סדקים ראשונים בליגת המנותקים שהקים משה חוגג. בהפועל תל אביב כלל לא יודעים על המהלך שיזם בעלי בית"ר ירושלים וטוענים שהם לא חלק ממנו. גורם בהפועל אמר: "אף אחד בהפועל לא מודע לליגה הזו, אף אחד לא מתכוון להגיע מחר (שני) לאימונים, אנחנו לא קשורים לדבר הזה".
בתוך כך, המינהלת פנתה הערב להנהלת בית"ר ירושלים בבקשה לדחות את פתיחת האימונים ליום רביעי. הבעלים, משה חוגג, החליט להיענות לבקשה מתוך רצון לפתור את המצב בצורה שתספק את כל הצדדים.בבית"ר הודיעו שאם עד יום רביעי משרד הבריאות לא ישנה את החלטתו, הקבוצה תחזור לאימונים. במקביל, גם בני יהודה אישרה את הצטרפותה לטורניר "המנותקים".
5 צפייה בגלריה
שרון ואיציק ניסנוב
שרון ואיציק ניסנוב
מתנערים מהפרויקט של חוגג. שרון ואיציק ניסנוב
(צילום: ראובן שוורץ)
הכל החל אתמול, כשבית"ר הוציאה הודעה רשמית והכריזה על הקמת "ליגת המנותקים האירופית", שמטרתה להשיב את קבוצות ליגת העל לאימונים. נכון לעכשיו הקבוצות שנרשמו לליגה הפיקטיבית הן בית"ר, מ.ס אשדוד ובני יהודה, כשגם שמה של הפועל ת"א צורף להודעה. בית"ר ואשדוד פרסמו אמש הודעות נפרדות על השתתפות בליגה. בהפועל לעומת זאת הופתעו ולא התבטאו בנושא עד עכשיו.
הפרויקט של חוגג הגיע בעקבות החלטת שר הבריאות יולי אדלשטיין שלא לאפשר לקבוצות המקצועניות לשוב לאימונים, מהלך שאמור היה להוביל מועדונים להוציא את השחקנים לחל"ת ולקיצור הליגה. הליגה הוקמה ביוון, הנשיא שלה הוא חוגג והמנהלים הם ג'קי בן זקן ואיציק ניסנוב, לפחות כך ניתן להבין על פי האתר. על פי ההודעות הרשמיות, קבוצות נוספות אמורות להירשם בקרוב בליגה.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
מצא דרך לעקוף את ההגבלות. משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ההודעה של הקבוצות
ההודעה של הקבוצות
האתר המיוחד שהוקם
(צילום: פרטי)
"בעקבות המהלך בית"ר לא תוציא את שחקניה ועובדיה לחל"ת", נכתב בהודעת הקבוצה, שגם צירפה לינק לאתר של הליגה בו היא קוראת לקבוצות נוספות להירשם. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, לא עודכן במהלך.
"ליגת הכדורגל האירופית לתקופת הקורונה", נכתב באתר הרשמי שהוקם לטובת ליגת המנותקים. על פי האתר מדובר בהקמת ליגה אירופית חדשה, שמטרה לאתר ממשלות מנותקות מהמציאות שעצרו את הספורט. עוד הובהר כי מדובר בארגון עצמאי. "החוזקה שלנו היא באחדות והתשוקה לספורט", נכתב.
הליגה נוסדה ביוון, המקום בו העביר חוגג את חופשתו בימים האחרונים, ונכתב באתר הרשמי שלה כי נולדה על ידי סוכנים, בעלים וגורמים מנוסים נוספים. "מנהלים המעוניינים להאריך את קסם המשחק, אפילו בשעה החשוכה ביותר שלו. אנחנו רוצים לשחק, אנחנו רוצים לנסות שוב, אנחנו רוצים לחיות בחופשיות שוב".
5 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
אחד "המנהלים" של הליגה. ג'קי בן זקן
(צילום: אבי רוקח)
מייסד ליגת המנותקים, משה חוגג, אמר הבוקר ל-ynet: "בדקנו את הקמת הליגה שנרשמה ביוון מול היועצים המשפטיים ומצאנו כי אין מניעה להקמת ליגה שכזו, זו תחרות בינלאומית. מדובר בליגה בינלאומית, כך שכל קבוצה בעולם יכולה להירשם ולהצטרף לליגה הזו".
בשלב הראשוני המטרה של קבוצות ליגת המנותקים היא להתאמן בלבד, אולם הכל תלוי במשך הסגר. "המטרה שלנו שבמהלך הסגר, שאיננו יודעים מתי בכלל יסתיים, נוכל להמשיך להתאמן. אם הסגר יימשך תקופה ארוכה, גם נקיים משחקים בינינו", הבהיר חוגג.
5 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
לא עודכן במהלך. פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: לע"מ )
חוגג גם שוחח עם שר האוצר ישראל כץ לגבי אפשרות של הקמת ליגה קבועה בחו"ל וקיבל ממנו אור ירוק למימון המדינה, במקרה שלא ניתן יהיה לשחק בישראל. מינהלת הליגה, מצידה, הודיעה לקבוצות שניתן יהיה לצאת בתאום איתה למחנות אימון במדינות ירוקות, אולם לא נראה כי מדובר במהלך הניתן לביצוע.
במשרד הבריאות צפויים שלא לאפשר לקבוצות שנרשמו לליגה להתאמן, וייתכן כי הסוגיה תגיע לבית המשפט. "אנחנו רשומים בליגה בינלאומית כפי שמתירה ההגבלה של המשטרה ולכן מותר לנו להתאמן", הודיעו בבית"ר ובאשדוד לקראת חידוש האימונים שלהן מחר.
הציוץ בחשבון הטוויטר של ברקת
מי שהרגישה צורך לערער על החלטות הממשלה בנוגע לאימונים, היא הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת. למרות שהקבוצה שלה רשאית להמשיך להתאמן מתוקף ההעפלה לליגה האירופית, הדגישה כי מדובר בצורך חיוני: "מקבלי ההחלטות, אנא הפעילו את ההיגיון", כתבה.
פורסם לראשונה: 07:09, 04.10.20