אוהדי מכבי חיפה ומכבי תל אביב יצטרכו לחכות עוד כמה ימים עד שתושג רגיעה בלחימה בעזה כדי לראות את קבוצותיהם נפגשות בחצי גמר גביע המדינה. שר הספורט חילי טרופר הודיע היום (רביעי) כי ההתמודדות תידחה למועד מאוחר יותר.
ממשרד הספורט נמסר: "לאחר הערכת מצב נוספת, ולאור ההסלמה במצב הביטחוני, הוחלט לדחות את משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורגל ואת משחק גמר גביע המדינה בכדורסל למועד אחר. בשעות אלה ההתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל ומנהלות הליגות בכדורגל ובכדורסל פועלות למציאת מועדים חדשים לקיום המשחקים".
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, המפגש היה אמור להיערך בכלל באצטדיון בלומפילד, אבל בעקבות הטילים שנורו לגוש דן בפרט ולמרכז בכלל, הוחלט להזיזו לסמי עופר בחיפה.
הבוקר הוציאה מכבי ת"א מכתב בנושא להתאחדות לכדורגל: "בצל המצב הביטחוני דורש מועדון הכדורגל מכבי ת"א מהתאחדות לדחות את חצי גמר הגביע נגד מכבי חיפה. כבר ביום שני, עם פרסום אפשרות העברת המשחק לחיפה, פנתה מכבי ת"א בדרישה להסיר מעל הפרק אפשרות זו. גם במהלך שלישי פנו בכירים במועדון להתאחדות והבהירו כי החלטה לקיים את המשחק תפגע באוהדי הקבוצה ותמנע מהם להגיע לצפות בו. לא ייתכן כי בתקופה בה המצב הביטחוני במדינה כה רגיש, ההתאחדות תצפה מאלפי אוהדים לעזוב את משפחותיהם ולהגיע מאיזור המרכז לחיפה. זוהי ציפייה מנותקת מהמציאות".
2 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
סמי עופר. איפה חצי הגמר ישוחק?
(צילום: אביהו שפירא)
אחרי קבלת ההחלטה ע"י השר טרופר, מכבי חיפה הוציאה הודעה משלה: "ההחלטה לדחות את משחקי חצי גמר הגביע ראויה ומובנת. כולנו מייחלים לימים של שקט". חצי הגמר הזה מצטרף לחצי הגמר שהיה אמור להיערך היום באצטדיון בנתניה בין הפועל ת"א לבית"ר ת"א/בת ים, אבל נדחה גם כן לאור המצב.
במקרה שהלחימה תימשך בשבועות הקרובים והמשחקים בליגה ובגביע יידחו מעבר ל-30 במאי, תישקל האפשרות לדחות את המשחק של נבחרת ישראל מול מונטנגרו, שאמור להתקיים ב-5 ביוני.