"זה רגע מאוד כואב וקשה, אבל אני עדיין גאה בנבחרת ובדרך שלנו". ערן זהבי לא יכול היה להסתיר את תחושת האכזבה העצומה מההפסד בפנדלים בסקוטלנד, שמנע מנבחרת ישראל העפלה לגמר הפלייאוף על העלייה ליורו 2021 מול סרביה.
120 הדקות הסתיימו בתיקו 0:0 ודווקא זהבי, הכוכב הגדול של הנבחרת, מלך השערים שלה במוקדמות היורו והאיש שהבקיע שער נהדר בתיקו 1:1 בגלזגו לפני חודש בליגת האומות, כשל בדו קרב מהנקודה הלבנה. השוער הסקוטי דייויד מרשל זינק לפינה הנכונה והצליח להדוף את הבעיטה שלו.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"העם צריך להיות גאה בנו". ערן זהבי
(צילום: רויטרס)
"הגענו דווקא עם תחושות טובות מאוד", סיפר זהבי לאחר המשחק. "גם במשחק עצמו נתנו את הכל ואני גאה בנבחרת ובמשחק שהצגנו. זו היה משחק שני ברציפות בסקוטלנד בו שלטנו, אני חושב שהגיע לנו לנצח ולרוע מזלי - אני זה שהחמצתי. ברור שיש אכזבה כי היינו שם, הגענו לפנדלים והיה קצת חוסר מזל, אבל אני חושב שהעם צריך להיות גאה בנו. אנחנו נותנים את הכל על המגרש ויש שילוב של צעירים ומבוגרים. לעלות ליורו זה בגדר נס, אנחנו לא שם עדיין אבל בדרך לשם. אנחנו בדרך טובה ונכונה שצריך להמשיך אותה".
על העובדה שבעט ראשון ועל תחושותיו לפני שניגש לביצוע הבעיטה סיפר זהבי: "ברגע שווילי (רוטנשטיינר) ניגש אליי לא הייתה שאלה בכלל. גם עכשיו, אחרי שהחמצתי, הייתי ניגש שוב לבעוט. אפשר להחמיץ פנדלים ולא זה מה שכואב לי. כואב לי שאיכזבתי, כל סמכו עליי כל כך, ובצדק, כי לאור מה שהיה כל השנים והקמפיינים זה היה מובן מאליו שהכדור הזה הולך להיכנס. לפעמים יש סופים קצת טראגיים, אבל אני עוד לא מסכם. אני ברגע קשה, אבל מהרגעים האלה אנחנו צריכים להתחזק, להיבנות, להמשיך ולא להפסיק לנסות. הספורטאים הגדולים נמדדים לא רק בהצלחות, אלא גם ברגעים כאלה".
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני הנבחרת מאוכזבים. "ספורטאים נמדדים ברגעים כאלה"
(צילום: רויטרס)
על הרגע שלאחר ההחמצה אמר זהבי: "ידעתי שזה נגמר, הייתה לי תחושה שזה הסוף שקבוע לנו. היה חוסר מזל כשמרציאנו כמעט נגע בכדור ואחר כך אני החמצתי. זה איפשהו הפך לכדור שלג שכבר לא היה תלוי בנו. אחר כך כבר היינו תלויים בחסדי שמיים והפעם זה לא היה איתנו. היינו הרבה יותר טובים ולא הצלחנו לנצח. עכשיו אני מתכוון להרים את עצמי ומאמין שארים גם את החבר'ה. אי אפשר לקחת אחריות רק בטופ ולקבל את הקרדיט רק על הצלחות".
זהבי התייחס לנאום שנשא בחדר ההלבשה לפני שריקת הפתיחה: "אני לא נוהג לדבר יותר מדי בחדר ההלבשה, אבל הרגשתי שזה יכול לתת דחיפה לשחקנים. גם בשבילי זה היה רגע מרגש, כי הבנתי שזו אחת ההזדמנויות האחרונות. אני לא אומר שעכשיו אני הולך לוותר, אבל זו הייתה הזדמנות מאוד טובה. זה גרם לי לחשוב להישאר בנבחרת עוד שנתיים שלוש ולנסות להחזיר במו רגליי את מה שאיפשהו לקחתי. אני רוצה להגיד תודה לכולם על התמיכה שקיבלתי מהם. הנאום לא היה סתם ולא קלישאה, כי אני באמת גאה לשחק עם השחקנים האלה וראיתי אחריו אנשים עם דמעות בעיניים".
3 צפייה בגלריה
זהבי והסקוטי ליאם קופר
זהבי והסקוטי ליאם קופר
"היינו יותר טובים". זהבי והסקוטי ליאם קופר
(צילום: רויטרס)
חלוץ פ.ס.וו איינדהובן התייחס לבכי שלו בירידה לחדר ההלבשה: "לקחתי את זה מאוד קשה. בדרך כלל אני חזק מאוד מנטאלית ולא בוכה מדברים כאלה, אבל הפעם התפרקתי. נעלתי את עצמי בשירותים, התחלתי לבכות, חיכיתי שכולם יירדו וקיבלתי מכולם תמיכה מרגשת. נכון שגם ניצחון לא היה מעלה אותנו ליורו כי היה נשאר לנו משחק מאוד קשה (סקוטלנד תתמודד כעת מול סרביה, שניצחה 1:2 את נורבגיה), אבל הרגשתי שבמו רגליי בעטתי אותנו החוצהץ עשיתי אמנם הרבה מאוד דברים טובים, אבל בסוף זה היה טראגי".