המהלך הדרמטי של מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, שנחשף אתמול לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, לפיו האוסטרי פנה להתאחדות לכדורגל בניסיון להשיב את סרט הקפטן לערן זהבי (בזמן שביברס נאתכו לא ישחק) - וקיבל תשובה שלילית - צפוי להסתיים בהחלטה למנות בסופו של דבר את אלי דסה לקפטן השני.
אחרי שרוטנשטיינר בחן את אופציית זהבי, במטרה להגדיר מראש את הקפטן הנוסף, בנבחרת התלבטו בעיקר בין שני שחקנים: קפטן מכבי ת"א דור פרץ ודסה, ששימש בעבר כקפטן בית"ר ירושלים והפך לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר אצל הכחולים-לבנים. אחרי סבב התייעצויות, בין היתר עם גורמים שונים בנבחרת ובהתאחדות, דסה צפוי לקבל את סרט הקפטן, במשחקים בהם קשר פרטיזן בלגרד לא יהיה על המגרש, בין אם לא יפתח בהרכב או יוחלף.
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
הועדף על פני דור פרץ. דסה
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רצה את זהבי בהתחלה. רוטנשטיינר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
אחרי פארסת הזימון של טאלב טואטחה לנבחרת והשחרור שלו אמש בשל פציעה, רוטשנטיינר יצטרך לקבל החלטה את מי מבין שני השחקנים שהיו ברשימת ההמתנה לתפקיד זה הוא יזמן: מתן בלטקסה ממכבי ת"א או דני גרופר מהפועל ת"א, שנחשב כמגן התקפי יותר.
האוסטרי קיים בימים האחרונים שיחת 'זום' עם ליאור רפאלוב מאנטוורפן, עוד לפני הזימונים, על מנת להסביר לו את ההחלטה שלא להכליל את שחקן העונה בבלגיה בסגל הנבחרת. "אני לא רוצה לזמן אותך ואתה לא תשחק. רק אם אחד השחקנים הוותיקים שלנו לא יהיה כשיר ואבין שיש לך סיכוי לשחק, אזמן אותך", אמר רוטנשטיינר באותה שיחה.
3 צפייה בגלריה
נאתכו מאוכזב
נאתכו מאוכזב
יפתח מול דנמרק? נאתכו
(צילום: רויטרס)
הנבחרת תתכנס בראשון בערב לקראת האימון הראשון שיתקיים למחרת. ההרכב די ברור לקראת המשחק הראשון בחמישי הקרוב נגד דנמרק. כרגע עוד לא ברור מי יפתח כקשר האחורי: אייל גולסה או ביברס נאתכו. רוטנשטיינר מאוד מעריך את קשר פרטיזן בלגרד ולכן עשוי ללכת איתו לפחות במשחק הראשון. מצד שני, גולסה נמצא בכושר מצוין ויש לו שיתוף פעולה נהדר עם דור פרץ במכבי ת"א. עוד עמדה אחת לא סגורה היא בהגנה, במידה שניר ביטון יהיה כשיר, הוא יפתח יחד עם איתן טיבי וחאתם אל חמיד. אולם שחקנה של סלטיק רק חזר מפציעה וקיים משחק אימון עד כה.