נבחרת ישראל עשתה את העבודה במשחק החוץ מול איי פארו וחגגה 0:4 במחזור הרביעי של בית מספר 6 במוקדמות מונדיאל 2022. לחבורה של וילי רוטנשטיינר יש כרגע שבע נקודות כמו לאוסטריה שגברה על מולדובה. שתי הנבחרות ייפגשו ביום שבת בסמי עופר למשחק קריטי במאבק על המקום השני.
כוכב המשחק היה ערן זהבי, שחלף הערב (רביעי) על פני אלון מזרחי והפך לגדול כובשי ישראל בכל הזמנים. החלוץ בן ה-34 חגג שערים מספר 335, 336 ו-337 בקריירה בכל המסגרות השונות והמגוונות בהן שיחק. במקום השני ניצב כאמור האווירון עם 334 שערים, רובם כמובן בליגת העל.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הישראלי ציין את האירוע המיוחד עם שלושער נפלא. דווקא בדקות חלשות של הנבחרת הוא דהר קדימה, חתך למרכז ומ-16 מטר שחרר כדור מדויק לחיבורים (11). לפני הירידה להפסקה הוא שלח טיל נוסף מרחוק ופנימה (44). מונס דאבור, שהיה בכותרות לפני המשחק וקיבל את הקרדיט מהמאמן האוסטרי, החזיר עם שער ובישול וזהבי סגר עניין בתוספת הזמן (93).
ישראל ואיי פארו נפגשו בפעם הרביעית בהיסטוריה וישראל שמרה על מאזן נקי מהפסדים שכולל שלושה ניצחונות ותיקו. המשחק האחרון אגב התקיים ב-2005 והסתיים ב-1:2 משערים של יוסי בניון ומיכאל זנדברג.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: EPA)
שני משחקים נוספים התקיימו הערב במסגרת הבית "הישראלי". אוסטריה לא הרשימה בחוץ מול מולדובה החלשה, אך זה הספיק לה כדי לנצח 0:2 משערים של כריסטוף באומגארטנר ומרקו ארנאוטוביץ'. דנמרק ממשיכה לשייט לכיוון המונדיאל ושמרה על מאזן מושלם גם בתום המחזור הרביעי לאחר 0:2 ביתי על סקוטלנד. דניאל ואס יואקים מיילה הבקיעו לדנים.
כך נראה המצב בבית הישראלי לאחר ארבעה מחזורים: 1. דנמרק (12), 2. ישראל (7), 3. אוסטריה (7), 4. סקוטלנד (5), 5. איי פארו (1), 6. מולדובה (1).

מהלך המשחק

דקה 11': ישראל עלתה ל-0:1. ערן זהבי הפך לגדול כובשי ישראל בכל הזמנים - ועשה זאת בסטייל. החלוץ דהר קדימה ושלח מ-16 מטר לחיבורים.
33': אוראל דגני חטף כדור במרכז המגרש ומסר קדימה למונס דאבור. שחקנה של הופנהיים בעט החוצה ממצב לא רע.
44': שער! 0:2 לנבחרת ישראל. זהבי עם צמד ושוב מחוץ לרחבה. דאבור העביר מסירה קצרה וזהבי בעט טיל לפינה הקרובה וחגג שער נוסף מחוץ לרחבה.
52': שער! 0:3 לנבחרת ישראל. מנור סולומון עבר שחקן על קו הקרן ומסר פנימה למונס דאבור שהמשיך בנגיעה לרשת.
93': שער! ישראל ב-0:4. שלושער לערן זהבי. בישול של ליאל עבדה שעלה כמחליף כמה דקות קודם לכן.

הרכבים

איי פארו: גונאר נילסן; גילי סורנסן, אודמר פארו, סוני רגנאר נטשטאד, רנה יוהנסן; סולבי וטנהמאר, גונאר וטנהמאר, יאקופ אנדראסן, בראנדור הנדריקסון, מיינארד אולסן; קלאמינט אולסן
נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו; אלי דסה, אוראל דגני (עופרי ארד, 71), ניר ביטון (איאד אבו עביד,85), איתן טיבי, סאן מנחם; דור פרץ, ביברס נאתכו (מוחמד אבו פאני, 62), מנור סולומון (ליאל עבדה, 85); ערן זהבי, מונס דאבור (שון וייסמן, 71).
פורסם לראשונה: 20:17, 01.09.21