגם אחזור לנבחרת".
4 צפייה בגלריה
בירם כיאל מול אולגס לאיזנס
בירם כיאל מול אולגס לאיזנס
רוצה לחזור לנבחרת. כיאל
(צילום: רויטרס)
כזכור, הקשר הושאל אשתקד לצ’רלטון האנגלית ושב בחודש בינואר לברייטון, שם לא קיבל קרדיט ולא שותף במשחקים עד תום חוזהו, מה שאומר שהפעם האחרונה בה פתח בהרכב במשחק רשמי הייתה לפני כשנה (נובמבר 2019), אז לבש את מדי צ’רלטון כשלאחר מכן נפצע והושבת מפעילות.
עבור כיאל, שחזר לאחר עשר שנים לארץ, בני סכנין תהיה התחנה החמישית בקריירה אחרי ששיחק במכבי חיפה, סלטיק, ברייטון וצ’רלטון.
בינתיים במועדון ממשיכים לחפש סיוע כספי נוסף ומקווים שכבר בימים הקרובים יהיו התפתחויות בנוגע למציאת ספונסר מאיחוד האמירויות.