הממשלה אישרה היום (שלישי) בהצבעה טלפונית כי מגבלת הצופים באולמות ומגרשי הספורט תוסר לחלוטין החל מה-6 במאי.
המשמעות היא כי משחק העונה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה ב-9 במאי יתקיים מול בלומפילד מלא ב-30 אלף צופים, וכמו גם חצי גמר הגביע בין השתיים שייערך באצטדיון ביפו שלושה ימים מאוחר יותר. לכן כבר עתה תחודש מכירת הכרטיסים לקראת המשחקים הללו.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
מגבלת הצופים באולמות ומגרשי הספורט תוסר לחלוטין החל מה-6 במאי
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
יוכלו להגיע בהמוניהם לבלומפילד. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: אורן אהרוני)
שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, אמר: "אנחנו בדרך לפתיחה מלאה. אני מברך על הדרך שעשינו ושמח שהגענו למספרים שעד לפני כמה חודשים נראו כדמיוניים. נתראה באולמות התרבות ובמגרשי הספורט בשבוע הבא. עם זאת, העבודה עוד לא הושלמה ונמשיך לפעול על מנת לפתוח תחומים נוספים, בהם גם בתי הקלנוע ועולם התרבות לילדים".
יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "אני מבקש להודות לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר הספורט חילי טרופר על ההחלטה לבטל את מגבלת הצופים. הוכחנו כי הכדורגל הישראלי יודע להתנהל באופן מקצועי על פי הכללים המחמירים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. אני שמח כי החל מסוף השבוע הקרוב, האוהדים יוכלו למלא את האצטדיונים ושבמשחקי ההכרעה של הקבוצות המובילות יצפו כ-30,000 צופים וכך נוכל לציין את העונה הכל כך מרתקת באופן חגיגי".
"יחד עם זאת, העבודה טרם הסתיימה ולא תהיה שלמה ללא בני הנוער והילדים. אני קורא לראשי משרד הבריאות להנגיש את כניסת בני הנוער שאינם יכולים להתחסן למגרשים, בדיוק כפי שנעשה במסגרות אחרות ובין היתר בתי הספר, תנועות נוער וחוגים".
"המצב הנוכחי בו למרות התחלואה האפסית במדינה ולמרות שמשחקי הכדורגל מנוהלים תחת הקפדה יתרה של תו ירוק למחוסנים ומחלימים וזאת לעומת מקומות רבים אחרים במשק ותוך השקעה כספית ניכרת לניהול התהליך מצד הקבוצות, בני הנוער עדיין נדרשים לעבור בדיקות קורונה - משית עלויות כבדות ולא הגיוניות על הקבוצות ומשפחות האוהדים ולצערנו מונע ממשפחות רבות שידם אינה משגת להגיע לאצטדיונים לאחר שנה קשה זו ומרחיק את דור העתיד מעולם הספורט".

עוד לא מאוחר וניתן לתקן את המעוות כבר כעת ולהשלים את החגיגה תוך שמירה קפדנית על כללי התו הירוק של מרבית השוהים באצטדיון״.