הופנהיים החליטה לשלוח הבוקר (רביעי) מטוס פרטי לאוסלו על מנת שיאסוף את מונס דאבור שנמצא חיובי בבדיקת קורונה במסגרת שהותו בנבחרת ישראל לקראת המשחק הערב (19:00) נגד נורבגיה.
הרשויות בנורבגיה הודיעו לקבוצה מהבונדלסיגה כי אם יישלח מטוס פרטי יתאפשר לדאבור לעזוב את חדרו בבית המלון של הנבחרת. מתברר כי המטוס יבצע גם איסוף של אחד משחקניה הדנים של הקבוצה, שנמצא גם הוא חיובי לקורונה לפני המשחק של דנמרק הערב מול שבדיה.
4 צפייה בגלריה
דאבור וניצן
דאבור וניצן
דאבור וניצן באימון. הופנהיים דואגת לחלוץ שלה
(צילום: שרון צור)
דאבור סבל מתסמינים ביממה האחרונה, ומכיוון ששהה בחדר האסיפות שלשום ליד ביברס נאתכו, חאתם אל-חמיד ולואי טהא, הוחלט תחילה כי רק הקפטן יצטרך להיכנס לבידוד. הסיבה: אל-חמיד וטהא כבר חלו בקורונה. לאחר שיחה עם השלטונות הנורבגים קיבל נאתכו אישור להשתתף במשחק ולא ייאלץ להיכנס לבידוד.
בהודעת ההתאחדות נמסר: "לאחר דיונים וחקירה מעמיקה בשיתוף פעולה עם השלטונות הנורבגים, הוחלט כי המגע של ביברס נאתכו עם מונס דאבור אינו מצריך בידוד. קפטן הנבחרת יעמוד לרשות המאמן במשחק הערב".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
לא יצטרך להיכנס לבידוד. נאתכו
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
אחרי שהתברר כי דאבור חיובי לקורונה ולא יוכל לשחק בשלושת המשחקים בשבוע הקרוב, החל מהערב נגד נורבגיה, ובהמשך שני משחקי ליגת האומות בצ'כיה (יום א' הקרוב) ובנתניה נגד סקוטלנד (רביעי הבא), שמו של ליאור רפאלוב עלה כאפשרות לזימון להגעה לצ'כיה בחמישי, אולם רוטנשטיינר הבהיר כי בהמשך למדיניות שנקט בעניינו ובשל אי הרצון להושיבו על הספסל, הוא לא יגיע, וזימן במקומו את אוסמה חלאיילה.
4 צפייה בגלריה
אוסאמה חלאיילה מאוכזב
אוסאמה חלאיילה מאוכזב
אוסאמה חלאיילה. הועדף על רפאלוב
(צילום: ראובן שוורץ)
המשחק הערב באוסלו עורר זעם רב בשתי הנבחרות. המסר שהעביר שרן ייני, שצפוי לפתוח הערב כקפטן, לפיו אין צורך בקיום משחקים לא הכרחיים בתקופת הקורונה, התקבל כקונצנזוס. נורבגיה תשחק בשבוע הבא במסגרת ליגת האומות ברומניה, ולאחר מכן תארח את אוסטריה בקרב על המקום הראשון שעשוי לסייע לה לעלות למונדיאל, ולכן המשחק מול ישראל בעייתי מבחינתה. אופ"א היתה זו שהחליטה מראש כי המפסידות של שני חצאי גמר פלייאוף היורו ישחקו זו מול זו, וישראל שובצה למשחק חוץ מפני שמראש הוגרלה לשחק בחוץ בגמר לו העפילה אליו.
עוד התברר כי שתי ההתאחדויות פנו לאופ"א על מנת שלא לקיים את המפגש ביניהן, אולם בהתאחדות האירופית פסלו את האפשרות הזו וחייבו את שתי הנבחרות לקיים את משחק הידידות שנקבע מראש כחלק מהפורמט.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. מתכוון לשמור כוחות למה שחשוב
(צילום: דנה קופל)
רוטנשטיינר, שיסיים את תפקידו כמאמן הנבחרת אחרי שני המשחקים בשבוע הבא ויישאר עד לסיום חוזהו בדצמבר, מבין כי לשני משחקי ליגת האומות בשבוע הבא יש חשיבות כדי להשאיר את הנבחרת בדרג ב' של המפעל. לכן, במשחק הערב הוא יישלב שחקנים אחרים.
איתמר ניצן צפוי לפתוח בשער. אור דדיה מהפועל באר שבע, שזומן ברגע האחרון במקום מאור קנדיל, יפתח גם הוא. אלי דסה ישחק בשני משחקי ליגת האומות וייתכן שגם ג'ואל אבו-חנא או סאן מנחם יפתחו בהרכב. בקישור עשויים נטע לביא או מוחמד אבו-פאני לשחק לצד דור פרץ ובהתקפה יפתח שון וייסמן. ייתכן שגם יונתן כהן ישולב.
פורסם לראשונה: 06:01, 11.11.20