החשיפה של פרשת "המינוי שבוטל" ב-ynet ממשיכה להסעיר את הכדורגל הישראלי: אבי לוזון מתכוון לדרוש בישיבת המינהלת שתתקיים בשני הקרוב את הדחתו של יו"ר המינהלת ארז כלפון, כשמאחורי הקלעים נוצרה מתיחות חסרת תקדים בין ההתאחדות למינהלת.
יועצים משפטיים במועדונים גדולים אחרים קבלו על הבחירה של מינהלת הליגה בעו"ד מאירי כנציג הישראלי בבית הדין העליון של ארגון הליגות האירופיות, ואילו חבר דירקטוריון המינהלת, לוזון, זועם על ההתנהלות אחרי שהמינהלת לא גילתה שקיפות מול הקבוצות האחרות ולא עידכנה את ההתאחדות.
3 צפייה בגלריה
אבי לוזון וארז כלפון
אבי לוזון וארז כלפון
צפויה ישיבה סוערת. אבי לוזון וארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
"המינהלת פעלה במחשכים, כל סיפורי השקיפות, היושרה והמנהל התקין נעלמו", אמר לוזון שמתכונן לישיבה סוערת במיוחד בשני הקרוב. ממינהלת הליגה נמסר: "המינהלת היא חברה בארגון הליגות האירופאיות אשר מכסות השיפוט ניתנו לו. פעילותה של המינהלת במסגרת ארגון הליגות הארופאיות נעשית בנפרד ובמנותק מעבודתה מול ההתאחדות לכדורגל בישראל".
הסערה פרצה כאשר יו"ר ההתאחדות אורן חסון הופתע לקבל פנייה רשמית מאופ"א, המבקשת את אישורו למנות את מאירי, היועץ המשפטי של מכבי ת"א וחבר הנהלת ההתאחדות, לתפקיד היוקרתי בבית הדין העליון של הארגון. לפי המכתב, ההמלצה על מאירי הגיעה מארגון מינהלות הליגות האירופיות (EL).
מתברר כי ה-EL, שמקבל הקצאה של דיין אחד מבין תריסר הדיינים בבית הדין העליון של אופ"א, ביקש מהליגות השונות המלצות על דיינים. יו"ר מינהלת הליגה הישראלית ארז כלפון בחר להציע את עו"ד מאירי. לטענת גורמים בהתאחדות, הדבר נעשה ללא הליך מסודר לבחירת הנציג הישראלי מבין היועצים המשפטיים במועדונים בארץ, ומבלי לעדכן את ההתאחדות עצמה. עם זאת, אופ"א מחויבת לפנות להתאחדות על מנת לקבל את אישורה למהלך, מאחר שמדובר בגוף הרגולטורי הרשמי של הכדורגל הישראלי. אלא שחסון, שהופתע מהמהלך שנעשה לטענתו מאחורי גבו, החליט להטיל וטו על המינוי ולא לאשרו.
הסערה תגיע בשלישי גם לישיבת הנהלת ההתאחדות, בה יציג חסון את המזכירות שלו, תשעה חברים בלבד כדי לאפשר ניהול מופחת אינטרסים, כשבין היתר החליט כי עו"ד מאירי לא יהיה חלק מהמזכירות, מה שצפוי לפלג את ההתאחדות, מאחר שאנשי מכבי ישראל כבר הודיעו כי מתכוונים ללכת לאופוזיציה במידה ששלושת חבריה, עו"ד מאירי, שינו זוארץ ומשה גולדשטיין לא יהיו חלק מהמזכירות.
3 צפייה בגלריה
גם הניסיון לסולחה לא עבד. מאירי, חסון וכלפון
גם הניסיון לסולחה לא עבד. מאירי, חסון וכלפון
גם הניסיון לסולחה לא עבד. מאירי, חסון וכלפון
מאחורי הקלעים עוד ניסו לפשר בין הצדדים, אולם המגעים לא צלחו וכפי שפורסם לראשונה ב-ynet מפגש הסולחה הפך להטחות הדדיות בין הצדדים. "אין לי אמון באיש הזה, שפועל נגדי ונגד ההתאחדות. לא אכניס למזכירות המצומצמת בן אדם שאין לי אמון בו", הטיח חסון במאירי. "אני רוצה להיות חלק מהמזכירות", העביר מאירי את המסר במהלך הפגישה, אולם חסון היה עיקש והסביר: "אין שום סיכוי".
בהתאחדות זועמים על הפרשה שמסעירה את הכדורגל הישראלי והגיבו בין היתר: "מצאנו כי היה ראוי לקיים את הליך הצגת המועמדות בשיתוף ההתאחדות, לכל הפחות בידיעתה, ולא במחשכים. במקום לסדר תפקיד לחבר 'מועדף' מתוך שיקולים שאינם בהכרח ענייניים, זאת בלשון המעטה, היה ראוי לשתף את ההתאחדות בבחירת כל מועמד שמוצא עצמו ראוי להתמודד על מושב זה. לשמחתנו ולגאוותנו, יש לא מעט כאלה מתוצרת כחול-לבן. צר לנו על כך שהיה מי שניסה למנוע מהם את האפשרות הזאת ולא פעל באופן שקוף והוגן. לפיכך, מרגע שנודע לנו על המהלך הפסול, פעלנו במלוא האחריות המתחייבת למנוע את מימושו. ההתאחדות תקפיד למנוע התנהלות נגועה באינטרסים צרים ואישיים".
3 צפייה בגלריה
"המינוי סוכל ממניעים אישיים זרים". מאירי
"המינוי סוכל ממניעים אישיים זרים". מאירי
"המינוי סוכל ממניעים אישיים זרים". מאירי
(צילום: ראובן שוורץ )
מאירי הגיב אתמול ואמר בין היתר: "בסוף הליך מיון ובחירה בחר דירקטוריון ארגון מינהלות הליגות האירופיות פה אחד במועמדותי. הליך בחירה ומינוי זה אינו קשור כלל להתאחדות. לא נתבקשתי על ידם לבקש אישור כלשהו של ההתאחדות. כפי שנודע לי, לאחר שההמלצה הועברה לאופ"א, סוכל המינוי על ידי יו"ר ההתאחדות, וזאת ממניעים אישיים זרים בשיחות שקיים באופ"א מאחורי גבי. נודע לי על כך מארגון מינהלות הליגות האירופיות, שהביע אכזבתו מפעולת ההתאחדות לסיכול המינוי. נציגים נוספים מהליגות השונות הביעו פליאתם ואכזבתם מפעולת היו"ר אורן חסון נגדי. כידוע, אני מנהל זה מספר שנים תביעה נגזרת נגד אבי לוזון על מנת שיושבו כספים שנלקחו שלא כדין מההתאחדות לכדורגל, ולא מן הנמנע כי פעולה זו היא חלק ממסע נקם אישי על רקע זה".