באופ"א ובפיפ"א טרם פרסמו עמדה רשמית בכל הנוגע לטבח שאירע בשבת בעוטף עזה ואף לא קבעו דקת דומיה במשחקים שיתקיימו הערב ומחר במסגרת מוקדמות יורו 2024. אולם היום פירסמה אופ"א מכתב תמיכה ותנחומים, שהעביר הנשיא אלכסנדר צ'פרין ליו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, ובו הביע הראשון "צער על פעולה אלימה וטראגית שהביאה למותם של אזרחים תמימים".
זוארץ אמר בתגובה למכתב: "אני מבקש להודות לך באופן אישי ולאופ"א על התמיכה במדינת ישראל ובהתאחדות לכדורגל ברגעים מהקשים ביותר שידענו מאז הקמת המדינה. יותר מ-1,200 אזרחים נטבחו באופן הברברי ביותר ונפלו קורבן לטבח שאף בן אנוש אינו יכול לדמיין, מעל ל-150 נחטפו ויותר מ-3,000 נפצעו. חיות אדם תקפו אותנו, אבל אנחנו נדע להתאושש ולהבטיח כי כל הפושעים ישלמו מחיר כבד ולעולם לא יתאפשר להם עוד לחזור על זה".
2 צפייה בגלריה
צ'פרין וזוארץ
צ'פרין וזוארץ
"אין מקום לפעולות אלימות שכאלה". צ'פרין וזוארץ
(צילום: עוז מועלם)
מאז פרוץ המלחמה בשבת בבוקר הביעו כמעט כל הליגות והקבוצות בספורט האמריקאי את תמיכתן בישראל, וביורוליג וביורוקאפ החליטו לערוך דקת דומיה במשחקי המחזורים הקרובים, אבל פיפ"א ואופ"א - התאחדות הכדורגל העולמית והתאחדות הכדורגל האירופית בהתאמה - נמנעו מלהגיב עד המכתב הבוקר.
אפילו בהודעה של אופ"א על דחיית המשחק של ישראל נגד שווייץ במסגרת מוקדמות היורו, וגם בזו שבישרה כי המשחק ייערך לבסוף ב-15 בנובמבר, הוזכר רק "המצב הביטחוני", אך לא נמצאו מסרים של סולידריות עם המדינה או הזדעזעות מהמעשים של חמאס.
2 צפייה בגלריה
המכתב מטעם אופ"א
המכתב מטעם אופ"א
המכתב מטעם אופ"א
(צילום מסך)
במכתב ששוגר היום, חמאס עדיין נעדר ומופיעה בו הבעת צער. "בשם אופ"א וקהילת הכדורגל האירופי, אני כותב לך כדי להביע את הצער העמוק מאז שהתגלו אירועי האלימות הטרגיים בישראל, שהוביל למותם של חפים מפשע", כתב צ'פרין, "לבי יוצא לכל הקורבנות והמשפחות שלהם בימים הקשים האלה. אי אפשר לדמיין את הטרגדיה הזו, והכאב והצער מהדהדים בקהילת הכדורגל. אנו מקווים שאף אחד לא יחווה שוב צער כזה. חברי, אני מתפלל שהפצעים יגלידו, למען עולם שבו לאלימות כזו אין מקום".

משחק הנבחרת נגד קוסובו נדחה

בתוך כך נענתה אופ"א היום (חמישי) לבקשתה של ישראל ודחתה גם את המשחק נגד קוסובו שהיה אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב, בחוץ. עוד לפני כן, נדחה המשחק נגד שווייץ שהיה אמור להתקיים הערב והוזז ל-15 בנובמבר. תאריך המשחק הביתי מול רומניה (18.11) בטדי, נותר נכון לעכשיו בעינו, כאשר מועדי המשחקים נגד אנדורה וקוסובו ייקבעו בהמשך. משחק הנבחרת הצעירה נגד קוסובו יתקיים ב-21.11 בישראל.