במחזור הליגה האחרון התארחה עירוני קריית שמונה באצטדיון גרין לקרב תחת נגד בני ריינה. שתי נועלות הטבלה ערב המחזור הגיעו להתמודדות בידיעה שבליגה כמו שלנו, בה לפחות שמונה מוך 14 הקבוצות נחשבות כמועמדות לירידה, ניצחון עשוי להוציא אותן לדרך חדשה. לא סתם הצהיר בסיום ניר ברקוביץ', מאמנה של קריית שמונה, כי מדובר ב"ניצחון הגדול ביותר שלו כמאמן", אחרי שידין לוגסי כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-75 והעלה את קבוצתו מעל הקו האדום.
"היו חגיגות גדולות, ירדו לי דמעות", סיפר אחד השחקנים בסיום. החגיגות בחדר ההלבשה של קריית שמונה אכן הזכירו חגיגות של זכייה בתואר, כשהשחקנים שרו ורקדו במשך שעה. מוגזם? אולי, אבל צריך להבין שעבור קריית שמונה ניצחון הוא אינו דבר מובן מאליו. לפני האחד האחרון היא לא עשתה זאת מאז המחזור הראשון, אז גברה 0:2 על עולה חדשה אחרת, סקציה נס ציונה. בסך הכל 15 משחקי ליגה רצופים בהם קריית שמונה – שמטרתה בתחילת העונה הייתה להגיע לפלייאוף העליון - לא חגגה בסיום.
2 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
קריית שמונה עוד לא הפסידה תחת הדרכתו. ברקוביץ'
(צילום: אביהו שפירא)
אך מעבר לשמחה הגדולה על שלוש הנקודות, בקבוצה יש תחושה של יציאה לדרך חדשה, וזה בזכות המינוי של ברקוביץ' למאמן הקבוצה, דווקא אחרי שהוא זכה לכל כך הרבה ביקורות. כזכור, ברקוביץ' התפטר מנס ציונה אחרי 3:3 מול קריית שמונה, והוצג כמאמנה של האחרונה 18 דקות בלבד לאחר שהתפרסמה ההודעה על עזיבתו. בשלושה משחקים איתו על הקווים, קריית שמונה לא הפסידה, כשמלבד לניצחון על ריינה היא גם סיימה ב-1:1 מול מכבי ת"א והפועל ירושלים החזקות. וזה עוד כשהכוכב של הקבוצה ומלך שערי הליגה בעונה שעברה, איתמר שבירו, לא כבש בליגה מאז סוף אוקטובר. דבר שמראה שקריית שמונה היא קבוצה. "ברקוביץ' הגיע לפה כתעלומה מאוד גדולה, אבל הוא הכניס אמונה והרבה מאוד טירוף לשחקנים. נקווה שזה ימשיך ושהוא יוביל אותנו לדרך חדשה", סיפר בכיר במועדון.

חדרה, שוב

עם 15 נקודות אחרי 17 מחזורים, כמו ריינה ונס ציונה האחרונות, כמובן שקריית שמונה עדיין רחוקה מחוף מבטחים. היום (17:30) היא תארח את הפועל חדרה, שנראית רע מאוד בתקופה האחרונה ולא ניצחה כבר בשמונה משחקים ברציפות. אותה חדרה שברקוביץ' הוצג כמאמן שלה במהלך הקיץ אך לבסוף לא פתח איתה את העונה אחרי שעשה סיבוב פרסה והחליט לחזור לנס ציונה, אותה העלה מהליגה הלאומית.
בקריית שמונה ממש לא ויתרו על המטרות לעונה הנוכחית, והקבוצה כבר התחזקה במהלך חלון העברות של ינואר בשלושה שחקנים זרים: חלוץ נבחרת בלארוס איוואן בכר (24), הקיצוני שמאלי הברזילאי מרלון דוס סנטוס (27), והקשר הברזילאי ג'יאן מרטינס (29). כעת הסגל כולל שישה זרים, ובקבוצה ממשיכים לחפש שחקני חיזוק פוטנציאלים. בנוסף, בקבוצה הבהירו שמכירתו של שבירו לא נמצאת על הפרק. המטרה ברורה.
2 צפייה בגלריה
שחקני עירוני קריית שמונה חוגגים
שחקני עירוני קריית שמונה חוגגים
ימשיכו לחגוג? שחקני עירוני קריית שמונה בתיקו מול מכבי ת"א
(צילום: אביהו שפירא)
"משחק לא פשוט נגד קבוצה שמסתגרת ולא נותנת ליריב לשחק. אנחנו צריכים לנצח", אמר ברקוביץ' לקראת המשחק מול חדרה ושפך אור על הדרך בה הוא רואה את קבוצתו. בקריית שמונה רואים בהתמודדות כנקודת מפנה פוטנציאלית שיכולה לשנות להם את העונה, והחליטו לאפשר כניסה חופשית למשחק לכלל האוהדים בתקווה שהקהל יגיע וידחוף את הקבוצה.
חדרה נמצאת במקום השביעי עם 20 נקודות, כמו הפועל חיפה ובית"ר ירושלים שנמצאות במקום החמישי והשישי בהתאמה. אם תנצח, תצמק קריית שמונה את הפער מהיריבה לשתי נקודות בלבד. בליגה כמו שלנו, אם הדברים יתחברו נכון, זה עוד עשוי להסתיים במקום בפלייאוף העליון.