עומר אצילי חתם היום (רביעי) רשמית במכבי חיפה, והוא חוזר לליגת העל אחרי חצי עונה לא מוצלחת באפואל ניקוסיה הקפריסאית. הקשר בן ה-27 סגר לשלוש וחצי שנים וירוויח 300 אלף דולר לעונה. כל זאת יממה לאחר רימון ההלם שהונח בפתח בית הוריו. על מועמדותו של אצילי לחיפה פורסם לראשונה ב-ynet.
אצילי אמר לאתר הרשמי לאחר החתימה: "אני מאד שמח ונרגש להגיע למכבי חיפה, מחכה כבר לרגע לעלות הדשא ולתת את כל כולי. אני מגיע למועדון ענק עם קהל מחבק שמעניק לי אהבה גדולה מהרגע הראשון. זה מרגש ולא מובן מאליו מבחינתי. אני מבין שיש מי שנפגע מהקריאות שנה שעברה, זה היה ברגע של אמוציות וללא כוונה לפגוע באף אחד ואני מתנצל על כך. אני רוצה במעמד זה להגיד תודה לאשתי ולמשפחה הקרובה שהולכים איתי כל הדרך, לסוכנים שלי רונן וגלעד קצב, רועי רוזן ועידן כסיף, וכמובן לנשיא המועדון, יענקל'ה שחר. מרגע זה כל כולי מתרכז בכדורגל ובמחויבות לקהל ולמועדון שלי".
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
אצילי מקבל קבלת פנים חמה מהשחקנים
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
שחר עצמו סיפר: "לאחר לבטים ארוכים ובדיקת הנושא לעומקו ובפרספקטיבה של הזמן, קבלתי החלטה מושכלת לקלוט את השחקן עומר אצילי במכבי חיפה. במשך תקופה זו הנושא עלה שוב ושוב בתקשורת. גם אלי היו פניות נגד ובעד. ה'בעד' עלה משמעותית על ה'נגד'. השיקול העיקרי נגד היה המעשה הבלתי מוסרי. לעומתו, פסיקת החוקרים שאין עבירה פלילית. אין למנוע מאדם לעסוק במקצועו ולפרנס את משפחתו. לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה".
"האמרה 'האדם לפני השחקן' היא הקו המנחה את כל בעלי התפקידים במועדון שלנו, לנהוג ולחנך על פיה. זו דרך חינוכית שזכתה לאורך השנים בהישגים לא מבוטלים, הן בתרומה למען הקהילה והן בהצלת לא מעט חניכים מלהידרדר. אחת המעלות של האדם היא גם היכולת לסלוח. עומר אצילי מודע לנזק ולסבל שגרמה המעידה החד פעמית שלו. במסגרת המועדון שלנו ייקח עומר חלק בפעילות למען הקהילה ויעזור לנו להמשיך ולהצליח על המגרש".
4 צפייה בגלריה
יעקב שחר
יעקב שחר
"החלטה מושכלת". שחר
(צילום: ראובן שוורץ)

גורם משמעותי במכבי ת"א, אפיזודה קצרה בקפריסין

כאמור, הישראלי פתח את העונה באפואל ניקוסיה, אך התקשה להשאיר חותם וב-10 הופעות בליגה המקומית בישל שני שערים בלבד ולא הצליח להבקיע. חוזהו הכביד על הקבוצה הקפריסאית שהסכימה לשחררו ללא תמורה.
אצילי עזב בקיץ את מכבי תל אביב בהחלטת הבעלים מיץ' גולדהאר בשל מעורבותו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות". במהלך חודש ספטמבר הודיעה הפרקליטות כי התיק בנושא נסגר מחוסר אשמה בעניין הבעילה האסורה, ומחוסר עניין לציבור בכל הקשור לעבירת האלכוהול.
4 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
אצילי במדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
לפני שעזב, נחשב לאחד השחקנים הטובים של מכבי ת"א. בעונה שעברה הוא תרם שמונה שערים ושמונה בישולים, שעזרו לצהובים לזכות באליפות מרשימה תחת ולדימיר איביץ'.
בעקבות מעורבותו בפרשה, חלק מאוהדי מכבי חיפה לא אהב את הרעיון שאצילי יגיע לקבוצה וכ-20 מהם אף הפגינו עם שלטים סמוך לביתו של הבעלים יעקב שחר. למרות זאת, רוב אוהדי הקבוצה תומכים בהגעתו ומאמינים כי יוכל לשדרג עוד יותר את הסגל של המוליכה.