בהתאחדות לכדורגל כבר הוחלט שווילי רוטנשטיינר לא ימשיך כמאמן הנבחרת, גם אם היה מסיים במקום השני בבית, וכפי שנחשף לראשונה ב-ynet צפוי להתמנות במקומו מאמן זר, אולם ההפסד 3:2 אמש (שבת) לסקוטלנד בגלזגו הוביל לביקורות חסרות תקדים כלפי המאמן.
"למעט אולי המשחק נגד אוסטריה, הדרך של רוטנשטיינר ברורה", אמרו גורמים בכירים בהתאחדות לכדורגל. "מצד אחד, הוא הכניס לפה סטנדרטים שלא היו בארץ, השחקנים התחברו לזה והוא גם ידע להכין את הנבחרת, אבל ניהול המשחק שלו בכל פעם מחדש היה חלש. אם במשחק קובע כמו אתמול הוא עושה כל טעות אפשרית בכל אחד מהחילופים, אם הוא מכניס את אופיר דודזאדה כשנשארו כמה דקות, כשהוא קר מאוד, במקום לצאת מהקיבעון שלו עם הכנסה למשל של עבדה - זה מסביר הכל".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. "אי אפשר לנצח כשהשחקנים שלך עייפים מאוד"
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
ניר ביטון ואנדי רוברטסון בסיום המשחק
ניר ביטון ואנדי רוברטסון בסיום המשחק
ניר ביטון ואנדי רוברטסון בסיום המשחק
(צילום: רויטרס)
בהתאחדות שקלו לפטר את רוטנשטיינר כבר לקראת המפגש באיי פארו לפני כחודש, מהלך שהיו"ר אורן חסון נמנע ממנו בעיקר בשל עלות גבוהה של 2.5 מיליוני שקלים עד לסיום חוזהו ביוני.
אין כל כוונה להדיח את רוטנשטיינר כבר כעת, והוא ימשיך לעמוד על הקווים בשלושת המשחקים הקרובים - בשלישי בטוטו-טרנר נגד מולדובה, בחודש הבא במשחק באוסטריה ולאחר מכן נגד איי פארו בארץ. בכל מקרה הוא לא יעזוב את הארץ במהרה, אלא יישאר עד לסיום חוזהו ביוני ויעבור לעבוד באגף ההדרכה והפיתוח עד שחוזהו יסתיים.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
יעמוד על הקווים בשלושת המשחקים שנותרו. רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
כדי להימנע מפסטיבל השמות הקבועים שמועמדים בעיקר בעיני עצמם, בהתאחדות הוחלט מראש שמאמן זר יחליף את רוטנשטיינר. רק אחרי סיום הקמפיין יחלו בניסיון לאתר מאמן חדש. הקמפיין הבא, מוקדמות היורו, שאותו סימנו מראש בהתאחדות ככזה שבו ניתן לעלות לטורניר גדול, ייפתח רק בספטמבר הבא, ולא צפויות משימות קרובות למעט משחקי הידידות ביוני, כך שיהיה מספיק זמן להחליט מי יעמוד על הקווים.
רוטשנטיינר היה מודע מראש שגם אם היה מסיים במקום השני בבית הוא לא היה ממשיך, ולכן מעבר לרצונו לסיים בכל זאת במקום השלישי בבית, אחרי שהיה המנהל המקצועי מעל אנדי הרצוג בקמפיין מוקדמות היורו שהסתיים במקום החמישי המביך, הוא מנסה לשווק את עצמו בתקופה האחרונה לקראת הג'וב הבא שלו: מאמן באחת הנסיכויות.
4 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו מאוכזב אתמול
(צילום: getty images)
בהתאחדות היו מעדיפים שרוטנשטיינר ייתן קרדיט לשחקנים צעירים כמו עבדה ואחרים במשחקים האחרונים שיהיו כנראה לפרוטוקול בלבד. ייתכן שאדי גוטליב יקבל הזדמנות מול מולדובה בשבת בטרנר. דאבור עשוי לפתוח על הספסל ובמקומו יעלו עבדה או שון וייסמן. מנור סולומון עשוי לשחק בעמדה קדמית יותר.
רוטנשטיינר נראה מאוכזב מאוד מההפסד אמש בסקוטלנד, ואמר לאנשי הצוות שלו: "אי אפשר לנצח כשהשחקנים שלך עייפים מאוד, במיוחד אלה שלא משחקים בחו"ל. זה לא היה כוחות בפיזיות, וגם המנטליות שלהם חלשה".
לאחר המשחק, אמר המאמן הלאומי לתקשורת: "במחצית השנייה היה לחץ שגדל וגדל. ניסיתי לעזור לנבחרת. האינטנסיביות של שחקנים בפרמייר-ליג או בליגות בכירות גבוהה יותר. השחקנים הבינלאומיים שלנו נתנו את הכל עד לשריקה הסופית. היינו עייפים מאוד ולא מרוכזים. לא יכולנו לבנות את המשחק תחת הלחץ והעידוד, להחזיק בכדור או להגן. זה לא רק עניין מקצועי, אלא גם מנטלי. הסקוטים ניצחו אותנו בעיקר בפיזיות. כולם ראו את ההתקדמות בקדנציה שלי, מאז ה-4:1 נגד צפון אירלנד, אבל 45 דקות טובות לא מספיקות".

זהבי: "לרגע לא ויתרנו, וכן זה כואב כל פעם מחדש"

הבוקר, ערן זהבי פרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו בעקבות ההפסד הקשה: "גאה בנבחרת שלנו, ערב מלא באירועים שהתחיל בזה ששורקים לנו בוז בהמנון וכשאני שומע את השחקנים לידי צועקים את ההמנון, לא שרים, זה עושה אותי גאה להיות חלק מזה. הובלנו, ספגנו, שוב הובלנו ושוב גם הפסדנו בדקה שאנחנו כל כך מכירים, אבל לרגע לא ויתרנו וכן זה מאוד כואב כל פעם מחדש".
עוד כתב זהבי: "כשירדתי לחדר הלבשה כעסתי מאוד, הרבה אמוציות ומחשבות רצות בראש אבל הכי חשוב היה לי להסתכל לשחקנים בעיניים, וראיתי שחקנים שנתנו 100 אחוז מעצמם ולפעמים זה לא מספיק, אבל אנחנו מתקרבים לשם צעד צעד ואנחנו נרים את הראש ונמשיך לבטוח בתהליך. גאה בכם חברים שלי. מקווה לראות את כל הקהל שלנו ממלא את טרנר בשלישי".