צפו בנבחרת הנוער נוחתת בישראל
(צילום: נדב אבס)
נבחרת ישראל עד גיל 20, שריגשה מדינה שלמה ועשתה היסטוריה כשזכתה במדליית הארד במונדיאליטו 2023, נחתה לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) בישראל וזכתה לקבלת פנים חמה.
מסע הקסם במונדיאליטו - כתבות נוספות
בפתאל טרמינל שבנתב"ג המתינו החברים והמשפחות, שחלקן אף ליוו את השחקנים לאורך הטורניר בארגנטינה ונחתו מוקדם יותר. השחקנים הציגו את המדליות, והמאמן אופיר חיים, הקפטן אילי מדמון ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ נשאו דברים.
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הנוער
שחקני נבחרת הנוער
מקום שלישי בעולם. שחקני נבחרת הנוער
(צילום: נדב אבס )
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הנוער מציגים את המדליות
שחקני נבחרת הנוער מציגים את המדליות
שחקני נבחרת הנוער מציגים את המדליות
(צילום: נדב אבס )
אופיר חיים הנרגש אמר: "אין מאושר ממני. זה התחיל עוד באליפות אירופה בקיץ שעבר, אמרו שזה היה מקרי, אבל הגענו למקום שלישי בעולם. תודה למדינת ישראל על כל התמיכה, האהבה והחיבוק - אנחנו אוהבים אתכם. אני בטוח שמעכשיו השחקנים ישתלבו יותר בקבוצות כי הם מאוד מוכשרים".
אחרי כל משחק, הדבר הראשון שמאמן הנבחרת עשה זה להתקשר לבנו אור שנמצא על הרצף האוטיסטי. "אני הולך ישר לחבק אותו ולנשק אותו, הוא היה כל כך חסר לי", שיתף חיים.
6 צפייה בגלריה
מדמון
מדמון
קפטן הנבחרת נושא דברים. מדמון
(צילום: נדב אבס )
אילי מדמון הוסיף: "עברנו חוויה עוצמתית ומרגשת והלוואי שנצליח לשחזר דברים יפים. תודה למשפחות שתמכו בנו ברגעים המאכזבים וגם ברגעים היפים והמתוקים שלא נשכח בחיים. בשבילי התואר הכי גדול זה להיות קפטן נבחרת ישראל".
שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות, אמר: "אמרו על החבורה הזאת שהיא יוצאת דופן, נדירה, חד פעמית - אז הייתי חייב להגיע לארגנטינה לבדוק אם השמועה נכונה. ובכן זה לא נכון, כי כולם פה בשר ודם, רק אם היה מדובר בחוצנים זה היה הישג חד פעמי. למזלנו הבחורים האלה יהיו איתנו הרבה שנים כדי לעמוד בכל רף שיוצג להם וכדי להגשים לנו חלומות".
אני אומר בקול רם וברור: נבחרת הנוער של ישראל סגנית אלופת אירופה, זוכת מדליית הארד באליפות עולם. תם עידן החלומות, ברוכים הבאים למציאות".
6 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
"תם עידן החלומות, ברוכים הבאים למציאות". זוארץ
(צילום: נדב אבס )
ענאן חלאילי, מלך שערי הנבחרת בטורניר עם שלושה, הוסיף: "מעמד מרגש מאוד. הגענו מפוקסים לכל משחק. יש פה דו קיום, אין פה גזענות, כולם אוהבים אחד את השני. אני הולך לחגוג עם המשפחה והחברים".
תאי עבד, הליגיונר היחיד בסגל שמשחק בפ.ס.וו איינדהובן, חזר לישראל אחרי חצי שנה וסיכם: "עשינו משהו גדול ואנחנו שמחים להביא גאווה למדינה. התגעגעתי מאוד לארץ. כולם מחכים לי בבית ואני הולך לתת להם חיבוק חם".
6 צפייה בגלריה
חלאילי
חלאילי
"אין פה גזענות". חלאילי
(צילום: נדב אבס )
6 צפייה בגלריה
אופיר חיים ואשתו אורלי
אופיר חיים ואשתו אורלי
חיים ואשתו אורלי
(צילום: נדב אבס )
ההורים של שון עדרי, ויקי ואבי עדרי, שליוו אותו בארגנטינה, שיתפו: "זו הייתה חוויה נהדרת. היינו איתם שם וזה טירוף, אין מילים. עד הסוף האמנו שאנחנו לוקחים את הגביע אבל מסתפקים גם במקום שלישי".
במשפחת חיים התגעגעו לאבא ולבעל אופיר. שני ילדיו הצעירים הפתיעו את אופיר בארגנטינה ואשתו אורלי ובנו אור שנמצא על הרצף האוטיסטי נשארו בארץ. "ברור לי ששקט לא יהיה, אבל זה רעש מבורך", אמרה אורלי. "זה מרגש שהם חזרו עם הישג נהדר. תמיד הייתה לי אמונה בו. בכדורגל התנודות בין להיות על גג העולם לתחתית הם משבוע לשבוע, אז אנחנו תמיד עם הרגליים על הקרקע. יש לו הרבה מה לתת בכדורגל הישראלי ומעבר".