בהפועל באר שבע מקווים כבר היום (ראשון) למנות מאמן חדש לקבוצה במקומו של יוסי אבוקסיס, שהתפטרותו אמש גרמה לרעידת אדמה במועדון. המועמד המוביל לתפקיד הוא מרקו בלבול, שבשנת 2007 היה המאמן הראשון שמינתה אלונה ברקת כשרכשה את המועדון והיה גם הראשון שהיא פיטרה לאחר מספר חודשים בודדים.
אם לא ימונה מאמן עד למשחק מחר נגד מכבי תל אביב בליגה, אליניב ברדה ועוזרו מאור מליקסון ידריכו את הקבוצה, כשגם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, שרון אביטן, עשוי לסייע להם על הקווים.
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
סגירת מעגל בב"ש? מרקו בלבול
(צילום: ראובן שוורץ)
המשימה הראשונה של המאמן החדש תהיה לצלוח בשלום את המשחק הגביע נגד אותה מכבי תל אביב, שאמור להתקיים בשבת, זאת במידה ומחזור הגביע לא ידחה. בבאר שבע חוששים שהדחה כבר בסיבוב המשחקים הראשון תסומן ככישלון גדול עבור מחזיקת הגביע, זאת למרות זהות היריבה החזקה.
במועדון סירבו להגיב לטענות של יוסי אבוקסיס אתמול, אך שלא לציטוט טענו שלמרות כל הקשיים הקבוצה תחת יוסי אבוקסיס הייתה אמורה להיראות טוב יותר. "כולנו תקווה שהמועדון יחזור להציג כדורגל שמח", חתמה ברקת את הודעתה בעניין. מדובר בעקיצה לאבוקסיס שהטענה העיקרית של אוהדי הקבוצה אליו הייתה סגנון המשחק ההגנתי מדי שהוא הנחיל לשחקנים. הציפייה היא שתחת המאמן הבא תחזור הפועל באר שבע להציג כדורגל התקפי הרבה יותר.
אתגר נוסף של המאמן יהיה להוציא את המיטב מהכוכב הגדול של הקבוצה, הפורטוגלי ז'וזואה, שנחשב לבעל אופי בעייתי מאוד. דווקא עם אבוקסיס היה לו חיבור מושלם והשניים הרבו לדבר על החיבור המיוחד הזה. אתמול הוא לא ניסה להסתיר את אכזבתו מהמהלך של עזיבת המאמן. דקות לאחר הפרידה מאבוקסיס הוא פירסם באינסטגרם אימוג'ים שפירושם לא משתמע לשני פנים ומעידים על אכזבתו מהמהלך.
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס וז'וזואה
יוסי אבוקסיס וז'וזואה
היה עצבני מאוד שהמאמן שלו עזב. ז'וזואה עם אבוקסיס בימים טובים יותר
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני העזיבה של אבוקסיס, במהלך האימון שקיימה הקבוצה אתמול, הרבה הפורטוגלי לרדת על חבריו ואמר בין היתר: "באימונים אתם מצוינים, אבל במשחקים. איפה שהאש בוערת, כולכם נעלמים". כמו כן היו לו טענות באופן ספציפי לחוליית ההגנה ששיחקה במשחק בהפסד 1:0 לבני סכנין: "סכנין בעטו לנו לשער פעם אחת וכבשו. זה לא ייאמן".
המאמן החדש שיגיע צפוי לצרף מספר שחקנים חדשים. אבוקסיס לא התכוון לשחרר אף זר, אך לא מן הנמנע שמחליפו יבקש להיפרד ממרסלו מלי הארגנטינאי וג'ונתן אגודלו הקולומביאני. בכל מקרה, גם אם הם יישארו, לקבוצה יש מקום לצרף זר אחד נוסף. בקרב שחקניה הצעירים של הקבוצה, שקיבלו הזדמנויות רבות מאבוקסיס, מקווים שגם המאמן החדש יאמין בהם וימשיך לתת להם צ'אנסים. הבלם שיר צדק, שלאחרונה לא נספר על ידי אבוקסיס, עשוי לקבל הזדמנות מחודשת להציג את יכולתו, בדומה למה שקרה כשאבוקסיס עצמו הגיע בינואר שעבר והוציא אותה מתקופת ייבוש ארוכה תחת המאמן שהיה לפניו, ברק בכר.
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת ואסי רחמים
אלונה ברקת ואסי רחמים
מתנדנד. רחמים עם ברקת
(צילום: הרצל יוסף)
לפני כחודש עזב את המועדון מי שפתח את העונה בתפקיד היו"ר, איתי בן זאב, אתמול עזב גם המאמן, יוסי אבוקסיס. לא מן הנמנע שבקרוב יהיה זעזוע נוסף בצוות הניהול הבכיר של המועדון. מנכ"ל המועדון, אסי רחמים, כבר הודיע בעונה שעברה לבעלים אלונה ברקת על רצונו לעזוב, זאת לאחר שהיא בעצמה הודיעה על רצונה לעשות זאת.
בסופו של דבר הוא הסכים להישאר עונה נוספת, עד תום העונה הנוכחית. עד לא מזמן נראה היה שרחמים ימשיך בתפקידו גם מעבר לעונה הזאת, אך בתקופה האחרונה התגלו חילוקי דעות גדולים בינו לבין ברקת. אבוקסיס בעצמו תיאר זאת אתמול כשאמר שבניגוד לדבריה היא מנהלת את המועדון ולא רחמים, והוסיף שהמנכ"ל המליץ לה להאריך את חוזהו של המאמן בעונה נוספת והיא סירבה לעשות זאת. נכון לעכשיו נראה שרחמים נוטה לסיים את עבודתו במועדון כבר בקיץ הקרוב.