נבחרת ישראל תארח מחר (שבת, 21:45) את אלבניה בידיעה כי ניצחון יבטיח בוודאות לכחולים-לבנים את ראש הבית בליגות האומות, ויותר חשוב - את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו.
מדובר באחד המשחקים החשובים של הנבחרת בשנים האחרונות, ולניצחון בו יש משמעות גדולה. גם תיקו עשוי להספיק למקום הראשון בבית 2 של דרג ב', אם איסלנד לא תנצח את אלבניה ביום שלישי. אם ישראל תסיים בראש הבית, היא תעלה לדרג א' של ליגת האומות, מה שיביא לכאן בקמפיין הבא כמה מהנבחרות הטובות באירופה. חשוב מכך, ישראל תזכה, כאמור, בכרטיס לפלייאוף היורו (מרחק שני משחקים מהופעה היסטורית באליפות אירופה), ותעלה לדרג השני בהגרלת מוקדמות היורו שתיערך ב-9 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"יש לי אמון מלא בשחקנים שלנו". חזן
(צילום: עוז מועלם)
קצת יותר מ-24 שעות לפני המשחק המסקרן, ערך בשעה זו המאמן הלאומי, אלון חזן, את מסיבת העיתונאים המסורתית. "אין לי שום ספק שנבחרת אלבניה תהווה יריבה חזקה מאוד, למרות החיסורים שלה", אמר חזן. "יש לי אמון מלא בשחקנים שלנו, כל מי שיעלה מחר בהרכב יוכל לקחת אותו לניצחון. אני הכי גאה בעולם שנמכרו כל הכרטיסים. המשימה הראשונה שלנו לפני כל ניצחון כזה או אחר הייתה להחזיר את הקהל שלנו, ומגיע לכולם מילה ענקית".
"נצטרך את הקהל איתנו, לשחקנים יש תחליף אבל לקהל אין. יש לנו נבחרת שלא משנה גישה ולא משנה דרך, חשוב לנו לא רק להשיג תוצאות אלא גם דרך טובה ומוצלחת. המטרה היא לשחק כדורגל התקפי, אגרסיביות לא מפחידה אותנו כי גם אנחנו יכולים לשחק אגרסיבי. לא נשנה את הדרך שלנו בהתאם לאף יריבה".
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"יש לנו נבחרת שלא משנה גישה ולא משנה דרך". נאתכו וחזן
(צילום: עוז מועלם)
חזן התייחס ליריבה: "גם נבחרת אלבניה יודעת שהיא הולכת לפגוש נבחרת עם המון אמביציה, נבחרת טכנית שרוצה לצאת קדימה. יש לנו שחקנים מהירים וטכניים, אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר מהר לשער של היריבה. חילופי דורות? אין לנו סף של גיל, היכולת של השחקנים היא זו שקובעת. התהליך האמיתי והנכון הוא שהשחקנים הוותיקים יחשלו את הצעירים. אני מקווה שהשילוב הזה ייתן גם לוותיקים וגם לצעירים את מה שאנחנו מחפשים".
הקפטן ביברס נאתכו התייחס לעובדה שהמשחק מול אלבניה יהיה לעיני אצטדיון מלא: "זה דבר שמאוד חשוב לנו, מאוד התגעגענו לזה. זו הייתה אחת המטרות שלנו הרבה שנים. רק שכעת העבודה תהיה קשה יותר, לשמור את האוהדים איתנו".
3 צפייה בגלריה
נאתכו
נאתכו
הופעה מספר 86 במדים הלאומיים? נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
נאתכו יערוך מחר, אם אכן ישחק, הופעה מספר 86 במדים הלאומיים. "כבוד ענק להיות ברשימה של שחקנים גדולים", אמר הקשר. "יש לנו שחקנים חסרים, אבל גם מספיק טובים כדי לעשות את העבודה".
בפן המקצועי, רמזי ספורי לא ייכלל בסגל הנבחרת למשחק לאחר שלא סיים את האימון המסכם בעקבות כאב בשריר הירך האחורי.