4 צפייה בגלריה
יונתן כהן ושחר פיבן
יונתן כהן ושחר פיבן
יונתן כהן
(צילום: אורן אהרוני)
עדיין לא ברור האם חצי גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב ייערך ביום חמישי באצטדיון סמי עופר בעקבות המצב בארץ, אבל מי שכבר הודיע כי לא ייקח בו חלק הוא כוכב הצהובים יונתן כהן.
"אין לי ארץ אחרת, זאת המדינה שלי. לא יכול להיות שיהודי יפחד להסתובב במדינה שלו, לא יכול להיות שאנחנו תחת מתקפה", צייץ כהן בחשבון הטוויטר שלו.
4 צפייה בגלריה
הציוץ של יונתן כהן
הציוץ של יונתן כהן
הציוץ של יונתן כהן
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של יונתן כהן)
"לאור הזדהות עם המצב, לא אשתתף במשחק ביום חמישי עד אשר נהיה חופשיים ובטוחים בארצנו", הוסיף החלוץ שהיה נסער לאחר שהשתתף אמש (שלישי) בחתונת אחיו גיא, שבמהלכה נשמעו אזעקות והמשתתפים נאלצו להיכנס למרחבים המוגנים.
גם אלכסנדר פשיץ' לא רגוע מהמצב ובראיון לתקשורת הסרבית אמר מפורשות כי אם המצב הביטחוני בישראל לא ישתפר הוא יעזוב מיידית: "אם ארגיש חוסר ביטחון, אעזוב בהזדמנות הראשונה. לא אכפת לי להפר חוזה, אף אחד לא יעצור אותי". החלוץ עדכן כי משפחתו כבר עזבה לסרביה לפני עשרה ימים: "אני לבד אז זה קצת יותר קל, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה. נחמד בישראל, אבל כרגע יש חוסר ודאות".
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות ההחלטה להעתיק את חצי גמר הגביע מבלומפילד לסמי עופר לאור הירי לת"א, מתברר כי באלופה הוחלט לשלוח מכתב רשמי להתאחדות בבקשה לדחות את סיום העונה בשבוע, כך נודע לראשונה ל-ynet ספורט. הצהובים טענו כי במקום להעתיק את המשחק לחיפה יש חובה בדחיית סיום העונה בשבוע, כשהמשחק האחרון שמיועד להתקיים העונה יהיה גמר הגביע ב-30 במאי, ולכן יש לקיים את חצי גמר הגביע במועד אחר ולהחזירו לבלומפילד.
בהתאחדות, שאישרו את קבלת המכתב, השיבו למכבי ת"א כי בלתי אפשרי לדחות את מועד סיום העונה. בין היתר הובהר לקבוצה כי לאחר שיחות שקיימו עם נציגי המינהלת ולאור הצורך לסיים את העונה כמה שיותר מוקדם בשל קיום היורו בחודש הבא, במידה שחצאי גמר הגביע לא ישוחקו עד שבת, לא ניתן יהיה לסיים את 2020/21 עד סוף החודש כפי שנדרש. המחזור האחרון של העונה בליגה יתקיים ב-25 במאי, ושישה ימים לאחר מכן גמר הגביע.
4 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
הצורך לסיים את העונה לכל היותר עד סוף החודש נובע מכך שאופ"א הנחתה כי יש לשחרר עד מועד זה את כל הזרים שמשחקים ביורו או לחלופין כאלו ששייכים לנבחרות אחרות בשל החלון הבינלאומי שישוחק בתחילת יוני. כמו כן, אופ"א דורשת לדעת מי יהיו הנציגות הישראליות למפעלים האירופיים עד סוף מאי. עוד הסבירו בהתאחדות כי אין ערובה לדעת מתי סבב הלחימה יסתיים כך שלא יתאפשר לקיים בשבוע הבא את חצי הגמר בבלומפילד.
מכבי ת"א בלחץ גדול אחרי ההחלטה להעביר את המשחק לחיפה, זאת בעקבות המתקפה של אוהדי הקבוצה כלפי המועדון. כ-12 אלף אוהדים כבר רכשו כרטיסים למשחק, ורבים טענו כי יחרימו את המשחק שעבר לסמי עופר ונותן לירוקים יתרון ביתי.
ממכבי ת"א נמסר: "בצל המצב הביטחוני דורש מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מהתאחדות לדחות את חצי גמר הגביע נגד מכבי חיפה. כבר ביום שני, עם פרסום אפשרות העברת המשחק לחיפה, פנתה מכבי ת"א בדרישה להסיר מעל הפרק אפשרות זו. גם במהלך שלישי פנו בכירים במועדון להתאחדות והבהירו כי החלטה לקיים את המשחק תפגע באוהדי הקבוצה ותמנע מהם להגיע לצפות בו. לא ייתכן כי בתקופה בה המצב הביטחוני במדינה כה רגיש, ההתאחדות תצפה מאלפי אוהדים לעזוב את משפחותיהם ולהגיע מאיזור המרכז לחיפה. זוהי ציפייה מנותקת מהמציאות".