פרנצדי פיירו שהגיע לירוקים במסגרת העסקה היקרה ביותר בתולדות מכבי חיפה היה במרכז העניינים מהרגע הראשון ולו בשל תג המחיר שהרים משמעותית את רף הציפיות. ברק בכר וגל אלברמן שמו להם מזמן למטרה להחתים חלוץ 9 קלאסי, ויעקב שחר סיפק להם את מבוקשם. הבעלים הכניס את היד עמוק לכיס ורכש את החלוץ מגנגאן הצרפתית בעסקה שעלותה 3 מיליון אירו.
עוד על חגיגת הצ'מפיונס הירוקה בפריז
הנחיתה של פיירו לא הייתה קלה. אפשר להגיד שהוא התחיל כאן ברגל שמאל, שהיא גם לא הרגל החזקה שלו. החמצה ענקית ופספוס פנדל מכריע בהופעת הבכורה שלו גררו ביקורות קטלניות. הגדרות כמו "שק תפוחי אדמה", "דוד שמש" ו-"פלופ" והשוואות לחלוץ עבר כושל כמו מוחמדו אדריסו נשמעו ביציעים של סמי עופר. אלא שבהמשך פיירו הוכיח שיש לו הרבה ברגליים: הוא התפוצץ בהר הגעש בפיראוס ואז כבר נשמעו קולות אחרים. פיירו כבש צמד עם הראש, הפגין נוכחות מאיימת והיה גורם משמעותי מאוד ב-0:4 שהנחילו הירוקים לאולימפיאקוס שהעלה את הירוקים לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות. במילים אחרות: החזיר את ההשקעה.
2 צפייה בגלריה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה
נחיתה לא קלה, ההמשך היה הרבה יותר טוב. פרנצדי פיירו
(צילום: גיל נחושתן)
ההופעה המצוינת מול היוונים הייתה קריטית עבור פיירו, שצבר ביטחון אחרי ההופעה מעוררת התהיות במשחק אלוף האלופים. בטח כשזה מתכתב עם סביבת עבודה הישגית מאוד ואוהדים ישראלים חסרי סבלנות.
פיירו, 27, 1.94 מ', הוא 9 אמיתי. חלוץ במימדים האלה לא היה למכבי חיפה הרבה שנים. במושגים של הכדורסל הוא היה נקרא סנטר. פיזי ועוצמתי, מהיר יחסית לגובהו, חיית רחבה, משחק מצוין עם הגב לשער וקשה מאוד להוציא ממנו את הכדור. היתרון שלו ברור: משחק ראש מצוין, תנועה ללא כדור ונוכחות מאיימת ברחבה שמושכת תשומת לב. הוא מסוג החלוצים שפורחים כאשר משחק לצידם חלוץ נוסף ולכן המערך המתאים מבחינתו הוא 3-5-2. זה בלט לעין במשחק הגומלין מול אולימפיאקוס כאשר ניער מעליו בלמים חזקים ומנוסים כמו מנולאס וסיסה והוריד בקלילות כדור נפלא לדין דוד שהחמיץ הזדמנות פז.
פיירו גדל במסצ'וסטס בארה"ב, לשם עבר עם משפחתו מהאיטי. בנעוריו הצטיין כשחקן כדורסל, אלא שפציעה קשה ברצועה גרמה לו לעשות הסבה ולהתמקד בכדורגל.
2 צפייה בגלריה
פיירו חוגג
פיירו חוגג
היתרונות שלו בלטו במשחק הגומלין מול אולימפיאקוס. פיירו חוגג
(צילום: EPA)
כמי שהתרגל למציאות הדו קוטבית בישראל, ברק בכר לא התרגש יותר מדי מהביקורת על פיירו בעקבות ההפסד באלוף האלופים. המאמן הבהיר למקורביו: "בכדורגל שלנו ממהרים להכתיר ולחסל. תנו לפיירו זמן להתאקלם והוא יראה מה הוא יודע". ופיירו אכן פרע שטרות מהר מהצפוי.
לצד היתרונות המובהקים לפיירו יש מגבלות. הוא לא ממש בא לידי ביטוי רחוק מהשער. הוא לא השחקן שישבור את קו ההגנה של היריבה בהתקפה. החלוץ שכבש בעונה החולפת 15 שערים בליגה הצרפתית השנייה נתפס בנבדל 33 פעמים (מקום רביעי בליגה). מעבר לכך, רגל ימין שלו הרבה יותר דומיננטית. הדבר בלט בהחמצותיו בהופעות הבכורה.
בעיה נוספת שאפשר לראות אצל פיירו זה חוסר יציבות, העלמות במשחקים רבים ודקות רבות. לצד היכולת האדירה במוקדמות ליגת האלופות והעובדה שהוא היה מהגורמים המשמעותיים ביותר בהעפלה לליגת האלופות, בשלב הבתים הוא פחות בא לידי ביטוי ולא הצליח לכבוש עדיין.
גם בליגה זה לא נראה נוצץ. אחרי תשעה מחזורים בליגה הוא עם שלושה שערים בלבד ולא מצליח למרות העוצמות שלו להיות האקס פקטור שציפו ממנו מול הגנות ליגת העל. מול פריז סן-ז'רמן פיירו יכול לקנות את עולמו שוב. הרי מדובר בבמה המרכזית, ולשם כך הגיע החלוץ למכבי חיפה - כדי לעשות את קפיצת המדרגה לרמות הגבוהות ביותר. השער שפיירו כבש במחזור האחרון הוא השלישי שלו בסך הכול בליגה ב-627 דקות ובחיפה מקווים להמשכיות ולעוד הרבה שערים שלו בירוק.