לפני כשלושה שבועות החל הסגר במדינה, ואיתו הושבתו כל ענפי הספורט, כאשר גם נאסר על הקבוצות להתאמן, הנחיה שלא הייתה תקפה לקבוצות שמשחקות במפעלים בינלאומיים.
מאז מצאו קבוצות הכדורסל פרצה ונרשמו כולן לליגה הבלקנית כדי לשוב ולהתאמן. בית"ר ירושלים ביצעה מהלך משלה והקימה את "ליגת המנותקים", אליה הצטרפה גם מ.ס אשדוד. שתי הקבוצות שבו להתאמן בניגוד לנהלים, כשבבית"ר אף נרשמו לליגת מיני-כדורגל בינלאומית.
2 צפייה בגלריה
חזי לוי
חזי לוי
"כרגע אני לא איש בשורה". חזי לוי
(צילום: יריב כץ )
במהלך הימים האחרונים החלה מחאה גלויה של כדורגלנים וראשי מועדונים, שאף נפגשו עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, כדי להפוך את ההחלטה ולהשיב את הקבוצות לפחות לאימונים.
היום (חמישי) הסיפור הסתבך כאשר פרופ' גרוטו בדק אפשרות להשבתת האימונים גם של הקבוצות שמשחקות במפעלים בינלאומיים, אך כשעה מאוחר יותר הודיע יו"ר המינהלת ארז כלפון, שהגיע להסכמות לגבי חזרת האימונים ביום רביעי בשבוע הבא במטרה לחדש את משחקי ליגת העל ב-31 באוקטובר, כשבמקביל הודיע שקבוצה שתפר את ההנחיות עד אז תיקנס ב-100 אלף שקל.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי נתן היום הצהרה ובין היתר התייחס לבלגן הגדול בכדורגל הישראלי. "גם אני וגם גמזו אוהדים פנאטיים של כדורגל וספורט", אמר פרופ' לוי. "מי שמאשים אותנו בעיסוק פוליטי, אני מפנה אותו לשש קבוצות, האחרונה בהן היא הפועל באר שבע, עם שישה מאומתים".
2 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים בבית וגן
אימון בית"ר ירושלים בבית וגן
אימון בית"ר ירושלים בבית וגן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בסגר הראשון דווקא הוא (גרוטו) היה שנלחם לאפשר את הספורט הקבוצתי, מעבר ליחידני. ההחלטה היא לא של גרוטו, אלא של כולנו. התרנו את זה לליגה המקצועית בשל החשיבות ובשל העבודה של השחקנים, אבל המציאות טפחה על פנינו. ואנחנו עם קבוצות שלמרות שהיו אמורות להיות בקפסולה, יש שש קבוצות עם תחלואה גבוהה מאוד. לכן בסגר הנוכחי הזה והתחלואה הגבוהה הזו לצערנו הרב אנחנו חייבים להפסיק את האימונים".
לוי גם סיפר על הסיבה להחרגה של קבוצות במפעלים בינלאומיים: "הם כפופים להוראות מאופ"א, ואלו דברים שיכולים לגרור סנקציות, וזה ייצוג של המדינה. לכן נטלנו את הסיכון, עם בדיקות. נתנו לסיים את העונה הקודמת למרות העלייה בתחלואה. לכן לצערי בשלב הזה לא אוכל להיות איש בשורה. זה לא פוליטי. שש קבוצות עם כל כך הרבה שחקנים שחלו יכולים להדביק אחרים".