הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הקדימה את הדיון לגבי נשים בספורט ליום רביעי, במתכונת דיון חירום ותחת הכותרת "החזרת ליגות הנשים לפעילות סדירה תחת מגבלות הקורונה במקביל להחזרת ליגות הגברים לפעילות".
ביום שישי האחרון פורסמו כללים עדכניים בנוגע לקיום פעילות ספורט בליגות הכדורגל והכדורסל המקצועניות שנחשפו ב-ynet למחרת. בכללים אלו נקבעה בין השאר הפעילות המותרת לספורטאים מקצועיים ומפעלים בינלאומיים. מלבד ספורטאים וספורטאיות בסגל הייצוג של מדינת ישראל וקבוצות המשתתפות בתחרויות בינלאומיות, נקבעו גם כללים לספורטאים וספורטאיות בליגות ענפי הכדור הקבוצתיים. נקבע כי ליגת הבוגרים הראשונה לגברים ונשים תוכל להתחיל בפעילות, כמו גם הליגה השנייה והשלישית בכדורגל ובכדורסל לגברים בלבד.
4 צפייה בגלריה
אס"א תל אביב
אס"א תל אביב
כדורגלניות אס"א תל אביב. עדיין רחוקות משוויון
(צילום: מושיק אושרי, אס"א תל־אביב )
4 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
יו"ר הוועדה עודד פורר
(צילום: טל שחר)
משרד התרבות והספורט הבהיר לאחר הפרסום: "בימים מאתגרים אלו המשרד עוסק ללא לאות בהחזרת הספורט על פי מתווים מסודרים המשתנים חדשות לבקרים בעקבות מצב התחלואה וקצב התפשטות נגיף הקורונה. המשרד נמצא בקשר שוטף מול משרד הבריאות בנוגע למתווים אלו. הממשלה וקבינט הקורונה אישרו את החזרת שאר הליגות המקצועיות כחלק מהחלטת ממשלה על החזרת מקומות העבודה, זאת בנוסף לאימוני ליגות העל שכבר אושרו ביום רביעי שעבר. למען הסר ספק על כלל הקבוצות לשמור על ההנחיות והכללים ובפרט בידוד ביתי כמתחייב.
"לצערנו, נפלה טעות סופר במכתב כפי שפורסם ביום שישי האחרון לגופי הספורט. אנו מבקשים להבהיר, כי המשרד בעל תפיסת עולם של שוויון מהותי בין מגוון הקולות בחברה הישראלית תוך נקיטתם של צעדים אקטיביים להנכחתן החיובית של נשים בציבוריות הישראלית, בתרבות, כמו גם בספורט. בתוך כך, המשרד יפרסם תיקון בהקדם. המשרד ימשיך לקדם את החזרת כלל הספורט הישראלי לפעילות בזהירות ובאחריות". היום נמסר מהמשרד היום ל-ynet כי הנושא נמצא בעבודה מול משרד הבריאות.
4 צפייה בגלריה
השר חילי טרופר
השר חילי טרופר
השר חילי טרופר. "המשרד יפרסם תיקון בהקדם"
(צילום: גבריאל בהרליה)
נושא נוסף שיעלה בדיון בכנסת הוא תקצוב מפלה לספורט נשים בתקופת הקורונה ובכלל. הקריטריונים שפירסם משרד הספורט לסיוע בתקופת הקורנה מפלים באופן שאף ארגון נשי לא יוכל לקבלו. כשהמדד העיקרי לקבלת סיוע כספי הוא מכירת כרטיסים, דבר שכמעט ואינו קיים בספורט הנשים.
ח"כ עודד פורר, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי אמר ל-ynet: "אפליה זו מתווספת לאפליה התקציבית הרווחת לאורך השנים של משרד התרבות והספורט ושל הטוטו בכל הקשור לספורט נשים. הטיעונים הבריאותיים שמעלה משרד התרבות והספורט בכל הקשור להחזרת ליגות הנשים לפעילות עומדים בסתירה אל מול האישורים שניתנים לספורט הגברים. יש לאפשר אימונים והחזרת הליגות לפעילות תחת מתווה בריאותי הגיוני הן לנשים והן לגברים".
4 צפייה בגלריה
קארין סנדל
קארין סנדל
קארין סנדל: "מברכת על הדיון"
(צילום: עוז מועלם)
קארין סנדל, שחקנית מ.כ רמה"ש ויו"ר ארגון שחקני הכדורגל בישראל אמרה: "חה"כ פורר מתגלה פעם אחר פעם כחבר אמת של ספורט הנשים. אני מברכת על הדיון ומקווה שנצא משם עם תשובות ברורות לגבי העתיד שלנו".
כדורגלנית אס"א ת"א והפרשנית אשרת עיני אמרה: "אני שמחה מאוד שהנושא זוכה להתייחסות ראויה על ידי כנסת ישראל, ואין לי ספק שהמצב מצריך דיון חירום". גם היא הודתה לח"כ פורר: "הוא ידיד אמת של ספורט הנשים בישראל וביחד עם לשכתו הם לוחמים למען השיוויון בישראל, מעודכנים בנעשה בשטח ודואגים לתיקון המצב המעוות. כולי תקווה שנצא מהדיון עם תוצאות שיביאו לחזרתן לפעילות של קבוצות שמושבתות מאז חודש מרץ".