התפרצות הקורונה, מגבלות הפייר-פליי, מאמן שמחפש אתגר חדש ושחקנים ישראלים שרוצים לבצע קפיצת מדרגה לאירופה. כל אלה, בנוסף לסימני שאלה לגבי התקציב בעונה הבאה, מעסיקים את מכבי תל אביב מודל 2020/21.
הכל על האליפות של מכבי ת"א:
בשיחות שהתנהלו בימים האחרונים בין נציגי מכבי לשחקנים כאלו או אחרים, חוזר הניגון כי למרות ההתעניינות בהם בלתי ניתן להגיש להם הצעה, מאחר שהתקציב לקראת העונה הבאה עדיין לא ידוע.
5 צפייה בגלריה
שחר פיבן
שחר פיבן
מי יישאר ומי יעזוב? שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
כבר עתה ברור כי התקציב אמנם יישאר הגבוה ביותר בליגה, אבל כבר לא יהיה סביב ה-120 מיליון שקל. אחרי שהשחקנים קיצצו כ-40 אחוז מהשכר בגלל הקורונה, עדיין לא ברור מה יהיה גובה הקיצוצים בעונה הבאה. לא מן הנמנע כי יהיה זה שוב קיצוץ של עשרות אחוזים, הרבה תלוי בחזרת הקהל שלא נראית כרגע על הפרק.

גלזר וכהן לאירופה?

לחלק מהשחקנים יש שאיפות לעבור לחו"ל בעונה הבאה, למרות שאין להם תגי מחיר כסעיף יציאה. השם הכי חם הוא דן גלזר, כשהכיוון הוא ליגת המשנה באנגליה שבה יש לו הצעות, כמו כן מגרמניה ומבלגיה. יונתן כהן שמחזיק בדרכון פולני רוצה לעבור אף הוא לחו"ל, ואחרי שכבר קיבל הצעות מאוסטריה, מכוון בכלל לליגה הצרפתית. גם דור פרץ רוצה לנסות את מזלו באירופה.
5 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
ישנם ארבעה ישראלים שמסיימים חוזים וקיבלו איתותים מהקבוצה שהיא רוצה אותם בעונה הבאה: אייל גולסה, שמחזיק בדרכון פורטוגלי ובוחן במקביל גם אופציות בחו"ל, איתי שכטר, שרן ייני ואבי ריקן. האחרון הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא ממשיך: "גם תואר וגם נשאר לעונה נוספת".
5 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
פוזל לאנגליה. דן גלזר
(צילום: עוז מועלם)
לטל בן חיים ששוחרר מספרטה פראג והפך לשחקן חופשי לא הוגשה הצעה רשמית, אך הוא נמצא על הפרק. איתן טיבי, שחר פיבן, אילון אלמוג, אופיר דודזאדה יישארו. אסור לשכוח את השחקנים החשודים בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", כאשר הבעלים מיץ' גולדהאר צפוי לקבל החלטה לגביהם בהמשך.

מהפך בזרים

מכבי תשחק ב-18 באוגוסט במוקדמות ליגת האלופות, כאשר הסיבוב הראשון ייערך בפורמט של משחק אחד בלבד והיא תהיה מדורגת. בכל מקרה זהות המארחת תיקבע על ידי הגרלה, כשהמטרה היא לעבור לפחות את המפגש הראשון כדי לשמור על סיכוי לנשור למוקדמות הליגה האירופית.
למרות רצון בקבוצה שוולדימיר איביץ' יישאר, שכירת חברת ההובלות לסלוניקי, ההבנה כי התקציב יקוצץ והחשש מעוד הדחה מוקדמת מאירופה, מסמנים את דרכו של הסרבי החוצה. במקומו צפוי להגיע מאמן זר אחר, שיהיה לו חודש וחצי בלבד להכין את הקבוצה למוקדמות ליגת האלופות.
5 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
עם המזוודות כבר. ולדימיר איביץ'
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מכבי תל אביב
מכבי חיפה מכבי תל אביב
מבוקש בספרד. ז'איר אמאדור
(צילום: אורן אהרוני)
רוב הזרים צפויים לעזוב. הבלם ז'איר אמאדור יעבור ככל הנראה לסראגוסה שנאבקת על עלייה לליגה הספרדית הבכירה. לגבי המגן הימני אנדרה ז'ראלדש יש התלבטות: הפורטוגלי שהושאל מספורטינג ליסבון קיבל ארכה מקבוצתו להישאר בארץ עד לסיום הליגה, במכבי יצטרכו לקבל החלטה האם להשקיע ברכישתו 700 אלף אירו. לאנריק סאבוריט יש חוזה לעונה הבאה.
צ'יקו אופואדו כנראה שלא ימשיך, לאורוש ניקוליץ' יש חוזה גם לעונה הבאה. לגבי ניק בלקמן, המאמן הבא יקבל החלטה. השוער היווני אנדראס יאניוטיס שהפך לשוער משנה בלבד בקריית שלום, עשוי לעזוב והכל תלוי בהצעות שמכבי תקבל, מאחר שהוא מחזיק בחוזה לעונה הבאה.