7 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת
אלופת המדינה לעונת 2019/20
(צילום: אורן אהרוני)
מכבי תל אביב אלופת המדינה לעונת 2019/20. הצהובים ניצחו 0:3 בדרבי את הפועל תל אביב, הבטיחו את התואר בפעם ה-23 בתולדותיהם ויניפו את הצלחת עונה שנייה ברציפות. הדובדבן על הקצפת הוא החגיגה דווקא מול היריבה העירונית.
מכבי ת"א אלופת המדינה:
פתיחת העונה של מכבי תל אביב לא הייתה אידיאלית. היא הודחה ממוקדמות ליגת האלופות אחרי הפסד לקלוז' ומיד לאחר מכן סיימה את העונה האירופית אחרי הדחה מביכה מול סודובה הליטאית. למרות האכזבה באירופה, בזירה המקומית היא הוכיחה לכל אורך העונה עליונות ברורה.
7 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שמרו על האליפות. שחקני מכבי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
אחרי 0:2 על נס ציונה במחזור הפתיחה, הגיע הרגע שהאוהדים חיכו לו שלוש שנים, החזרה לבלומפילד. 25 אלף צהובים מילאו את האצטדיון ביפו בדרבי מול בני יהודה, אבל נאלצו לחזור הביתה עם 0:0 מעט מאכזב. את השער הראשון של מכבי באצטדיון החדש כבש דווקא טרנט סיינסברי ב-0:1 על מכבי חיפה. גם השער הבא היה עצמי של לואי טהא ואת הראשון מרגלי שחקן צהוב כבש איתי שכטר ב-0:2 על הפועל ב"ש. בין לבין היה הפסד לבית"ר ירושלים בגמר גביע הטוטו, אבל הנקמה הגיעה ארבעה ימים לאחר מכן עם 0:4 ענק על אותה בית"ר בטדי במחזור החמישי.
את הריצה הצהובה בפתיחת העונה אפיין בעיקר משחק ההגנה המצוין בהובלת איתן טיבי וז'איר אמאדור, שזכו לגיבוי של קישור אגרסיבי בראשות דן גלזר. שחקניו של איביץ' נעלו את השער במשך יותר מסיבוב שלם ואת הכדור הראשון מהרשת הוציאו רק במחזור ה-14. הכובש היה אלעד שחף, שטיל שלו סידר לנס ציונה נקודה יקרה בבלומפילד.
הנהנה העיקרי מהיכולת ההגנתית היה דניאל טננבאום. השוער יועד בכלל לתפקיד המחליף של אנדראס יאניוטיס, אבל קיבל את הקרדיט בעקבות פציעה של היווני והחזיר עם שבירת שיא הדקות ללא ספיגה בליגת העל שעומד כעת על 1,272 דקות. טננבאום מדורג כיום במקום השביעי בטבלת כל הזמנים העולמית.
מכבי ת"א גם שמרה על שליטה מוחלטת בדרבי. הם ניצחו בארבעת המפגשים שנערכו העונה ומחזיקים ביחס שערים של 0:11. עם כל הכבוד להפועל ת"א, היריבה הגדולה ביותר שלהם העונה הייתה מכבי חיפה, שחזרה לצמרת אחרי לא מעט שנים מאכזבות. היריבות הקלאסית הייתה צמודה במשך חלקים גדולים של העונה ורגע השיא שלה סידר לנו את אחד המשחקים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.
7 צפייה בגלריה
דניאל טננבאום
דניאל טננבאום
כמעט לא ספג העונה. דניאל טננבאום
(צילום: עוז מועלם)
כשהפער ביניהם עומד על שלוש נקודות בלבד, שתי הקבוצות נפגשו ראש בראש למשחק עונה אמיתי במחזור ה-17. בדקה ה-93, כשלוח התוצאות הראה 3:3 אחרי משחק משוגע ומלא מהפכים, כדור רוחב של עומר אצילי מצא את יונתן כהן, שכבש את השער הכי גדול שלו בקריירה עד עכשיו ונתן נוקאאוט לשאיפות האליפות של הירוקים.
הצהובים לא הביטו אחורה לאחר מכן והפער רק הלך וצמח, כשאת העונה הסדירה הם מסיימים כמובן במקום הראשון. מה שאיים על העונה הנפלאה ונטולת ההפסדים שלהם הייתה מגפת הקורונה, שהשביתה את הליגה לשלושה חודשים. למרות זאת, גם הפגרה הכפויה לא עצרה את איביץ' ושחקניו שהמשיכו מאיפה שהפסיקו בפלייאוף העליון בדרך לאליפות שנייה ברציפות, אותה יחגגו ללא הקהל, שכמובן לא יכול להגיע לבלומפילד בגלל הקורונה.
7 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב מכבי חיפה
מכבי תל אביב מכבי חיפה
יונתן כהן אחרי שער הניצחון
(צילום: אורן אהרוני)
סוגיה נוספת שפוגמת מעט בחגיגות היא פרשת הכדורגלנים והקטינות. שני שחקני מכבי ת"א חשודים בבעילה אסורה בהסכמה ולכן הוצאו לחופשה ולא נכללים בסגל כבר מספר משחקים. לכך אפשר לצרף עוד מספר אירועים לא נעימים כמו מופע האבוקות מהדרבי שעלה למכבי בעונש רדיוס.
הכובש המצטיין של מכבי ת"א הוא יונתן כהן עם 11 שערים. צ'יקו אופואדו, שנפצע בדרבי בפברואר עם תשעה ועומר אצילי שהחל עם העונה באיחור בגלל פציעה עם שמונה. כהן מוביל גם בבישולים עם 11 ואחריו אצילי עם תשעה ואייל גולסה, שחווה עונה מצוינת גם כן עם חמישה מהקישור.
7 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'. אליפות שנייה שלו
(צילום: אורן אהרוני)
בסופו של דבר מכבי תל אביב הבטיחה כאמור אליפות שנייה ברציפות ו-24 בסך הכל. אמנם לא מדובר באליפות הכי נוצצת שהייתה כאן, אבל בוודאי אחת הראויות שבהן. אחרי שהתואר כבר בכיס, לצהובים נותרה מטרה אחת אחרונה, לסיים עונה ללא הפסדי ליגה, הישג עליו חתומות רק שלוש קבוצות בהיסטוריה - מכבי ת"א של עונות 1953/54 ו-1957/58 ומכבי חיפה של 1993/94.

0:3 מוחץ נוסף בדרבי

החגיגות כמובן היו מתוקות יותר בזכות ה-0:3 על הפועל תל אביב בדרבי. הצהובים רשמו ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים מול היריבה העירונית עם יחס שערים מוחץ של 0:11. במחצית הראשונה האדומים עוד היו במשחק, אבל במחצית השנייה החבורה של איביץ' נתנה גז בדרך לניצחון מוחץ נוסף.
7 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת
ניק בלקמן בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת
איתן איבי אחרי השער
(צילום:עוז מועלם)
ניק בלקמן חגג את הראשון שלו העונה (67), איתן טיבי התכבד בשער מרגש בחצי מספרת וגם הזיל דמעה (81) ואיתי שכטר זכה לכבוש את שער האליפות (90) והקפיץ את כל הספסל כולל ולדימיר איביץ'. עמונאל בואטנג הותיר את הפועל בעשרה שחקנים לקראת הסיום.
במקביל, בקריית שלום, כ-400 אוהדים צהובים התאספו כדי לצפות במשחק על מסך. הם עודדו במהלך המשחק ולאחר השערים הדליקו אבוקה, כשהמשטרה עצרה את מי שהדליק אותה ולאחר מכן גם פינתה משם את האוהדים. הם החלו בצעידה לכיוון בלומפילד, התפרעו וזרקו חפצים שגרמו לפציעה של שלושה שוטרים.