מבחינה התקפית, נבחרת ישראל סיפקה בעידן האוסטרי נתוני צמרת באירופה בזכות ערן זהבי, שהפציץ בכל קמפיין, וצוות מסייע בדמות מונס דאבור ומנור סולומון. לא זה היה המכשול בדרך לעלייה היסטורית לטורניר בינלאומי.
אלא שבעוד זהבי נופש בכנרת (בחדר לבד?), דאבור החליט לפרוש וסולומון משתקם מפציעה בפולהאם, מי שיצטרך לקבל את המושכות הוא שון וייסמן, שאמור להיות המוציא לפועל במשחק החשוב נגד אלבניה מחרתיים בבלומפילד. חלוץ שלא ממש נספר בנבחרת בשלוש השנים האחרונות, למרות הנתונים המרשימים שלו באוסטריה ובספרד.
5 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
"חיכיתי לרגע שאוכל להיות החלוץ הראשון". וייסמן
(צילום: עוז מועלם)
לחלוץ ויאדוליד יש אמנם 23 הופעות בנבחרת הבוגרת, אבל הוא פתח רק בשבע מהן, וגם אז לא גילה יכולת יציבה. עם 871 דקות בסך הכל, כמעט 38 דקות בממוצע למשחק, וייסמן הרגיש שהוא כינור שלישי. אנדי הרצוג ואחריו וילי רוטנשטיינר היו אמורים לתת לו יותר קרדיט אחרי שראו מקרוב כיצד הוא מפרק את ההגנות של הליגה האוסטרית עם 30 שערים בוולפסברגר, אבל הם עדיין נתנו את המפתחות לזהבי ודאבור – די בצדק, יש לומר. אפילו כשזהבי נעדר מפתיחת ליגת האומות בגלל פציעה, אלון חזן פתח איתו רק פעם אחת בשלושה משחקים.
"חיכיתי לרגע שאוכל להיות החלוץ הראשון", אמר השבוע וייסמן עם חיוך רחב על פניו, והוסיף משפט שהשתמע כעקיצה לזהבי: "כל השחקנים שנמצאים פה הם הכי טובים בארץ, נבחרו בקפידה וראויים". שחקנים בנבחרת לא ממש אהבו את ההתבטאות של וייסמן ואמרו שעליו לשמור על צניעות, בטח לנוכח המספרים שלו במדים הלאומיים.
5 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
לא ממש נספר בנבחרת בשלוש השנים האחרונות
(צילום: AP)
וייסמן, שיעלה בהרכב נגד אלבניה יחד עם ליאל עבדה מסלטיק וככל הנראה גם דולב חזיזה, כבש רק פעם אחת בנבחרת כשפתח וגם זה היה מול איי פארו. את שני השערים הנוספים שלו, מול אוסטריה ונגד איסלנד במשחק הראשון של ליגת האומות בסמי עופר, הוא הבקיע כשעלה מהספסל. את הסטטיסטיקה הזו הוא חייב לשנות במוצאי שבת, מאחר שהפעם הנבחרת בונה עליו.

טיפים מרונאלדו הברזילאי

אפשר היה לראות שלשום בבית הנבחרות בשפיים עד כמה התלות בוייסמן גדולה בשבוע הקרוב, כשדורון ליידנר דרך על קרסולו וגרם לו לנטוש את האימון בשל כאבים – מה שהכניס את כולם לחרדה. בהמשך הוא התאושש מהפגיעה ונשמעה צפירת הרגעה.
5 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רכש את וייסמן לפני שנתיים בארבעה מיליון אירו. רונאלדו
(צילום: AP)
האמת היא שווייסמן קיבל את המעמד הזה בלית ברירה. מעבר לחוסרים בהתקפה של חזן, הוא עצמו לא נמצא בכושר מלא. וייסמן חזר רק לפני שלושה שבועות מפציעה, שהשביתה אותו מפתיחת העונה בליגה הספרדית, עלה כמחליף נגד אלמריה ל-24 דקות והספיק לכבוש את שער הניצחון בתוספת הזמן. אלא שבשני המשחקים הבאים, נגד ג'ירונה וקאדיס, ויאדוליד הפסידה והוא לא כבש. בשנה שעברה הוא רשם את אחת משתי עונות השיא בקריירה, אחרי זו בוולפסברגר, שהפכה אותו להעברה הגדולה בתולדות ויאדוליד, המועדון הספרדי בבעלות רונאלדו הברזילאי שרכש אותו לפני שנתיים בארבעה מיליון אירו. וייסמן כבש בעונה שעברה 20 שערים בליגה השנייה והיה אולי הגורם המרכזי בחזרה של ויאדוליד לליגה הבכירה בספרד.
וייסמן בן ה-26 הוא מודל לשחקן שפורח מאוחר יחסית. אחד ששיחק לפני שש שנים בהפועל עכו ולפתע אחד מגדולי השחקנים בעולם בכל הזמנים משמש כמנטור האישי שלו, כולל מתן עצות בשיחות בארבע עיניים עם טיפים שלא יכול היה אפילו לפנטז עליהם לפני מספר שנים. הוא גדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה ואחר כך חצה את הכביש למכבי חיפה, – שלא ממש בנתה עליו – והוא הושאל לעכו ומכבי נתניה מהלאומית. את שער הבכורה שלו בליגת העל כבש רק לפני ארבע שנים במדי קריית-שמונה. בהמשך הוא חזר למכבי חיפה והבקיע שמונה שערים, אבל היא לא האריכה את חוזהו והוא עבר ללא תמורה לאוסטריה, ליגה נוחה מאוד לחלוצים ישראלים, ודרכה הוא עשה את הקפיצה לליגה הספרדית.
5 צפייה בגלריה
לפני שש שנים עוד שיחק בהפועל עכו. וייסמן (מימין) בימים ההם
לפני שש שנים עוד שיחק בהפועל עכו. וייסמן (מימין) בימים ההם
לפני שש שנים עוד שיחק בהפועל עכו. וייסמן (מימין) בימים ההם
(צילום: זהר שחר)

עולה להתקפה מימין

יש עוד מגרש שבו וייסמן מככב, שדה הרשתות החברתיות, שבו הוא מביע דעות פוליטיות ימניות קיצוניות. כשדאבור הודיע על פרישה מהנבחרת, הוא אמר כי אחת הסיבות המרכזיות לכך, יחד עם תגובת הקהל כמובן, הייתה שהוא לא הרגיש כי חבריו לחדר ההלבשה של הנבחרת תומכים בו. אחד הבולטים שבהם היה וייסמן. אחרי המשחק בסמי עופר נגד איסלנד, שבסיומו החליט דאבור בינו לבין עצמו כי סיים את הסיפור שלו עם הנבחרת, הוא התעמת מילולית עם וייסמן, שאמר: "דאבור הבין את הטעות הגדולה שעשה".
זה רק חלק מהקו המיליטנטי של וייסמן, שהפך למקורב מאוד לח"כ איתמר בן-גביר ממפלגת עוצמה יהודית, כולל תגובות הדדיות ברשתות החברתיות. למשל, כאשר בן-גביר שיתף ציוץ בטוויטר וכתב נגד ח"כ איימן עודה: "תומך טרור, מחבל, מסית, החבר החדש של בנט, בושה!", וייסמן ענה לו: "רק אתה תושיע אותנו מתומכי הטרור האלו!!!". בן-גביר השיב לו: "תודה שון. תמשיך לקצור הצלחות במגרש ונקווה שאנחנו נקצור הצלחות ונסלק את תומכי הטרור מכנסת ישראל". אחרי פיגוע בירושלים וייסמן צייץ: "נמאס כבר! רק עונש מוות לכל המחבלים", ולעודה הוא כתב: "חביבי אתה מחבל ותומך טרור, לא יכול להיות שאתה יושב בכנסת שלנו. תשאיר את תעודת הזהות שלך ולך לסוריה!!".
5 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
ביקש מהשחקנים לא להעלות פוסטים פוליטים. בניון
(צילום: יאיר שגיא)
זה רק חלק קטן מהאמירות הקיצוניות של וייסמן, מה שגרם בין היתר למנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, לבקש מהשחקנים כחלק מהמדיניות החדשה שלו שלא יעלו פוסטים פוליטיים לרשתות החברתיות. בעידן שבו חדר ההלבשה של הנבחרת, שהוא למעשה בבואה של החברה הישראלית, נמצא במתיחות גדולה, כולם נדרשו להוריד פרופיל בנושא הפוליטי.