אחרי הניצחון של נבחרת ישראל באיי פארו (0:4), בהתאחדות לכדורגל החלו בכוננות דאבור לקראת המשחק מחרתיים בסמי עופר נגד נבחרת אוסטריה, זאת בשל החשש מתגובות מצד הקהל בשל הפוסט שהעלה במהלך המהומות בירושלים.
שחקנים בנבחרת, שחגגו יחד עם חלוץ הופנהיים את השער שכבש, התייחסו לנושא: "אסור שיהיה בנבחרת ישראל מקרה אשרף חכימי מפריז סן ז'רמן (ספג קריאות בוז בבלומפילד בסופרקאפ הצרפתי לאחר שתמך בפלסטינים). דאבור הבהיר את עצמו, זה מאחורינו, הקהל צריך לתמוך בכל אחד משחקני הנבחרת בלי יוצא מן הכלל, אחרת כל שריקת בוז תפגע בנו, בנבחרת".
3 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מונס דאבור
(צילום: אורן אהרוני)
בנבחרת כבר החלו בקמפיין משיכת קהל לקראת המשחק בחיפה, בין היתר על מנת להוריד את הלהבות, אולם ההערכה האופטימית היא כי רק שליש מהאצטדיון (12 אלף אוהדים בלבד) יתמלא בשבת, למרות שמדובר במשחק חשוב עבור הנבחרת - ניצחון על אוסטריה עשוי לקרב אותה למקום השני.
"זה מדהים, האוהדים באיי פארו היו מאחורי הנבחרת שלהם, אז אם הייתה לי משאלה, היא תהיה שיגיעו כמה שיותר אוהדים לסמי עופר, אנחנו ניתן הכל", אמר וילי רוטנשטיינר. "אתם תראו את הנבחרת במוטיבציה גדולה, אם אתם יכולים לעזור לנו זה יהיה נהדר". הקפטן ביברס נאתכו אמר: "מקווה שהקהל יגיע בהמוניו וידחוף אותנו, כמו שהיה נגד אוסטריה בפעם האחרונה (2:4), זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. אנחנו צריכים את הקהל שייתן דחיפה גדולה. אם ננצח את המשחק הזה, אנחנו חזק קדימה".
הנבחרת תנחת בארץ רק ב-22:00, כך שהיא תסתפק שוב באימון מסכם בלבד שיתקיים מחר בחיפה. מעבר לפוקוס על שבירת שיא השערים בכדורגל הישראלי של ערן זהבי והחיבוק של שחקני הנבחרת עם דאבור אחרי כיבוש השער, בנבחרת פירגנו לנאתכו שהציג משחק מצוין והוחלף אחרי 60 דקות כחלק מחלוקת העומסים. מצד שני, בנבחרת ציפו ליכולת הרבה יותר טובה של אלי דסה ודור פרץ, וגם מהמחליפים שלא הצליחו להכניס תנופה.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר על הקווים
וילי רוטנשטיינר על הקווים
וילי רוטנשטיינר על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
אחרי ארבעה משחקים במוקדמות המונדיאל, הנבחרת צברה שבע נקודות, בדיוק כמו אוסטריה, שאתמול ניצחה בקושי את מולדובה 0:2 בחוץ. "אוסטריה זו אופרה אחרת, נבחרת חזקה מאוד שאנחנו מכירים מהקמפיין הקודם. אנחנו מגיעים הביתה אחרי ניצחון חשוב מאוד. אחרי המשחק אני יכול להגיד שזה מגרש מאוד קשה ושמח שידענו לעשות את זה, לא להסתבך יותר מדי. הם פתחו את המשחק חזק, השער הראשון הוציא להם את האוויר ושמח שידענו לנצל זאת עד הסוף", הוסיף נאתכו.
אחרי המשחק בשבת, הנבחרת תטוס לדנמרק כבר ביום ראשון, שם תחגוג את ראש השנה לקראת המשחק בשלישי מול הנבחרת שהגיעה לחצי גמר היורו. לרוטנשטיינר יש מספר שחקנים על הכוונת לקראת אוסטריה, כמו עופרי ארד וחאתם אל-חמיד במידה שיהיה כשיר.
"כל הכבוד לנבחרת, לשחק באיי פארו זה קשה מאוד, התכוננו בצורה מקצוענית מאוד. העבודה הובילה לתוצאה, אני שבע רצון מהנבחרת ולפנינו המשחקים הקשים נגד אוסטריה ודנמרק", סיכם רוטנשטיינר. "כבר פגשנו את אוסטריה במוקדמות, יחד עם דנמרק הם נבחרות מהטופ, ראינו ביורו. זה אתגר גדול שנותן מוטיבציה. בישראל אנחנו מאוד חזקים".