הדחות מוקדמות מאירופה אחרי עונה גבולית הפכו לעניין שבשגרה אצל רוני לוי. זה קרה לפני ארבע שנים כשהוא איאמן את מכבי חיפה שהפסידה לנומה קאליו ולפני שנתיים, כאשר שימש כמאמנה של אנרתוזיס פמגוסטה שהושפלה מול אלצ'י האלבנית. ביום חמישי האחרון חזרה התופעה על עצמה כאשר בית"ר ירושלים הודחה במוקדמות הליגה האירופית על ידי טאוטה דורס, דבר שגרם למשה חוגג לפטרו.
בשתי המפלות האחרונות הודחו הקבוצות של לוי מול יריבות אלבניות חובבניות שמתאימות ברמתן לקבוצות מהליגה הלאומית בארץ. בשני המקרים הוא פוטר על ידי בעלים אמוציונליים, האחרון שבהם היה משה חוגג.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
הקשר האלבני. רוני לוי
(צילום: אבי רוקח)
בשלושת המקרים שהובילו לפיטורי לוי לאחר הכישלונות באירופה נראה כי הוא סומן מראש, וההדחות רק שימשו כעילה מהותית לפרידה ממנו. לוי סיפק עונה גבולית לכל היותר במכבי חיפה, שהסתיימה בטעם טוב עם זכייה בגביע המדינה, מה שגרם ליעקב שחר להשאירו מבלי שהיה שלם עם עצמו. מיד לאחר ההדחה מול נומה קאליו הוא החליט לפטרו. מאז, למרות שינויים לא מעטים על הקווים של הירוקים, רוני לוי לא נחשב למועמד אפילו לרגע לחזור לתפקיד.
בפמגוסטה סיים לוי עונה לא רעה במקום הרביעי, אבל לא נהנה משקט במועדון ולאחר ההדחה מול לאצ'י הוא פוטר, בדיוק כמו בבית"ר. חוגג רצה להחליפו, יוסי בניון התנגד ולוי נשאר עד הכישלון האחרון, שהיווה קו אדום מבחינתו של חוגג.
4 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
משה חוגג החליט שנמאס לו
(צילום: אורן אהרוני)

נשאר רק בגלל ההתעקשות של בניון

המינוי של לוי נולד בחטא, נמשך בחטא והסתיים בסופו של דבר עוד לפני משחק הליגה הראשון של בית"ר ירושלים מחר מול הפועל חיפה. חוגג לא רצה אותו מהרגע הראשון. הוא סימן את ברק בכר עוד בקיץ שעבר, אבל בניון עמד על הרגליים האחוריות והבעלים העדיף לא להתערב בעבודתו של המנהל המקצועי. גם בקיץ האחרון קיבל חוגג החלטה להחליף את לוי, אבל בניון שוב התעקש. יחד עם ההבנה שבכל מקרה יצטרך לשלם את שכרו לעונה הקרובה, החליט הבעלים להשאירו. עד שהגיעה הקבוצה שלא עברה שלב באירופה 25 שנה ושמה קץ להתלבטויות של חוגג.
עם שריקת הסיום במשחק בדורס, חוגג כבר קיבל את ההחלטה כי לוי לא ימשיך. בטיסה חזרה מאלבניה, זו שנחתה בנתב"ג בארבע וחצי לפנות בוקר, עוד ניסו לשכנע אותו גורמים במועדון כמו המנכ"ל מוני ברוש, היו"ר אלי אוחנה ואחרים שלא לקבל החלטה מהירה ולחכות לפחות עד למשחק הראשון בליגה. אבל חוגג היה נעול מטרה ופיטר את לוי.
4 צפייה בגלריה
משה חוגג ואלי אוחנה ביציע
משה חוגג ואלי אוחנה ביציע
אוחנה ניסה לשכנע את חוגג לחכות
(צילום: ראובן שוורץ)
בסיום העונה שעברה העביר חוגג ביקורת פומבית יוצאת דופן על לוי. הוא אמנם הגדיר אותו כאחד המאמנים הטובים בארץ, אבל גם חשף כי לא אהב את ההתנהלות שלו בראיונות אחרי משחקים ויצירת אווירה לא נעימה. רק אחרי שהבין כי יצטרך לשלם את מלוא שכרו, שהמשך העסקתו של בניון תלוי בכך וגם שמוקד לחץ כמו הקהל הבית"רי לא יהווה גורם במשחקים בשל משבר הקורונה, הוא קיבל את המציאות בצורה שונה.
חוגג לא אהב את חוסר היציבות של בית"ר ואת העובדה שנראתה אנמית. הוא היה ביחסים קרירים במקרה הטוב עם רוני לוי, כשביתר סיימה עונה בפער של 28 נקודות מהמקום הראשון.
4 צפייה בגלריה
גמר גביע הטוטו
גמר גביע הטוטו
ברגע שחוגג התערב בניון החליט ללכת
(צילום: ראובן שוורץ)
הזעזוע התרחש ללא ידיעתו של יוסי בניון, שהבין כי האוטריטה המקצועית שלו נסדקה סופית. חמש שעות אחרי הנחיתה של בית"ר בארץ חייג הסלולרי של רוני לוי עם שיחה מזוהה מצידו של חוגג, שיחה קצרה בה הודיע הבעלים כי הוא סיים את תפקידו במועדון. לאחר מכן הגיעה ההתפטרות של בניון בשיחת טלפון עם חוגג.
יותר מידי דלתות סגורות בפני רוני לוי בכדורגל הישראלי, בטח בקבוצות הגדולות. מכבי תל אביב ממנה מאמנים זרים בלבד, במכבי חיפה יש נשיא שכבר לא יחתים אותו יותר, בבית"ר ירושלים הדלת נטרקה, בבאר שבע עובד כיום מאמן בכיר וכך גם בהפועל תל אביב. יתכן כי לוי שוב ייצא לשנת שבתון, יחזור לאמן בקבוצות ברמות הנמוכות יותר בכדורגל הישראלי או יפזול ליציאה מחודשת לחו"ל.