המגמה בהתאחדות לכדורגל היא להשאיר את וילי רוטנשטיינר עד לסיום חוזהו ביוני 2022. במידה ונבחרת ישראל תסיים במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות השבוע, הוא אפילו עשוי להישאר כמאמן לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, למרות שהמטרה היא שבשנה וחצי שנותרו בחוזה שלו הוא ישמש כמנהל טכני.
למרות שלצדדים יש אפשרות להיפרד בדצמבר הקרוב, בהתאחדות יש רצון לראות את האוסטרי נשאר כמנהל טכני עד 2022. שני ניצחונות במשחקים האחרונים בליגת האומות, הערב (ראשון, 21:45) בצ'כיה וברביעי נגד סקוטלנד יסדרו ככל הנראה לנבחרת את המקום הראשון בבית שלה בליגת האומות, ואז רוטנשטיינר עשוי להישאר המאמן גם בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022. אם הנבחרת לא תנצח, יוסי אבוקסיס צפוי לקבל חוזה לארבע שנים כמאמן הנבחרת, ולהוביל אותה גם לקמפיין יורו 2024.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. עשוי להישאר על הקווים
(צילום: AFP)
השינוי בגישה כלפי רוטנשטיינר, שנראה היה כי לא יישאר אחרי ההפסד לסקוטלנד, נבע בעקבות השיפור ביכולת הנבחרת בליגת האומות לעומת הכישלון של אנדי הרצוג. ישראל יכולה לסיים במקום השלישי בבית בו שאר הנבחרות עלו ליורו, ולהבטיח הישארות בדרג ב' האירופי. סיבה נוספת היא פידבקים חיוביים שהוא קיבל משחקני סגל בכירים.
במידה שהנבחרת לא תסיים במקום הראשון בליגת האומות, ומסתמן שכך יהיה כי הצ'כים יעלו הערב בהרכב החזק שלהם, המטרה תהיה להשאיר את רוטנשטיינר כמנהל טכני שיהיה הפעם מרוכז רק בפיתוח הכדורגל, קידום הנבחרות הצעירות והכשרת מאמנים, זאת למרות הכשלון של הנבחרות הצעירות, שרשום על שמו. הפעם בהתאחדות רוצים שהוא יהיה מרוכז במטרות שיוגדרו לו, ולא יהיה לו חופש פעולה להתערב גם בנבחרת הבוגרת. שינוי בתפקיד מחייב את אישורו של האוסטרי, היות שיש לו אפשרות לעזוב בדצמבר.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
שחקנים בנבחרת נתנו לאוסטרי פידבק חיובי
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
במקרה של עזיבה בדצמבר, רוטנשטיינר יהיה זכאי לפיצוי מוסכם בגובה שבע משכורות, כלומר כ-700 אלף שקל. הסכום הגבוה הזה מהווה שיקול עבור ההתאחדות, ולכן היא רוצה להשאיר אותו לפחות עד יוני 2022 בתפקיד מנהל טכני.
ההערכה היא שכבר בשבוע הבא רוטשנטיינר ייפגש עם ראשי ההתאחדות לכדורגל כדי להכריע על עתידו, שכן גם לו יש אופציה להפסיק את החוזה. כפי שהצהיר בראיון ל"ידיעות אחרונות", הוא פגוע מהתנהלות ההתאחדות בנוגע לקיצוץ בשכרו וניהול המו"מ שלא צלח לעזיבתו. לכן גם הוא בעצמו יכול להבהיר כי אינו מוכן להמשיך כמנהל טכני, אלא רק כמאמן. רק לאחר השיחה עם רוטנשטיינר, שתבהיר את מעמדו, תכונס ועדת האיתור בה חברים בין היתר אלי אוחנה, אלי כהן ויו"ר הועדה המקצועית שינו זוארץ.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
יכול לעזוב בדצמבר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
כפי שפורסם אמש ב-ynet, איל ברקוביץ' לא יאמן את נבחרת ישראל. למרות שהוא רצה מאוד לאמן את הנבחרת והעביר מסרים ללא הפסקה בעניין, הוחלט בהתאחדות הפעם כי הוא אפילו לא יהיה מועמד, גם בגלל הסרת מועמדותו בפעם הקודמת עקב חוסר רצונו להגיע לראיון בוועדת האיתור, וגם בשל מסרים מצד שחקנים במגזר הערבי לנוכח התבטאויותיו בעבר.
ברקוביץ' עצמו הגיב לידיעה על ההחלטה לא לזמנו כשהעלה צילום מסך שלה לסטורי שלו באינסטגרם והצמיד אליה שלושה אימוג'ים צוחקים.
4 צפייה בגלריה
התגובה של אייל ברקוביץ' באינסטגרם
התגובה של אייל ברקוביץ' באינסטגרם
התגובה של אייל ברקוביץ' באינסטגרם
(צילום מסך מאינסטגרם)
הנבחרת מתכוננת לקראת המשחק הערב מול הצ'כים אחרי ביטול משחק הידידות שלה ברביעי האחרון באוסלו מול נורבגיה. אופיר מרציאנו צפוי לעמוד בשער, כאשר איתמר ניצן ימתין על הספסל. רוטנשטיינר ממשיך באותו מערך של שלושה בלמים ושני חלוצים, אייל גולסה יהיה הקשר היותר קדמי מבין שלושה, מנור סולומון וערן זהבי ישחקו בהתקפה.