סערת הפיטורים של משה סיני, חוסר יציבות בהחלטה לגבי שחרור זרים, קפטן ממורמר שלא מצליח להבקיע, ניצחון אחד מפתיחת העונה והמקום הלפני האחרון בליגה. עם שק הצרות הכבד הזה תעלה הערב הפועל תל אביב למשחק תחתית חשוב מול הפועל חיפה בסמי עופר (רביעי, 20:00).
"זה המשחק החשוב ביותר שלנו העונה", אמר אתמול המאמן ניר קלינגר לשחקנים שלו באסיפת הקבוצה המסכמת לקראת המשחק הערב. "כך עלינו להתנהג אם אנחנו רוצים לברוח מהתחתית".
5 צפייה בגלריה
אדי גוטליב
אדי גוטליב
הפנים אומרות הכל. שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
(צילום: ראובן שוורץ)
בהפועל ת"א עדיין מנסים להתאושש מרעידת האדמה סביב הפיטורים של משה סיני, שלא הסתדר עם הבעלים איציק ניסנוב ואף התעמת איתו לפני העזיבה. כמי שהובא לתפקיד על ידי סיני לפני שנה, לקלינגר היתה התלבטות אחרי פיטוריו האם להישאר, אך המנהל המקצועי לשעבר היה זה ששכנע אותו להמשיך ולא לגרום לזעזוע גדול עוד יותר במועדון.
בקבוצה מדברים על צורך מהותי להתחזק בלפחות שניים או שלושה שחקנים לקראת חלון ההעברות בחודש הבא, אולם זה יקרה רק במידה והפועל תשחרר שחקנים אחרים בתמורה, בשל מגבלת רשת הביטחון.
5 צפייה בגלריה
סיני וניסנוב
סיני וניסנוב
עימות קשה. משה סיני ואיציק ניסנוב
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל, במועדון מתוסכלים מחוסר היכולת למצוא את השער. הפועל לא כבשה כבר ארבעה משחקים ברציפות, היא ניצחה יריבה אחת העונה בליגה כאמור וגם זה מול עשרה שחקנים של הפועל חדרה. האדומים הצליחו לכבוש העונה שער שדה בודד בשמונה מחזורים והצליחה לאסוף שש נקודות בלבד, אחת משלוש הפתיחות הגרועות ביותר שלהם מאז ומעולם.
לפחות עד למשחק מול מכבי נתניה (0:0), בו הפועל ת"א הייתה לכל היותר שווה ליריבה, הקבוצה כן הציגה יכולת טובה מול מכבי פ"ת או עירוני קרית שמונה. למרות ניסיונות האלתור, האדומים לא הצליחו למצוא רגל מסיימת. מבחינת הגעה למצבים, הפועל מדורגת במקום לא רע בליגה, אבל בכל מה שקשור להבקעות, היא אחרונה עם שלושה כיבושים - המאזן הכי גרוע של המועדון לאחר שמונה מחזורים (ראו טבלה). לקבוצות הבאות אחריה, בני סכנין והפועל חדרה, יש ארבעה יותר.
5 צפייה בגלריה
נתונים: ירון משעל
נתונים: ירון משעל
נתונים: ירון משעל
הבעיה מבחינת קלינגר היא שמי שמאייש את ההתקפה של הפועל לא סיפק מספרים בקריירה שלו - רועי זיקרי. החלוץ לא הצליח בהפועל חדרה בעונה שעברה, שי הרשקוביץ' צעיר ואושרי דוידה עדיין בוסר. אלטמן לא רגיל לשחק כחלוץ והירש כבר מזמן לא מבקיע, כשבחלק הקדמי יש גם את קוטליה שאפילו לא מגיע למצבים. גם הקישור של הפועל אפור לגמרי ולא יכול להגיע להזדמנות מאחור: עמנואל בואטנג, שי אייזן, שי אליאס ושחקנים אחרים כמו קופר לא מסכנים את השער.
למעט ארנסטס שטקוס וסיאנדה קולו שעוד נחשבים לבאנקר, הבעיה הכי גדולה של הפועל היא הדעיכה של הקפטן עומרי אלטמן (שני שערים העונה), שעוד נמצא במתיחות עם ההנהלה שביקשה ממנו לקצץ בשכרו. שמו גם נקשר למכבי חיפה, אך המעבר לא יקרה בשלב זה.
יתר הזרים לא רלוונטיים: עומאר בראון כבר שוחרר, ארמנדו קופר ולבאן קוטליה שוחררו על-ידי סיני אך ההנהלה נתנה למהלך ברקס והם נשארו לבסוף. השחקנים הצעירים, שבעבר הלא רחוק זכו למחמאות, לא יציבים ולא מצליחים להמריא.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
מראה שכיח העונה. שחקני הפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
אם לא חסרות צרות להפועל, רק הבוקר היא תוכל לדעת אם אחד השחקנים היציבים שלה, הבלם אדי גוטליב שעבר צילום במפשעה, יהיה כשיר. אם לא, רז שלמה שמציג יכולת ירודה מפתיחת העונה יפתח.
אחת מנקודות האור העונה הוא הצעיר אושר דוידה, אולם יש לו בעיה עם קבלת ההחלטות. "זה לא סוד שאנחנו בתקופה לא טובה מבחינת התוצאות. אין מה להגיד יותר מדי, התכוננו טוב, כולם בקבוצה מודעים לחשיבות של המשחק מחר. נשים הכל בצד בשביל לנצח. זה הדבר היחיד שחשוב כרגע", אמר לפני המפגש מול הפועל חיפה שאולי יוציא את האדומים לדרך חדשה.