העונה הסתיימה והיא הכי ירוקה שאפשר. מכבי חיפה זכתה הערב (ראשון) באליפות מול האוהדים שלה בסמי עופר אחרי 2:3 על הפועל באר שבע, ובסיום ברק בכר התייחס לשנה המאתגרת שעבר והציפיות האדירות שהיו ממנו.
"אחרי השקעה כל כך גדולה, זה הגיע. זה לא רק האליפות שלי ושל השחקנים, זה אליפות גם של הקהל המדהים הזה", אמר בכר. גם ביום רביעי (1:1 מול עירוני ק"ש) הבנתי שזה נגמר. אחד למיליון הגול הזה שספגנו. לפני חמש שנים הייתה לי בול אותה סיטואציה, וידעתי שזה ייגמר בדיוק באותה צורה".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: גיל נחושתן)
בכר המשיך: "לא היה לי ספק, היה לי ברור שיש מטרה אחת. פה מההתחלה הייתה מטרה אחת. אפשר לפרגן למרקו בלבול על העבודה שלו, היה סגל מדהים שצריך לשדרג אותו מעט. היה פה פייט אדיר, צריך לפרגן למכבי תל אביב שנלחמה עד הסוף. אמנם לא ניצחנו אותם העונה, אבל נעשה את זה בעונה הבאה".
המאמן הוסיף: "הרגע הכי משמעותי זה שניצחנו 0:3 באשדוד, עשינו שם ניצחון עם הגב אל הקיר. מכבי ת"א הייתה ברצף מדהים, אנחנו לא היינו במומנטום מספיק טוב. האמנתי בדרך שלי כמו כל העונה, ואז הקהל חזר – והבנתי שהתואר מגיע אלינו למרות שהיינו מקום שני".
בכר החמיא לצוות האימון שלו: "אני חושב שהצוות פה הוא כוח מאוד מאוד גדול, אני אמנם מנהל אותו, אבל הוא עושה הרבה יותר עבודה ממני. הקבוצה הראתה חוסן מנטלי ועשינו את זה גם היום ושיחקנו כמו גדולים, לקחנו אליפות גדולה".
4 צפייה בגלריה
נטע לביא מניף את צלחת האליפות
נטע לביא מניף את צלחת האליפות
"הקבוצה הראתה חוסן מנטלי". חיפה חוגגת עם הצלחת
(צילום: עוז מועלם)
"ג'וש (כהן) לא התחיל את העונה טוב, וגם נפצע ובא גלזר שעשה מחנה אימון מהסרטים, היה מדהים. בסופו של דבר החלטנו שכן צריך להחזיר את היציבות לשער. אני חושב שההחלטה גרמה לו להתאמן יותר טוב ולא להיות בטוח בעמדה".
על עתידו בחיפה הוא אמר: "אין לי עוד חוזה לעונה הבאה, אבל נשב בימים הקרובים. אנחנו קודם צריכים לחגוג. הייתה שנה מאתגרת. השחקנים פה התבגרו והתחשלו בשנה הזאת והם יהיו יותר טובים ויותר עוצמתיים ויתקדמו עוד ועוד. ברור שאירופה מעניינת אותי. אני עוד צעיר, אני במכבי חיפה כרגע. דווקא מכישלונות למדתי המון. בשנה וחצי הפחות טובות בהפועל באר שבע למדתי לא מעט".
בכר גם נשאל על צירופו של עומר אצילי, שהיה מעורב בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", ולכן הוחלט במכבי תל אביב לשחרר אותו: "אני חושב שכל מאמן ירצה שחקן כמו עומר אצילי, זה היה מהלך של יענקל'ה. ברור שביקשתי את עומר אצילי, איזה מאמן לא יבקש את עומר אצילי. הוא לא היה אמור להיות שובר שוויון. גם לו לא היה קל להיכנס לעניינים בחודש הראשון".
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
"איזה מאמן לא ירצה שחקן כמו אצילי?"
(צילום: עוז מועלם)

לביא: "הבנתי מזמן שאנחנו הולכים לזכות"

"חוויה מטורפת, עשינו פה היסטוריה, גאה בכולם. אווירה מדהימה. אני יכול ראיון שלם וימים שלמים לדבר על מה עברנו בשנים האחרונות", טען הקפטן נטע לביא. "הבעלים שלנו עשה הכל כדי שמכבי חיפה תחזור למקום שלה. לא הייתה לי תחושה שהולכים לפספס, הייתה באסה כשהכדור של אמאנגה נכנס. ידענו שאנחנו צריכים לעשות את העבודה בסמי עופר מול 30 אלף איש. עבדנו מאוד קשה בשביל הרגע הזה".
עוד אמר לביא: "הבנתי מזמן שאנחנו הולכים לזכות באליפות. היום השחקנים עשו עבודה נהדרת, ואני גאה. אין לי מושג אם יהיו הצעות, טוב לי פה, אני מרגיש הכי בבית בעולם".
דולב חזיזה: "אני שמח שקיימתי את מה שהבטחתי, לזכות באליפות. זילזלו בי ואני האמנתי בי ובדרך שלי. אני מאושר כי כל כך חשוב למועדון הזה לחזור למקום הטבעי שלו. שזה להנהיג ולזכות באליפות".
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה חוגג עם האוהדים
דולב חזיזה חוגג עם האוהדים
"התפרקתי בבכי". דולב חזיזה חוגג עם האוהדים
(צילום: גיל נחושתן)
חזיזה נשאל על הסוד של הקבוצה ואמר: "אני חושב שיש לנו את חדר ההלבשה פשוט מטורף, כל השחקנים, גם הזרים, גם אלו שפחות משחקים, כולם שמחים בשביל כולם. השנה הזו נכתבה בספר מסוים שהיא של מכבי חיפה. אם היה אפשר לזכות קודם, הייתי רוצה לזכות קודם. רצינו לזכות בקריית שמונה, התאכזבנו מהגול בדקה ה-93. היינו כל כך טעונים והתפצצנו על המגרש. אני התפרקתי בבכי בסוף המשחק".
"קצת מאכזב שלא ניצחנו את מכבי תל אביב, אבל אנחנו אלופי המדינה והם במקום השני. אני יכול להבטיח שבשנה הבאה יהיה גם יותר טוב".