בהתאחדות לכדורגל מעריכים כי משחק הידידות של נבחרת ישראל מול נורבגיה באוסלו שהיה אמור להיערך אתמול (רביעי), בוטל בשל לחץ ציבורי שהופעל על משרד הבריאות המקומי בימים האחרונים, זאת לאור העלייה בתחלואה במדינה. כזכור, המשחק בוטל חמש שעות בלבד לפני שריקת הפתיחה.
בנבחרת ציינו גם כי הנורבגים העדיפו לא לקיים את המשחק, בין היתר מאחר שיש להם שני משחקים חשובים בשבוע הבא במסגרת ליגת האומות מול רומניה ואוסטריה, בהם יוכלו להבטיח את המקום הראשון בבית. הנורבגים אף לא עדכנו את אופ"א בהחלטה לבטל את המשחק. מנכ"ל ההתאחדות הנורבגית יידע ישירות את המנכ"ל הישראלי, רותם קמר, שבכלל נמצא בארץ, כאשר אף גורם גם לא עדכן ישירות את המשלחת הישראלית ששהתה באותו הזמן באוסלו.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל. תמשיך לצ'כיה
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
השחקנים התבשרו על הביטול בזמן ארוחת הצהריים ולקראת המנוחה והאסיפה שתוכננה ל-16:30, בה אמור היה וילי רוטנשטיינר לפרסם את ההרכב. רוטנשטיינר ביקש משחקניו להמתין עוד מספר דקות בחדר האוכל ועדכן אותם: "אין משחק בשל החלטה של הרשויות, במקום זה נקיים אימון בשעת המשחק". אגב, ההתאחדויות כבר פנו לאופ"א בימים האחרונים בבקשה לבטל את ההתמודדות ביניהן בשל מגפת הקורונה ועומס כבד של שלושה משחקים בתוך שבוע - ונענו בשלילה.
שחקנים בכירים כמו ערן זהבי, אייל גולסה ואחרים, התאכזבו מאוד וגורם בנבחרת אף ביקר את ההחלטה של המארחת: "אם הם חושבים שאנחנו מצורעים, אז איך אנחנו נשארים במלון? איך נתנו לנו לקיים אימון באצטדיון? הם נכנעו ללחץ הציבורי והתקשורתי ואולי גם לא ממש רצו שיהיה משחק. מונס דאבור החולה טס כבר בבוקר עם המטוס הפרטי של הופנהיים לגרמניה. הפכו אותנו לנבחרת היחידה שלא היו משחקים מולה במשחקי ידידות".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי באימון הנבחרת
ערן זהבי באימון הנבחרת
ערן זהבי באימון הנבחרת. התאכזב
(צילום: ההתאחדות לכדורגל )
ההתאחדות העבירה מכתב תלונה רשמי לאופ"א ולהתאחדות הנורבגית. בהתאחדות זועמים על ההחלטה התקדימית לביטול המשחק, ודורשים פיצוי של עלויות הטיסה והשהייה בנורבגיה, בסך 120 אלף דולר. גם אופ"א צפויה להטיל על הנורבגים סנקציות לאור החלטה החד-צדדית, מהלך שעשוי להוביל אותם להגרלה בדרג השלישי של מוקדמות המונדיאל מאחר שהיו יכולים לצבור נקודות חשובות במשחק מול ישראל. המקומיים גם הסתכנו בתביעה של זכייניות השידור מאחר שמדובר במשחק מאורגן על ידי אופ"א שאישרה את קיומו.
הנבחרת תטוס אחר הצהריים לצ'כיה לקראת המשחק בראשון בפלזן, ואליה יחבור אוסאמה חלאילה שזומן על חשבון דאבור. מבחינת רוטנשטיינר האפשרות שליאור רפאלוב יזומן לקראת המשחק לא עלתה על הפרק. "הוא לא מוזמן שלוש שנים ועל ידי ארבעה מאמנים שונים, אז על מה הרעש?", אמר גורם בנבחרת. "הכל מקצועי נטו".